Dag 1
Het concept van de BergGeiten tochten is dat je elke dag zo'n acht uur fietst in heuvelachtig terrein. Je komt dan per dag aan 100-110km met zo'n 1500hm. Bert heeft dan de voorkeur om in twee dagen het liefst 200km van de startplaats verwijderd te geraken om dan de laatste twee dagen weer terug te fietsen. Dat het natuurlijk niet lukt om in een rechte lijn te fietsen wil niet zeggen dat we het niet kunnen proberen. In elk dorp snijden we af via kleine. weggentjes, we snijden haarspeldbochten af met binnendoor paadjes etc. etc. Alles om rond te 105km te blijven en toch een ver gelegen camping te bereiken.
Op de camping wachtten we op de deelenemers die met openbaar vervoer zouden komen. Een zeer late start om 10h. Gelukkig betekende dat dat de ergste buien verdwenen waren en met zeer krachtige wind in de rug op stap. Na 15km zag ik een fietsenwinkel en heb snel een vervangende helm gekocht, die ik toch was vergeten, ondanks het nadrukkelijke verzoek van Bert om niet helmloos te fietsen. Nadat ik "rode" Jan oppikte, die het rustig aan deed en later Bert en Sylvia bij een Bäckerei trof fietsten we gezellig via Bonn naar de camping, die erg gezellig, maar wel een beetje krap was.

Langs de bruinkoolmijnen

De Rijn oversteken bij Bonn

Kruipdoor onder het spoor

Hutje mutje op de camping