Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1865 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37587 berichten
Hier is de volgende:
DSCF8517.JPG
Buiksloterweg A'dam. Waar de pont aankomt vanaf CS
Dat is snel. :shock: Zelfs midden november (2017) kan men bij mooi weer fietstochten maken.
De volgende is voor jou.
Ja vorig jaar nog hier overgestoken tijdens een weekend fietsen
Volgende
Raadplaat.jpg
Hoek Langstraat / Grote Bloksedijk / Galathesedijk
Correct, Willem.
gios schreef:
vr 23 mei, 2025 23:52
Correct, Willem.
Heel moeilijk was het niet, je had eigenlijk die andere twee nummers (81 en 82) ook weg moeten poetsen.

Van onderstaande is geen Streetview, wel is er Streetview aan de ander kan van dit "verboden fietspad".
DSC02148.jpg
Geen idee, ik draai momenteel op de molen van Noordbroek. Daarna winkelen in Duitsland.
Is het het stuk fietspad bij laag keppel naast de oude IJssel? https://maps.app.goo.gl/HDBX7fc8JYSPXLXN6?g_st=ac
Bushwick schreef:
za 24 mei, 2025 12:57
Is het het stuk fietspad bij laag keppel naast de oude IJssel?
Dat is hem inderdaad, goed gevonden! Hoe kwam je op het resultaat?
Ik woon in Doetinchem dus fiets daar regelmatig.
Mooie omgeving! Aan jou de volgende.
Dat is het zeker. Hierbij een volgend raad plaatje
IMG_20230809_105211.jpg
Laag Keppel, staan daar niet rechts van het raad plaatje de watermolen met er vlakbij het Follega-molentje? Heb die in 1982 bezocht.

Ziet er Italiaans uit, nee hoor, zie ik nu pas de Franse vlag.... :oops:
Une hôtel de ville gothique?
Klopt die staan daar. En aan de andere kant kasteel Keppel. Altijd een mooi gezicht.

Nee het is geen Hôtel de ville.
Ik luister zojuist naar 'Op stoute schoenen' waarin Bart van Loo verhaalt over het Schisma en de paus van Avignon.
Is het het pauselijk paleis in Avignon?
Als ik op de foto inzoom, zie ik naast de deur "Centre des monuments nationaux" staan. Dus het moet een van deze gebouwen zijn.
Nee niet het pauselijk paleis en ja staat op die lijst
Ik zie naast de deur ook een donkerrood wapen met twee sleutels en een zwaard. Als ik met deze termen google ("monuments nationaux" armoiries épée deux clés rouge) dan krijg ik onderstaand resultaat. Dus het lijkt Abbaye de Cluny. Het wapen in het door mij gemaakte rode kader, is het wapen wat ik zoek.
wapen.jpg