Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Toerbuitenband 26 inch asphalt en gravel - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Toerbuitenband 26 inch asphalt en gravel

Peter,

Eens, ervaring is belangrijk maar om enigszins objectef te blijven door ook op basis van wetenschappelijk verantwoorde vergelijking imee te nemen is wel een voorwaarde, anders wordt de beoordeling alleen gebaseerd op "gevoel" .

Een voorbeeld is de Kojak band, een Slick die er heel snel uit ziet maar toch een rolweerstand heeft van 25 Watt. Ten opzichte van 15 watt , dat verschil is heel duidelijk merkbaar, maar niet voor de langjarige gebruiker ervan.
Maar Als je eenmaal aan een band gewend bent dan zou je alleen het verschil merken als je met dezelfde fiets op hetzelfde traject in dezelfde omstandigheden met verschillende banden vlak na ELKAAR gaat rijden en dat doet niemand.

Het zou daarom interessant zijn om een peiling te houden waarmee er zoal gereden wordt, ook wat betreft de banddikte. Is dat mogelijk om te organiseren?
Ik hou van soepele snelle banden, en in 26 inch is de Compass/Herse Rattrap Pass dan mijn kampioen. Helaas is de lekbestendigheid niet geweldig. Voor allround gebruik was de Schwalbe Almotion wat mij betreft de ideale band, maar is de Big Apple ook goed bruikbaar. En in de winter natuurlijk de onvolprezen Conti Topcontact Winter ii.
Allereerst iedereen bedankt voor de aanbevelingen.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt mijn eerste keuze is de allmotion die niet meer in 26 inch gemaakt wordt criteria zijn zo weinig mogelijk rolweerstand voldoende profiel om op niet asfalt te kunnen rijden en een goede lek bestendigheid.
De big Apple en de contact urban voldoen daaraan de contact urban heeft het Schwalbe lekbescherminganiveau van 6.
De big Apple iets meer profiel, de big Apple is een band die 15 oud is tenzij het ontwerp aangepast is de contact urban komt heel goed uit de rollen test en is een band van een paar jaar oud.
Hen de contact urban gekocht en er net met bepakking 300 km mee gereden 50 mm met 3,5 bar op asfalt en 2 km op onverhard gravel.massa fiets berijder en bagage is 100 kilo.
Ik kan alleen gevoelsmatig zeggen dat ze soepel verend aanvoelen en ik kan geen verschil ontdekken ten opzichte van de contact speed kwa rolweerstand de urban lijkt beter te veren. De grip is wel beter dan de speed, geeft meer vertrouwen.
Ik kan mij voorstellen dat de big Apple iets meer tractie heeft op nat onverhard.

Als ik een paar duizend kilometer gereden heb en met name over onverhard zal ik eens melde hoe ze zich houden.
Nognaals dank