Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beschadiging achterzijde fietstas Vaude Type H2O World Tramp - Forum Wereldfietser

beschadiging achterzijde fietstas Vaude Type H2O World Tramp

Op onderstaande foto, achtertas vaude, is de geleide rail waar je de haaietand op kunt instellen beschadigd. Er is een stukje afgebroken met als gevolg dat ik de haaietand iets hoger heb moeten zetten. Maar dat komt niet overeen met mijn achterdrager. Met als gevolg dat de haaietand er elke keer afvalt :?

Hebben jullie een praktische oplossing :?:

Op zich zijn de tassen nog goed. Of ben ik beter af met een nieuwe set :?:

Afbeelding

Gr John

Op de goede plaats een gaatje in de plaat boren en dan de haaientand met een wat langer boutje en een borgmoertje vastmaken. Gebruik aan de binnenkant een groot ringetje, zodat de kracht over een groter oppervlak verdeeld wordt. Boutje natuurlijk afzagen en bijvijlen, zodat je je handen er niet aan openhaalt.

Gerd

GerdC schreef:Op de goede plaats een gaatje in de plaat boren en dan de haaientand met een wat langer boutje en een borgmoertje vastmaken. Gebruik aan de binnenkant een groot ringetje, zodat de kracht over een groter oppervlak verdeeld wordt. Boutje natuurlijk afzagen en bijvijlen, zodat je je handen er niet aan openhaalt.

Gerd
Zoals die nu staat zit hij op de goede plaats. Ik ben bang als ik hem iets hoger of lager zet dat hij niet precies goed meer zit. Ik heb dan geen speelruimte meer naar links of rechts.

Aan de andere kant 2 proef gaatjes wat kan daar nou mee mis gaan.... denk ik :o

Gerd bedoelt een gaat je in de tas zelf boren; dus het gaat om één gat. Dat moet dan wel op de voor jouw drager geschikte plaats zitten natuurlijk.
Leon

Leon schreef:Gerd bedoelt een gaat je in de tas zelf boren; dus het gaat om één gat. Dat moet dan wel op de voor jouw drager geschikte plaats zitten natuurlijk.
Leon

Natuurlijk had het niet goed gelezen :roll:

hallo,

wij gebruiken al jaren deze tassen en hebben dit nog niet eerder meegemaakt maar.......... wij hadden wel een ander probleempje. We hebben dat bij vaude (nederland) gemeld en alles werd kosteloos verholpen. Na al die jaren een gratis reparatie vonden wij echt klasse !!!

vr.gr. hans stalpers

hans stalpers schreef:hallo,

wij gebruiken al jaren deze tassen en hebben dit nog niet eerder meegemaakt maar.......... wij hadden wel een ander probleempje. We hebben dat bij vaude (nederland) gemeld en alles werd kosteloos verholpen. Na al die jaren een gratis reparatie vonden wij echt klasse !!!

vr.gr. hans stalpers
En dat zeg je nu pas, nadat ik met mijn boormachine een gigantisch gat heb geboord :twisted:

Vikingar schreef:

vr.gr. hans stalpers
En dat zeg je nu pas, nadat ik met mijn boormachine een gigantisch gat heb geboord :twisted:
:wink: :wink: :wink:

hoi nogmaals,

tja jammer dat je gelijk gaat boren, ik dacht met mijn antwoord nog redelijk snel te zijn. maar..........ook nu zou ik het nog even bij Vaude proberen en vertellen dat dit niet de oplossing is.

wij vonden die lui echt heel redelijk en niet geschoten is altijd mis.

succes,

hans stalpers

Vikingar schreef:
hans stalpers schreef:hoi nogmaals,

tja jammer dat je gelijk gaat boren, ik dacht met mijn antwoord nog redelijk snel te zijn. maar..........ook nu zou ik het nog even bij Vaude proberen en vertellen dat dit niet de oplossing is.

wij vonden die lui echt heel redelijk en niet geschoten is altijd mis.

succes,

hans stalpers
Beste Hans,

Ik had nog niet geboord omdat ik er nog een paar nachtjes over wilde slapen. :wink: Zie mijn reactie, 3x winkjes onder aan je medeling cq oplossing over garantie van Vaude.
Ik ga volgende week contact opnemen met Vaude. Volgens mij wordt er een lange (levenslang?) garantie gegeven. Ook al zijn de tassen van 2000. Zoals je al vertelde: niet geschoten is altijd mis. 8)

vr.gr. hans stalpers
Gisteren naar Vaude gemaild over mijn fietstas (2000). Kan hem bij mij winkelier ter reperatie aanbieden. In Duitsland wordt gekeken of de tas gerepareerd kan worden. Er zit 3 jaar garantie op bij redelijk gebruik aldus Vaude.

Ik vraag mij af of het repareren (alleen voor een ¼ van de nieuwwaarde wil ik deze laten herstellen), kost waarschijnlijk toch een aardige stuiver :cry: , het opsturen waard is. Nietemin bied ik hem na het weekend aan bij mijn winkel. Een set nieuwe kost meen ik € 110,-

Nu ga ik hem pakken voor het nazomer weekend met de boy's & girls in de Harskamperdennen :lol:

Een advies: alles dat je koopt en waar je een probleem mee hebt: biedt dat altijd aan bij je winkelier (bonnetje dus altijd bewaren). Nee kun je verwachten en Ja kun je krijgen.
Volgend jaar gaan deze tassen van Vaude eruit en komt er een ander model.