Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met Bosch Smart System / 750 Wh batterij - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ervaringen met Bosch Smart System / 750 Wh batterij

keesm54 schreef:
vr 04 nov, 2022 18:03
Voor mijn Pendix geldt dit. Is dit ook van toepassing op zo'n Bosch middenmotor vraag ik me af?
Zeker is dat zo. Althans naar mijn ervaring. Ik reed met een Bosch middenmotor naar Rome en dit hielp. Wat ik in heuvelactig/bergen deed was bij een tabacchio lekker een kopje thee drinken en ondertussen de accu bijladen. En ik zette mijn scherm NIET op waar aangegeven wordt hoeveel km je nog kunt maken. Ik keek naar het aantal streepjes van de accu. 1 streepje, is een oplaadpunt zoeken. Heb nooit meegemaakt dat dat nergens kon. Heb wel een keer bij een bouwvakkerskeet op weg naar Splügen geladen. Was erg leuk, leuk gesprek en voldoende te zien.

Ben inmiddels overgestapt op Pendix, zodat ik de ondersteuningsbehoefte zelf kan instellen. Heb onlangs zo’n 50km vlak gereden en had na de rit nog 80% van de accu vol.
hoeksie schreef:
wo 07 mei, 2025 08:45
Wat ik in heuvelactig/bergen deed was bij een tabacchio lekker een kopje thee drinken en ondertussen de accu bijladen. 1 streepje, is een oplaadpunt zoeken. Heb nooit meegemaakt dat dat nergens kon.
Even daarop aanhaken: kost je dat niet teveel tijd, voordat de accu significant lading erbij heeft?
Ik deed het voorheen ook wel zoals jij beschrijft; lekker lang lunchen in bv Spanje of Italië en dan laden, maar uiteindelijk vond ik dat toch te limiterend en dwingend, en deed toch wel geweld aan de vrijheid die het fietsen juist zo kenmerkt.
Want ik moest toch zeker wel anderhalf uur laden, dus rusten, voordat de accu er een paar tientallen procenten bij had.

Sinds ik de ondersteuning zelf kan instellen, kan ik altijd goed uit met één acculading/dag, ook in heel bergachtig terrein e.d. (systeem Neodrives).
Bij het Bosch Smartsysteem kan je de ondersteuning ook redelijk aanpassen, je kan (afhankelijk van de fabrieksinstellingen) kiezen tussen allerlei standen, en deze telkens op 4 niveaus aanpassen.
Vandaag gezien dat je bij het navigeren in de FlowApp makkelijk de route kan verslepen, waypoints kan toevoegen en deze in volgorde kan aanpassen, door simpel tikken en slepen op het kaartje. Echt heel handig.
Meneer Zwijn schreef:
do 08 mei, 2025 18:48
Bij het Bosch Smartsysteem kan je de ondersteuning ook redelijk aanpassen, je kan (afhankelijk van de fabrieksinstellingen) kiezen tussen allerlei standen, en deze telkens op 4 niveaus aanpassen.
Vandaag gezien dat je bij het navigeren in de FlowApp makkelijk de route kan verslepen, waypoints kan toevoegen en deze in volgorde kan aanpassen, door simpel tikken en slepen op het kaartje. Echt heel handig.
Inderdaad even uitgeprobeerd van het navigatiesysteem, dat wist ik niet. Echt handig. Goede tip
Ik krijg de tips in de nieuwsbrief, na registratie. Best informatief.
IMG_5471.jpeg
Ik heb hetzelfde systeem en ben in de meivakantie 4dagen op pad geweest. Op stand eco met bepakking gemiddeld 65 km per dag, gebruik van de accu was rond 40 procent. Viel me alles mee. Wil in de zomer ook langere tochten maken, ga nog wat meer uitproberen de komende weken.