Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route Santiago - Porto - Forum Wereldfietser

route Santiago - Porto

Wie heeft een goede route van Santiago naar Porto? Een aantal jaar geleden was hier een draadje over, maar daar kwam niets duidelijks uit. Werd afgeraden de N13 te nemen.
Zijn er sindsdien goede ervaringen?
Dank voor je snelle reactie en vele info. Ik ga ermee aan de gang. Heb je toevallig één van de routes gefietst?
Ik heb een mix van de wandel- en de fietscamino gereden, maar daar ook van afgeweken. Niet vlak langs de kust. Het stuk in Portugal viel tegen door continue regen.
Ik ben afgelopen week van Santiago naar Porto gereden. Als je mij een PB met je mail stuurt kan ik je de GPX sturen. Route loopt in het algemeen over rustige wegen. Soms wel drukke stukken. Met name rond Vigo is het druk. In mijn route bij Vigo een helling waar niet tegenop te fietsen is en afdalen ook flink naar beneden. Even na Vigo loopt een naast de weg een fietspad tot aan A Guarda. Portugal is verder ook goed te doen, gravel bospaden en weg. Veel van de ‘planken paden’ zeker na Vila do Condo zijn voor fietsers verboden.