Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Invoer en BTW kosten - Forum Wereldfietser

Invoer en BTW kosten

Hallo,

Nu heb ik vorige week mijn Durston tent binnen gekregen en was verbaasd dat ik de BTW en invoer niet hoef te betalen.
Ik heb ook geen melding gekregen van de transporteur (fedex).
Nu krijg ik van Durston een bericht dat ik deze kosten nog moet betalen.
Durston had een bericht van Fedex gekregen.
Ik heb dus totaal geen rekening gekregen en zou ook niet weten waar ik nu moet betalen.
Wie heeft hier ook ervaring mee.

gr. Robert
Geen ervaring mee, Maar ze geven zelf wel al aan op de site dat dit gaat gebeuren. Wel raar dat jij niet het bericht gekregen hebt. Maar dat het naar de verzender is gegaan. Laat ze maar met de factuur komen denk ik dan als boekhouder :)

Taxes and Tariffs

For orders to the USA and Canada we charge all applicable sales taxes/tariffs/duty at checkout so these packages arrive to American and Canadian customers with nothing owing.

For orders to the rest of the world, we do not include any tax in our prices nor charge any tax at the checkout, so taxes may be charged when it arrives. The packages can be tax free to some countries if the value is under a threshold (e.g. Australia and New Zealand are usually tax free since they have tax free thresholds of $1000 AUD/NZD).

In Europe there is VAT of about 20% that is normally charged and an import duty on tents of 12% that is occasionally charged. While this is high tax, it is the same taxes you would pay on gear purchased locally - the difference is just that the taxes are charged separately by the postal system instead of being includled in a higher list price. In addition to these countries, the postal service that delivers these packages may charge a handling fee which is usually about 10 euro but can be higher. While you will not save taxes, if you do prefer to shop within Europe we have a variety of partners in Europe including ValleyandPeak.co.uk, Pod7Kilo.cz, BackpackingLight.nl, BackpackingLight.se, and Outdoorline.sk.
Zoals je weet heb ik laatst ook een Durston tent gekocht maar idd zoals op de site staat via bikepackinglite.nl omdat ik onzeker was over die invoersrechten….betaal natuurlijk meer dan op de Durston site plus de winkel hier in NL moet er ook aan verdienen, vraag me af hoeveel het precies gaat schelen.
Hoop voor jou Robert dat het veel gaat schelen en dit gedoe het dus waard was/is!

Gr ej
Ik ben gewoon luidop aan het denken:
zat er bij de zending geen brief of formulier oid met daarop instructies?
Bij sommige zendingen/pakjes hangt er op de doos een plastieken zakje met daarin de factuur, of vrachtbrief of - misschien in jouw geval - de rekening voor de tax ?
Let er dan ook even op of je de belastingen die je in die staat normaal gesproken zou moeten betalen ook hebt betaald, die kun je dan nog weer aftrekken van het bedrag. Maar je kan ook zeggen zoek het lekker zelf uit, ik heb de fout niet gemaakt, en ga er dan ook niet voor betalen. Je mag overigens blij zijn dat DHL de afhandeling niet heeft gedaan want dan betaal je de hoofdprijs voor de afhandelings kosten.
Ik zat er nog over na te denken, in het verleden kocht ik veel lp’s uit USA en vaak kreeg ik geen rekening van fedex of ik kreeg deze twee weken of soms langer later opeens op de mat…
Was altijd koffiedik kijken…
Of soms zat het al op het pakket, leek niet echt een logica in te zitten..

Gr ej
In november heb ik nog een pakketje met onderdelen uit de VS ontvangen. Ik kreeg een e-mail van PostNL dat ik nog invoerrechten en belasting moet betalen. Voor een pakketje met een waarde van $ 28,45 moest ik extra € 11,47 betalen. Dat viel tegen. De verzender stuurde tot dan toe nooit iets naar de EU.
Zonder rekening zou ik Durston niets betalen en met rekening waarschijnlijk ook niet. Beetje dom van Durston om dit te accepteren.
Ik heb geen schrijven bij het pakketje gehad en ook nog geen reactie van Fedex.
Zolang ik dus niet weet wat ik moet betalen en aan wie laat ik het even doorlopen.
Kijken of er nog meer reacties komen.
Volgens mij kan je beter Truth Social of X volgen. Daarop vind je de dagelijkse wijzingen van tarieven, en wie weet een aanwijzing wat je kunt doen. Al kan het de dag erna 180 graden anders zijn.