Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Myanmar nogmaals - Forum Wereldfietser

Myanmar nogmaals

In het verleden is de vraag op het forum al vaker verschenen, maar situaties veranderen snel in Azie. Daarom:

Myanmar infietsen vanuit China is op dit moment:
mogelijk
onmogelijk
geen pijl op te trekken...
(aankruisen wat van toepassing is)

Indien mogelijk: wat zijn de voorwaarden, waarmee moet je rekening houden? Is een Birmees visum in Kunming te verkrijgen? Iemand ervaring met het aanvragen van een meditatievisum? Hoop dat er fietsers (of andere reizigers) zijn die dit recentelijk hebben gedaan of uitgezocht.
En daarop volgend: Myanmar uitfietsen naar Laos / Thailand?

Bij voorbaat dank.
Peter, in Lhasa zijn nabije fietstoekomstplannen uitstippelend...

Ik heb er naar gekeken en teleurgesteld afgehaakt. Alles wat ik erover las betekende, permit, gidsen huren, auto's. Kortom de Chineese bureaucratie komt weer kwijlend en met dollartekentjes in hun ogen aanrennen. De Birma-kant is dan ook nog onzeker vanwegen guerilla. Ik ben snel afgehaakt en heb niet heel diepgaand gezocht.
Er zou een grensovergang zijn in Thailand die open zou zijn (nog niet geverifieerd), misschien ga ik via Thailand Birma binnen.

Peter,

een klant heeft het recent gedaan vanuit China (ik weet niet precies waar). Maar een paar honderd kilometer over de grens moest hij een bus nemen, omdat hij daar niet mocht fietsen. Je kan Myanmar ook weer uitfietsen naar Thailand, al moet je dan ook weer een stuk overslaan met het vliegtuig.

Dat is mij ook meerdere keren overkomen in Myanmar. Na vier keer was ik het zat! Maar de stukken waar ik gefietst heb, waren zeer bijzonder. Kijk maar eens op http://www.carlaeneric.nl

Dus als je het wilt staat je iets moois te wachten (zoals in alle dictaturen is de bevolking vreselijk aardig, vandaar het een dictatuur is...), maar je moet wel af en toe je hoofd diep buigen.