Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1861 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37222 berichten
De volgende:
cars2.jpg
Ziet er Oost-Europees uit. Zie ik daar een Nederlandse vlag naast de Europese? Lijst van vlaggen van Europa gecontroleerd: er is slechts nog één: Luxemburg maar met een lichtblauwe onderbaan. Is het een gebouw van de Nederlandse ambassade? Adressen afgezocht en niks gevonden op Streetview.
En dan het ruiterstandbeeld: „Statues with horse in East Europe" of „Reiterstandbilden in Osteuropa" op Google, ook niks....
‘Statue Square Luxembourg’ geeft vrij unaniem resultaat,

https://www.google.com/search?client=sa ... =448&dpr=2
Ik kijk even naar de jury.
De jury vindt dat er veel vervuiling in het antwoord zit maar keurt de oplossing van Grandonneur goed!
Blooper.... toch Luxemburg, daar de vlag in de schaduw hangt en de blauwe onderbaan daardoor wat donkerder is.... :oops:
renel schreef:
wo 14 mei, 2025 16:57
De jury vindt dat er veel vervuiling in het antwoord zit maar keurt de oplossing van Grandonneur goed!
Haha daar ben ik blij mee, ben me schuldbewust van de ruis.
Het volgende plaatje,
IMG_3481.jpeg
Outlet center Roermond?

Groet,
Tom.
Dat vind ik nauwkeurig genoeg. Het was niet eens belachelijk druk, best gezellig eigenlijk.
Ik gokte op één van de grote outlet centra, zoeken op Polo Ralph Lauren outlet gaf meteen de oplossing.

Hier de volgende.
Waar staat mijn fiets? Er is o.a. een streetview van.
(Ik reageer misschien wat later i.v.m. werk en tijdsverschil)
20141008.jpg
Groet,
Tom.
Nou, zo te zien een wapenfabriek van Smith & Wesson. Ik hoor de geluiden terug van de western-films. Bij het googelen naar afbeeldingen regende m'n computerscherm vol met reclame-achtige afbeeldingen van revolvers en pistolen, alsof ik het arsenaal van Rambo of Arnold Schwarzenegger open deed. De fabriek stond aan de Connecticut rivier in Springfield, Massachusetts. Ik heb vroeger veel gefietst in Massachusetts. Tegenwoordig staat er een modern fabriek in Tennessee. Geprobeerd met "street art paintings in Sringfield, Massachusetts", maar niks gevonden. En Amerika is zo groot....
Je moet waarschijnlijk zoeken in fulton NY ten noorden van oneida bridge. Daar stond deze fabriek tot 1950.

Maar m’n koffie is op en ik heb de mural niet gevonden, het werk roept.
Deze dus.
5dc1d0288d84f.image.jpg
Met allerlei verschillende zoektermen zoals "street arts Fulton NY" en dergelijke, maar niks gevonden. Laat maar....
Ga nu m'n fietsenschuur falurödfärgen.
Inderdaad, even zoeken in Fulton NY.
Zo groot is dat niet :wink:

Groet,
Tom.
Je moet op zoek naar het Leger des Heils, wel een beetje een vreemde combo als je het mij vraagt.
Klopt Peter, dat is’em. De zijgevel van het Leger des Heils gebouw aan South 1st Street.
Ik zie het maar als symbolisch :?

De volgende is aan jou.

Groet,
Tom
Ik dacht een stille hint te hebben gegeven, de plaats is inderdaad maar klein en met de rivier was het niet moeilijk te vinden. hier dus https://maps.app.goo.gl/JML6YGkKJVtctrdy5

De nieuwe, (aan deze kant van de plas en ook aan een plas) waar zijn en om het niet te makkelijk te maken kun je de straatnaam nog lezen.
DSC_6237 - Copy.JPG
Je had het aankondigenbord even moeten blurren want "kirchenmusik am st petri dom" leverde meteen dit op. Ofwel Norderdomstraße Schleswig. Fraaie baksteen gotiek overigens!
kichenstrasse.jpg