Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: KOGA Worldtraveller 2025 Rohloff maat L - Forum Wereldfietser

Te koop: KOGA Worldtraveller 2025 Rohloff maat L

Beste lezer,
Met heel veel spijt verkoop ik mijn nieuwe Koga Worldtraveller model 2025 . De reden is dat ik na een( te korte) proefrit begin van dit jaar de fiets heb gekocht. , De afgelopen maand heb ik een meerdaagse fietstocht door Europa heb gemaakt van 1000 km en kwam toch tot de conclusie dat de fiets met bagage erop, helaas toch te groot voor me is. Het op-en afstappen, voet aan de grond etc gaat niet goed en vertrouwd. De trapas staat te hoog door de 29 inch wielen
Met spijt is die dus nu te koop.
De fiets heeft alle uitgebreide opties die KOGA kan bieden en is puntgaaf , er zit geen krasje op!

- Rohlhoff naaf
- Gates belt en cranckstel
- Shimano XT afgemonteerd
- ergo handvaten
- extra verende zadelpen Kinekt ( kan in overleg ook een gewone zadelpen op) was meerprijs
- multi rail systeem in de onderbuis voor montage van tassen en bidons
Alle specificaties zijn op de website van Koga te vinden.
Bij een koop is de garantie ( 2 jaar ) overdraagbaar via de Koga fietspas met framenummer . Uiteraard is ook een kopie van de factuur beschikbaar.
Koga doos met multisleutel en ook een slot-reserve sleutel

De nieuwprijs voor deze fiets is €4699,00

Mijn VASTE VRAAGPRIJS is €3850,00

Voor meer foto,s kijk op de Marktplaats advertentie van 7-6-2025

Stuur een Persoonlijk bericht PB bij interesse. Uiteraard kan een proefrit gemaakt worden.

Vriendelijke groet Ton Roelofs

Bijlagen

29 inch wielen zijn eigenlijk gewoon 28 inch met grotere banden.
Waarom monteer je niet kleinere banden op de fiets?
Omdat er 29 inch VELGEN op zitten en daar past geen 28 inch banden op.
Als je de 55mm band voor een 40mm band vervangt zal het afstappen nog niet heel veel beter gaan. Koga levert de fiets ook met 27,5 inch wielset, dat zou het probleem wellicht oplossen. Misschien kan je ergens proefrijden op dezelfde fiets met 27,5 inch. Anders succes met de verkoop, beter verkopen dan vallen bij het afstappen.
Wat jammer dat je zo'n fraaie pas nieuwe fiets helaas ervaart als te groot voor je.
Francis Roelofs schreef:
za 07 jun, 2025 15:54
Omdat er 29 inch VELGEN op zitten en daar past geen 28 inch banden op.
Zeker wel.

29 inch is slechts een marketing term. 28 inch en 29 inch werken op moderne vakantiefietsen allebei met ETRTO maat 622 velgen. Als je op die zelfde 622 velgen een band breder dan 50mm monteert dan vindt marketing dat een 29er, bij minder dan 50mm vindt de marketing het 28 inch. Wel even rekening houden met wat de bandenfabrikant vindt van de breedte van de velg, die specificeren per bandbreedte op welke velg deze gemonteerd mag worden. Maar een velgmaat kleiner inspaken, ETRTO 584 kan met schijfremmen ook. Zeker als de fabrikant de fiets daar ook mee aflevert. Zoals bijvoorbeeld Koga en Santos op bepaalde modellen doen, maar met schijfremmen kun je dat op praktisch iedere fiets doen.

Wel even letten op de hoogte van het bracket waarin de trapas zit, in combinatie met de lengte van de cranks. Als je daarin teveel omlaag gaat zou je vooral in doortrappen bij bochten wel een een trapper aan de grond kunnen krijgen. En natuurlijk letten op de ruimte in frame en vork in hoogte en breedte of de gewenste bandenmaat past, en je eventuele spatborden ook.

Zo rijd ik op dezelfde fiets met een wielset met 29x2.6 banden, 65-622, en een wielset met 27.5x3.0 banden, 75-584. Net waar de omstandigheden om vragen bij de geplande reis. En dan zou ik ook nog de bandbreedte en daarmee ook de uiteindelijke diameter ook nog aan kunnen passen.

Overigens geen idee in hoeverre de fiets daadwerkelijk te groot is, maar bij sommige mensen kan zelfs het aanpassen van de stop-procedure al helpen. Die waren bij een stadsfiets gewend op het zadel te blijven zitten en dan een voet aan de grond te kunnen zetten bij het verkeerslicht, terwijl dan een zadel vaak juist te laag staat. Van het zadel af komen bij een verkeerslicht en na op gang komen weer gaan zitten zou dan al een oplossing kunnen zijn. Of misschien zelfs een mountainbike-clinic, om meer te wennen aan lage snelheid manoeuvreren.

Mochten alle aanpassingen genoemd in dit topic het voor jou helaas toch niet blijken te zijn, succes met de verkoop.
Misschien een domme opmerking want ik weet niet hoe je been/knie hoek is als je nu op de fiets zit, maar die vering zadelpen onder je zadel eraf en een normale zadelpen en dan zadel lager zetten?

Maar neem aan dat je alle opties besproken hebt met de koga dealer hoe dit op te lossen is.
Hebben ze je niet verkeerde maat verkocht? Meestal krijg je “ passend “ advies toch, op advies zit geen garantie mits ze hebben gezegd, u moet deze maat hebben….

Succes.

Vr gr ej
Hoi, dit is niet verkeerd bedoeld, maar “voeten aan de grond” vereist misschien wat oefening.
Bike4travel heeft een goede (serieuze) uitleg.
https://bike4travel.nl/blog/de-juiste-zadelhoogte/
Het is echt te leren.. 😎

Groet,
Tom.
De WT heeft toch een EBB?. Je zou dan kunnen kijken of de trapas bovenin de EBB staat en zo ja die naar onderen verplaatsen (waarbij de riemspanning hetzelfde blijft). Scheelt zo weer enkele centimeters (je zadel (en evt. stuur) kan dan mee naar beneden).

En anders is overstappen op 27,5 inch (dan werkt je slot alleen niet meer) zoals al gemeld ook een prima idee en een stuk goedkoper dan het verlies op de fiets bij verkoop.
De WT 2025 (Heavy Duty model) is een gigantische fiets, waarbij je waarschijnlijk zeker 1, wellicht 2 framematen kleiner moet nemen dan je denkt of gewend bent (kortom laat je opmeten). Hij is ook veel te zwaar voor de gemiddelde fietser.
Je kan beter voor de Koga WT Classic kiezen die nog steeds te koop is. Weegt vijf kilo lichter en kan nog steeds 140 kilo torsen.
De Fiets is verkocht. Item kan gesloten worden