Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstocht naar Rome - Forum Wereldfietser

fietstocht naar Rome

Hallo iedereen,

Ik ben Dominique woonachtig te Oostende België. Op zoek naar een fietsgenoot om eind augustus begin september 2025
de tocht aan te vangen vanuit Maastricht naar Rome. ( Paul Benjaminse onbegrensd fietsen )
Ik hoef niet meer te werken en trek een maand uit om Rome te bereiken.
Zin om een stukje of helemaal mee te fietsen zou tof zijn.
Ik kijk alvast uit naar de reacties...?
Vanaf september hoop ik ook niet meer te hoeven werken (pensioen...) en wil ook graag in die periode gaan fietsen, nog geen vaste plannen, ben al eens naar Rome gefietst (Reitsma route) maar naar Italië fietsen is gewoon een mooie route.

Mijn ervaring is wel dat het belangrijk is om met iemand te fietsen die; de zelfde snelheid fietst, beetje gelijk denkt over afstanden, overnachtingen, eten......hoor graag over je voorbereidingen...
In 2023 heb ik de Reitsma-route gefietst. Nog een tocht naar Rome via de Benjamins-route lijkt me de moeite waard. De nazomer past me wel. Overnachting in een BenB of hotel, tentje is geen optie.
Ik wacht je reactie af.
Dag Klaas,

Ik heb de route ook eens gefietst. Heb belangstelling om dit te verkennen. Is dit nog mogelijk?

Groeten, Rian
Dag Dominique,

Zie nu dat jij startte met een bericht.
Ik hoef ook niet meer te werken, net 60 en fietste al eens naar Rome. Mijn partner werkt nog.
Heb je nog plek om dit te verkennen? Ik kampeer, maar B&B is ook prima!

Groeten, Rian Waarle
Goede middag,
Ik heb al heel uitgezocht maar wat blijkt het is niet evident om met een ebike terug te keren vanuit Rome met de trein.
Wat betreft fietsvervoer stopt dit ook eind september. Ik zag dat jij deze fietstocht al een deed. Wat zijn U ervaringen hiermee ? Ik ben 61 en werk ook niet meer. Zoals U werkt mijn voor nog steeds. Wat verblijven betreft neem ik ook een tent mee, maar wil evengoed in een B&B of hotel logeren. Vanwaar bent U ergens ?
Groetjes Dominique
Dag Dominique,

Ik woon in Nederland, in Den Haag en in Friesland. Ik fiets graag en regelmatig en op langere tochten vind ik zowel kamperen als B&B ok. Ik fiets niet elektrisch, maar heb een mooie randonneur van titanium. Afgelopen jaar heb ik Schotland rondgefietst, ook nog naar Praag. Daarvoor naar Santiago, etc. Zo doe ik ieder jaar iets meer of iets minder. Daarnaast zeil ik graag met mijn partner, Guido.

De fietsreis naar Rome vond ik heel mooi, al is augustus nog wat heet. Inmiddels zijn er meer autoluwe mogelijkheden voor fietsers. Voor mij is het ok als ik vanaf mijn huis naar een gemeenschappelijke startplaats fiets. Ik kan ook gemakkelijk op 19 of 20 juni afspreken in België voor een kennismaking. Dan ben ik op de terugreis van een vakantie in de Drome.

Mijn fiets zou ik met Camino Fietstransport laten vervoeren naar huis, inclusief bagage. Zelf ga ik dan met de trein of t vliegtuig.

Kijk maar..
Groeten, Rian
Heb Camino transport gemaild of dit nog mogelijk is in september.
Camino transport gaat ook nog in oktober, vanaf Rome. Als ze uw fiets niet in België willen afleveren dan kan dat wat mij betreft in Den Haag, bij mij thuis. Ik heb gevraagd of eind eerste week oktober Fietstransport mogelijk is van Rome naar Nederland, ook voor een elektrische fiets. Dat lijkt mogelijk. U kunt de fiets dan bv. bij mij thuis in Den Haag laten afleveren, inclusief bagage en daar ophalen. Zo heb ik dit vaker georganiseerd. Denk dat eind eerste week oktober wel t laatste moment is.

Hebben meer mensen interesse?

Met groet, Rian Waarle
Goede middag,

Bedankt voor de info, wat betreft belangstelling bent U de enige die reageerde om mee te fietsen.
We zijn vertrouwd met de omgeving onze zoon woont pas in Rotterdam. Misschien indien je zin hebt
kunnen we tijdens het pinkster weekend afspreken, zijn dan in Rotterdam. Natuurlijk indien je dit ziet zitten.

Groetjes Dominique
Dag,

Wij vertrekken morgen naar de Drome in Frankrijk en zijn 17/18 juni onderweg naar Nederland, met 21 juni een feest in Friesland. Ik kan dan wel 22 juni en daarna afspreken in Rdam. Heb wel wat afspraken in juli bv. north seejazz. De eigenaar van Camino transport appte me zonet dat tot zo 20 oktober t ook mogelijk is om fietsen terug te brengen vanuit Rome naar Nederland. Mijn ervaring is dat rond die tijd t moeilijk is om te kamperen. Zou zelf liever 5 weken fietsen, als u ook belangstelling heeft voor cultuur. Laatste week augustus vertrekken en eind eerste week oktober aankomst in Rome. Dat is een reeel plan, rekening houdend met fietsbenen, zin in een stad en ertegenaan gaan,😁.

Ik hoor t graag,

Met groet, Rian Waarle
Goede morgen,

Na het lezen van je reactie, lijkt het mij toch aangewezen om een afspraak, plaats en datum af te spreken voor een nadere kennismaking en in functie daarvan verdere afspraken te maken . Laat ons eerst elkaar eens opbellen ?
Mijn nummer is 0032/4*. Mijn persoonlijke email d*.g*@telenet.be

Groetjes Dominique

Gewijzigd door moderator.
Weet niet of je m'n laatste bericht hebt ontvangen. Stuurde deze ook nog eens in privé
Groetjes Dominique
Iemand ervaring met care 4 luggage ?
Do iniaue, niets ontvangen. Maar ik ga zelf fietsen. Dus wens je alle goeds!
Goede avond, ik had u nochtans een privé bericht gestuurd. Met mijn gsm nr en m'n email adres. Deze werd eerst verwijderd door de Wereldfietser zelf daar ik dit als gewoon bericht had gestuurd.
Dominique, deze heb ik niet ontvangen. Dat is jammer.

Ik ga zowiezo. Nu eerst in Frankrijk. Dus ik vertrek laatste week augustus.

Als je een deel of zo wil meefietsen, dan kan dat.
Dominique,

00316*****
*****@freedom.nl

Edit moderator2: Telefoonnummer en emailadres verwijderd
Bedankt voor je antwoord, ik bel of mail je morgen.

Groetjes Dominique
Heb je me gebeld? Ik had twee berichten die ik niet herken. Als je een boodschap inspreekt geeft
Ik antwoord en bel ik terug! Excuus.zeer beperkt bereik!