Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Osmand routeberekening probleem - Forum Wereldfietser

Osmand routeberekening probleem

Plots duurt het een eeuwigheid om in osmand een route te berekenen (minuten voor een kort stuk rechtdoor). Ik lees dat dit een bug was in vs 4.8.4 maar ik heb 5.0.5.. Waar moet ik het probleem zoeken of wat kan ik er aan doen?
Dat is wel heel weinig informatie. Ik heb zelf net even geprobeerd een navigatie te starten naar een willekeurig punt op de kaart, zo'n 30km van mij vandaan. Route werd heel vlot berekend. Ik zit op versie 5.0.5
Soms zit er net een knip in het stuk waarvan je een route wil hebben en dan gaat de boel over de rooie, probeer eens een ander stuk en kijken of dat wel werkt. Ik had vorig jaar een route aanpassing maar dat werkte bleek achteraf alleen in de winter als de rivier dicht was gevroren. dat zie je dan ook pas als je verder inzoomt.
Paar steekproeven gedaan en het is blijkbaar over al,

.
Jarno schreef:
do 22 mei, 2025 16:13
Dat is wel heel weinig informatie.
Met "plots" bedoel ik dat het tot voor een paar dagen probleemloos werkte (en de jaren ervoor). Geloof niet dat ik een corrupte gpx of kaart heb gedownload onlangs. Aamtal kaarten gedeleted (was 12 gig) maar dat verandert niks.

De statusbalk die de progressie vd routeberekening weergeeft "bevriest" op 10% en dan gebeurt een hele tijd niks, korte route, lange, sinpel of niet, maakt niet uit. Bij een normale routeberekening blijft die statusbalk (eventueel langzaam) opschuiven.
Heb je de app (OsmAnd) al eens herstart?
Ja natuurlijk
1. Kijk eerst of je geen andere apps open hebt staan.
2. Zorg voor genoeg geheugen (RAM en ROM)
3. Save je kaarten. De-installeer de app. En installeer opnieuw.
Iets mis met het kaartmateriaal? Het valt me op dat OSMand in de laatste versies per provincie kaartmateriaal wil downloaden. Misschien is handmatig gewoon het hele land downloaden beter voor routering in navigatie.
Weggooien en kaarten opnieuw downloaden kan je natuurlijk sowieso eens proberen.
Zo is het inderdaad opgelost, kaart waar het probleem zich voordeed gedeleted en opnieuw binnengehaald.