Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

329 berichten
Ik dacht dat ze compatibel met presta (Frans) ventielen zijn, of heb je schrader ventielen?
De kern is uitwisselbaar met Presta. SC is presta/claverand zover ik weet.
Gr Jan
_Peter_ schreef:
ma 02 jun, 2025 16:38
dat zijn 2 verschillende Batavussen.
Drie in totaal een deels op de foto.

Een Batavus Holland, in erg mooie originele staat. Een Batavus sprint Sachs trommelrem/ 6 speed. En ook nog een Batavus personal bike. Fietsen zouden anders wederom naar oud ijzer gaan.

De Batavus Holland is voor de eigen collectie. Deze vandaag nagekeken, en de naaf alvast met naaimachine olie gesmeerd. En morgen de originele dynamo weer aan de praat krijgen.

De Sprint krijgt 37mm banden (als het past) zitten nu nog de originele banden op. Een ideaal stadsfietsje in plaats van een logge pepermolen nexus 7. Verder gepoogd de shifter te lijmen. Maar daar heb ik echt wat sterkere componenten lijm voor nodig.

Verder nog een Raleigh Carlton MK1 welke ga bouwen als 2000s retro vakantiefiets had deze als puber namelijk en een Giant voor bekende. Leuk verzamel dagje geweest.
Het is maar goed dat ik niet zoveel ruimte heb, anders wist ik het wel. het totaal is nu 7 dus voor elke dag een ander fiets als ik zou willen.
Mijn Vittiorio Randonneur van winterstof ontdaan en proefritje gemaakt om te checken of hij zo mee op fietsvakantie kan over een paar weken.

Afbeelding
Erg veel plezier aan de Batavus Sprint beleefd. Nieuwe 37mm CST banden, Verlichting gerepareerd, altijd leuk zoeken naar kabelbreuk. tandwieltjes schoon geschrobd, en 101 shifters enzo, maar net niet deze. Spaakjes wat aangetrokken. Fiets stond nog op zijn originele banden, enkel de shifter nog maar die vinden we wel. 37mm banden als net goed tussen de spatborden.

Afbeelding
Mooie fiets non fixie!

Ik zou nog even terug komen op de aangeschafte DMR flat 4 pedals, ik vind ( vond ) ze perfect eigenlijk, goede grip en je zolen gaan er inderdaad niet stuk van…
Vanochtend was ik opeens teleurgesteld in de pedalen dus vond ik ze perfect, de grijze rubberen grip randjes vallen er na paar maanden gebruik al af! Is erop gelijmd en dus waardeloos…erg jammer, van dit merk had ik meer verwacht…weet nog niet of ik een mail ga sturen over dit gebeuren aan de winkel of DMR zelf….

Ik laat ze er wel op zitten voorlopig want er is nog voldoende grip over en nog niet alle rubberen randjes zijn er af…

Gr ej
ej groningen schreef:
di 03 jun, 2025 18:53
Mooie fiets non fixie!
Dank je!

Vandaag nog weer even mee bezig geweest. Andere tas geplaatst die qua afmetingen en kleur net iets beter past, naar mijn bescheiden mening.

Na het maken van deze foto heb ik ook het stuur een tikje verder achterover gekanteld zodat de bovenzijde volledig horizontaal is. Het scheelt maar een paar graden, maar voelt een stuk prettiger.

De gele kleur is - voorzichtig geformuleerd - wel even wennen, maar mevrouw non-fixie vindt die fantastisch en ik heb een hoop aanspraak onderweg. Wat dan wel weer leuk is. :)

Afbeelding
Afbeelding

Een van mijn recente hobby projectjes

Cycletech Nova - Pro. Retro fietsje. Airline - 1 wielset, stevige Kenda banden. Shimano LX 8 speed. Canti remwerk Stalen achterdrager, inclusief verlichting en spatbordjes.

Leuk kinderfietsje geworden.