Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen VS - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ervaringen VS

Fiets-avontuur schreef:
di 13 mei, 2025 18:21
Carl schreef:
ma 05 mei, 2025 11:00

Zou je het ook kunnen als je Mohammed heette, vorig jaar naar Cuba op vakantie was geweest, de geslachtsregistratie in je paspoort een X was? En (rhetorische vraag uiteraard): zul je het volgend jaar ook nog kunnen?
Kan je ook in Saudi Arabië fietsen als je mordechai heet? Kan je als homo in Iran fietsen?
Je citeert een bericht van mij dat gericht is aan iemand die schrijft: ‘Je kunt nog gewoon fietsen in de VS.’ Maar die persoon weet helemaal niet of ik, of jij, of een willekeurige andere bezoeker van dit forum, dat kan, want misschien komen wij dat land helemaal niet binnen. Als ik op dit forum vraag: ‘Ik wil met mijn partner van gelijk geslacht gaan fietsen in Iran, kan dat?’ en er schrijft iemand: ‘Kun je gewoon doen’, dan denk ik dat daar ook enige nuancering op komt.
We zijn landen waar je niet in mag als je een Israëlische stempel in je paspoort hebt.
Ik kan niet voor jou spreken, maar ik ben geen land en als ik het was, zou iedereen van harte welkom zijn, ook zonder paspoort! :D

Groetjes,

Carl
Fiets-avontuur schreef:
di 13 mei, 2025 18:15
Ik vind dit toch erg belachelijk. Ikzelf heb vaak fietstochten gemaakt en genoeg fietsers gezien met de vlag van hun thuisland. Dit heeft toch niks met nationalistisch zijn te maken. Je Duitse vrienden reageren erg overdreven. Niks mis meenam te laten zien waar je vandaan komt en op die manier nieuwe mensen te ontmoeten.
Dergelijk standpunt is typerend imho. De gedachte ‘wat vind ik’ laten bepalen dat anderen dat ook moeten vinden.
Ik zou heel graag een keer naar San Francisco op vakantie willen gaan en de archieven van Lou Sullivan in willen zien. Lou Sullivan is een bijzonder interessant persoon die heel veel betekent heeft voor de emancipatie van gay transmannen. En omdat San Francisco een stad is die sowieso veel betekent heeft voor de LHBTI gemeenschap in z'n algemeen verwacht ik geen problemen als het gaat om tolerantie. Ik weet wel dat Amerika sterk achteruit is gegaan als het gaat over de acceptatie van de gay of transgemeenschap. Maar het zal ook wel verschillen in welke Staat je bent neem ik aan. Hier in Nederland is het ook niet overal geaccepteerd om anders te zijn. Echter helaas zit een verre reis maken er voor mij niet in vanwege mijn Mechelse herder.
Cayden Gomez schreef:
wo 14 mei, 2025 17:11
IIk weet wel dat Amerika sterk achteruit is gegaan als het gaat over de acceptatie van de gay [..] gemeenschap.
Kun je dit onderbouwen?
eindgebruiker schreef:
wo 14 mei, 2025 18:55
Cayden Gomez schreef:
IIk weet wel dat Amerika sterk achteruit is gegaan als het gaat over de acceptatie van de gay [..] gemeenschap.
Kun je dit onderbouwen?
https://www.kff.org/other/fact-sheet/ov ... tq-health/
Grandonneur schreef:
wo 14 mei, 2025 16:55
Fiets-avontuur schreef:
di 13 mei, 2025 18:15
Ik vind dit toch erg belachelijk. Ikzelf heb vaak fietstochten gemaakt en genoeg fietsers gezien met de vlag van hun thuisland. Dit heeft toch niks met nationalistisch zijn te maken. Je Duitse vrienden reageren erg overdreven. Niks mis meenam te laten zien waar je vandaan komt en op die manier nieuwe mensen te ontmoeten.
Dergelijk standpunt is typerend imho. De gedachte ‘wat vind ik’ laten bepalen dat anderen dat ook moeten vinden.
Nee hoor. Meer van: ik moet wel met jouw gevoelens rekening houden, maar jij niet met mijn gevoelens. Egoïstisch en narcistisch.
RianGeenen schreef:
wo 14 mei, 2025 19:17
eindgebruiker schreef:
wo 14 mei, 2025 18:55
Cayden Gomez schreef:
Kun je dit onderbouwen?
https://www.kff.org/other/fact-sheet/ov ... tq-health/
Hier wordt weer LGBTQ+ op een hoop gegooid. Ik vroeg expliciet of er iets gewijzigd is voor gays.
Ik was laatst bij de bakker en vroeg om stokbrood. "Meneer, al het brood is op." Zei de bakker toen. Terwijl ik nog duidelijk om stokbrood vroeg. Ik wil stokbrood. "Maar meneer, al het brood is op."
'Het is allemaal brood.' Je bevestigt mijn punt.

De maatregelen in de VS hebben gevolgen voor transgenders. Voor overige bevolkingsgroepen heb ik nog geen bewijs gezien.
eindgebruiker schreef:
do 15 mei, 2025 12:07

De maatregelen in de VS hebben gevolgen voor transgenders. Voor overige bevolkingsgroepen heb ik nog geen bewijs gezien.
Strikt genomen heb je gelijk. Alleen is hier wel kans op een glijdende schaal. De 'aanpak' van transgenders kan de deur openzetten voor (verdere) stigmatisering van andere groepen die volgens de conservatieve stroming niet binnen het juiste vakje passen. Men 'went' aan het idee dat uitsluiting genormaliseerd kan worden, en het is dan maar een kleine stap tot actie. De recente geschiedenis (vgl. Hongarije en Rusland) laat zien dat conservatieve leiders stigmatisering en uitsluiting van minderheidsgroepen gebruiken in hun cultuuroorlog.
Of ik dit kan onderbouwen? Nou sinds Trump aan de macht is wordt Amerika met de dag conservatiever. De discussie over de medische transgenderbehandelingen, het homo-huwelijk alsook het recht op abortus is flink opgelaaid in negatieve zin. En dit is echt achteruitgang in plaats van vooruitgang. Gelukkig zijn er nog wel een paar Staten over die ruimdenkend blijven, maar al met al is er een enge ontwikkeling gaande. Je kunt dit ook allemaal lezen op internet. Dus die onderbouwing vind je vanzelf.
En trouwens wat is er mis mee om de LGBTQI bevolking op één hoop te gooien? Als het gaat om strijden voor gelijke rechten en emancipatie plus acceptatie kan het juist een voordeel zijn om als één groep te strijden in plaats van alles te fragmenteren.
eindgebruiker schreef:
do 15 mei, 2025 12:07

Nee, ik bevestig jouw punt niet. Als het brood op is, is het stokbrood ook op.

Ik hoop oprecht dat jouw rechten als mens nooit in het beding komen @eindgebruiker. Ik zou willen dat niemands rechten in het beding komen.
Bijgevolg erkent en verklaart de nationale vergadering in aanwezigheid en onder bescherming van het Opperwezen, de volgende rechten van de mens en van de burger:

De mensen worden vrij en met gelijke rechten geboren en blijven dit. Maatschappelijke verschillen kunnen slechts op het algemeen welzijn gebaseerd worden.
Het doel van iedere politieke vereniging is het behoud van de natuurlijke en onvervreemdbare rechten van de mens; deze rechten zijn de vrijheid, het bezit, de veiligheid en het verzet tegen onderdrukking.
De oorsprong van iedere soevereiniteit ligt wezenlijk bij het volk. Geen instantie, geen individu kan gezag uitoefenen dat daar niet uitdrukkelijk uit voortkomt.
De vrijheid bestaat daaruit, alles te kunnen doen wat een ander niet schaadt. Zo heeft de uitoefening van de natuurlijke rechten van ieder mens alleen deze grenzen die aan de andere leden van de maatschappij het genot verzekeren van dezelfde rechten. Deze grenzen kunnen alleen bij wet vastgelegd worden.
De wet heeft slechts het recht handelingen te verbieden, die schadelijk zijn voor de maatschappij. Alles wat niet door de wet verboden is, kan niet worden verhinderd en niemand kan gedwongen worden te doen, wat de wet niet verordent.
De wet is de uitdrukking van de algemene wil. Alle burgers hebben het recht, persoonlijk of door hun vertegenwoordigers, aan haar totstandkoming mee te werken. Zij moet voor iedereen dezelfde zijn, hetzij ze beschermt, hetzij ze straft. Daar alle burgers in haar ogen gelijk zijn, kunnen zij in gelijke mate toegelaten worden tot alle waardigheden, plaatsen en openbare ambten volgens hun bekwaamheden en zonder ander onderscheid dan die van hun deugden en talenten.
Niemand kan beschuldigd, aangehouden of gevangen worden dan in bij de wet bepaalde gevallen en in de vormen, die zij heeft voorgeschreven. Ieder die daden naar willekeur nastreeft, bevordert, pleegt of laat plegen, moet gestraft worden; maar iedere burger die door een wet wordt opgeroepen of gevangen, moet ogenblikkelijk gehoorzamen; door weerstand te bieden maakt men zich schuldig
De wet kan slechts strikte en weliswaar noodzakelijke straffen opleggen, en niemand kan gestraft worden dan door een wet die is vastgesteld en uitgevaardigd voorafgaand aan het delict en op wettige wijze toegepast.
Ieder mens wordt als onschuldig beschouwd tot wanneer hij schuldig wordt verklaard; daarom moet, indien zijn aanhouding onvermijdelijk is, ieder gebruik van geweld dat niet dient om de verdachte gevangen te nemen, van rechtswege streng onderdrukt worden.
Niemand mag vanwege zijn opvattingen, ook niet godsdienstige, worden lastiggevallen, in zoverre dat hun uiting de door de wet ingestelde openbare orde niet verstoort.
De vrije uitwisseling van gedachten en meningen is een van de meest kostbare rechten van de mens; iedere burger kan dus vrijelijk spreken, schrijven en drukken, behoudens en bij de wet omschreven gevallen, waarin hij van deze vrijheid misbruik maakt.
De waarborg van de rechten van de mens en van de burger vereisen een politiemacht; deze macht is dus ingesteld voor het voordeel van allen en niet voor het particulier gebruik van hen aan wie ze is toevertrouwd.
Voor het onderhouden van de politie en voor de uitgaven van de administratie is een algemene belasting noodzakelijk, zijn moet gelijk worden verdelen onder de burgers in verhouding van hun middelen.
De burgers hebben het recht zelf of door hun vertegenwoordigers de noodzaak van een openbare belasting te onderzoeken, haar goed te keuren, de aanwending ervan te controleren en haar onderdelen, grondslag, invordering en duur te bepalen.
De maatschappij heeft het recht rekenschap te vragen aan iedere openbare ambtenaar voor zijn bestuur
Iedere maatschappij waarin de rechten niet gewaarborgd zijn, noch de scheiding der machten is vastgelegd, heeft geen grondwet.
Aangezien het eigendom een heilig en onschendbaar recht is, kan niemand ervan beroofd worden, tenzij de openbare noodzakelijkheid, wettelijk vastgesteld, dit vereist en onder voorwaarde van een rechtvaardige en van tevoren vast te stellen schadeloosstelling.

We dwalen wel erg af van het mooie en leerzame verhaal van RealRedHair.
viewtopic.php?t=39860&start=20#p475039

Laat de moderator maar ingrijpen.