Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nee, stond in de buurt op een camping en was op 1 van mijn rondjes daar. De volgende is voor jou.WillemT schreef: Ik heb er nog even een streetview bij gezocht. Fietste je de Voie verte 51a?
Rursee is goed Martin, alleen vanaf Heimbach kan je niet deze foto maken. Er is een streetview van de fotolocatie.
Dat vroeg ik me ook hetzelfde af, toen ik die fraaie stoomraderboten zag op de Zwitserse meren. Wat konden die vanaf de steiger snel afvaren!
Het stuwmeer wordt door de Roer/Rur gevoed al lijkt me de rivier inderdaad niet breed genoeg om daar met een schip op te varen. (en ze hebben er 5)WillemT schreef: ↑za 24 mei, 2025 20:51De foto is vanaf de dam gemaakt, ik fietste daar net langs, toen de boot in beeld kwam. Omdat ik wat hoger boven de omgeving stond, leek het wel een tafereeltje uit Madurodam. Zo poppig kwam het allemaal over. Een rondvaartboot, een zeilbootje en twee aquabootjes. Het stuwmeer is net aan 8 km², zo'n grote rondvaartboot en dan ook nog eens stampvol ... bijna surrealistisch.
Ik vroeg me overigens af hoe ze die boot daar in vredesnaam gekregen hebben want een scheepswerf lijkt er niet te zijn, aan de gesloten Rursee, en de boot is te groot voor op een trailer. Vanuit een andere positie zie je de boot aan de aanlegsteiger liggen.
De volgende is voor jou.
Altijd weer die dreigende lucht daar bij Zenderen.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 24 mei, 2025 23:18Ik ken die treinen van Blauwnet, heb nog mee gereden met m'n fiets aan boord. Er zijn niet veel dubbelspoorlijnen in Twente en binnen twee minuten gevonden:
https://www.google.nl/maps/@52.317952,6 ... FQAw%3D%3D