Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen VS - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ervaringen VS

Fiets-avontuur schreef:
di 13 mei, 2025 18:21
Carl schreef:
ma 05 mei, 2025 11:00

Zou je het ook kunnen als je Mohammed heette, vorig jaar naar Cuba op vakantie was geweest, de geslachtsregistratie in je paspoort een X was? En (rhetorische vraag uiteraard): zul je het volgend jaar ook nog kunnen?
Kan je ook in Saudi Arabië fietsen als je mordechai heet? Kan je als homo in Iran fietsen?
Je citeert een bericht van mij dat gericht is aan iemand die schrijft: ‘Je kunt nog gewoon fietsen in de VS.’ Maar die persoon weet helemaal niet of ik, of jij, of een willekeurige andere bezoeker van dit forum, dat kan, want misschien komen wij dat land helemaal niet binnen. Als ik op dit forum vraag: ‘Ik wil met mijn partner van gelijk geslacht gaan fietsen in Iran, kan dat?’ en er schrijft iemand: ‘Kun je gewoon doen’, dan denk ik dat daar ook enige nuancering op komt.
We zijn landen waar je niet in mag als je een Israëlische stempel in je paspoort hebt.
Ik kan niet voor jou spreken, maar ik ben geen land en als ik het was, zou iedereen van harte welkom zijn, ook zonder paspoort! :D

Groetjes,

Carl
Fiets-avontuur schreef:
di 13 mei, 2025 18:15
Ik vind dit toch erg belachelijk. Ikzelf heb vaak fietstochten gemaakt en genoeg fietsers gezien met de vlag van hun thuisland. Dit heeft toch niks met nationalistisch zijn te maken. Je Duitse vrienden reageren erg overdreven. Niks mis meenam te laten zien waar je vandaan komt en op die manier nieuwe mensen te ontmoeten.
Dergelijk standpunt is typerend imho. De gedachte ‘wat vind ik’ laten bepalen dat anderen dat ook moeten vinden.
Ik zou heel graag een keer naar San Francisco op vakantie willen gaan en de archieven van Lou Sullivan in willen zien. Lou Sullivan is een bijzonder interessant persoon die heel veel betekent heeft voor de emancipatie van gay transmannen. En omdat San Francisco een stad is die sowieso veel betekent heeft voor de LHBTI gemeenschap in z'n algemeen verwacht ik geen problemen als het gaat om tolerantie. Ik weet wel dat Amerika sterk achteruit is gegaan als het gaat over de acceptatie van de gay of transgemeenschap. Maar het zal ook wel verschillen in welke Staat je bent neem ik aan. Hier in Nederland is het ook niet overal geaccepteerd om anders te zijn. Echter helaas zit een verre reis maken er voor mij niet in vanwege mijn Mechelse herder.
Cayden Gomez schreef:
wo 14 mei, 2025 17:11
IIk weet wel dat Amerika sterk achteruit is gegaan als het gaat over de acceptatie van de gay [..] gemeenschap.
Kun je dit onderbouwen?
eindgebruiker schreef:
wo 14 mei, 2025 18:55
Cayden Gomez schreef:
IIk weet wel dat Amerika sterk achteruit is gegaan als het gaat over de acceptatie van de gay [..] gemeenschap.
Kun je dit onderbouwen?
https://www.kff.org/other/fact-sheet/ov ... tq-health/
Grandonneur schreef:
wo 14 mei, 2025 16:55
Fiets-avontuur schreef:
di 13 mei, 2025 18:15
Ik vind dit toch erg belachelijk. Ikzelf heb vaak fietstochten gemaakt en genoeg fietsers gezien met de vlag van hun thuisland. Dit heeft toch niks met nationalistisch zijn te maken. Je Duitse vrienden reageren erg overdreven. Niks mis meenam te laten zien waar je vandaan komt en op die manier nieuwe mensen te ontmoeten.
Dergelijk standpunt is typerend imho. De gedachte ‘wat vind ik’ laten bepalen dat anderen dat ook moeten vinden.
Nee hoor. Meer van: ik moet wel met jouw gevoelens rekening houden, maar jij niet met mijn gevoelens. Egoïstisch en narcistisch.
RianGeenen schreef:
wo 14 mei, 2025 19:17
eindgebruiker schreef:
wo 14 mei, 2025 18:55
Cayden Gomez schreef:
Kun je dit onderbouwen?
https://www.kff.org/other/fact-sheet/ov ... tq-health/
Hier wordt weer LGBTQ+ op een hoop gegooid. Ik vroeg expliciet of er iets gewijzigd is voor gays.
Ik was laatst bij de bakker en vroeg om stokbrood. "Meneer, al het brood is op." Zei de bakker toen. Terwijl ik nog duidelijk om stokbrood vroeg. Ik wil stokbrood. "Maar meneer, al het brood is op."
'Het is allemaal brood.' Je bevestigt mijn punt.

De maatregelen in de VS hebben gevolgen voor transgenders. Voor overige bevolkingsgroepen heb ik nog geen bewijs gezien.