Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Thailand/Cambodja in Juli/Augustus ? - Forum Wereldfietser

Ervaring met Thailand/Cambodja in Juli/Augustus ?

Mijn vriendin en ik zouden graag door Thailand en Cambodja naar Ho Chi Minh fietsen. Heeft iemand hier al wel eens in die regio gefietst in Juli/Augustus?

We weten dat het regenseizoen dan bezig is. Maar door ervaring in Uganda/Rwanda tijdens het regen seizoen (dat viel mee), vragen we ons af of er iemand met ervaring is die meer kan vertellen over de hevigheid en ervaring tijdens die maanden.
Ik heb gelijkaardige rit gedaan in juli 2011. Het weer kan natuurlijk alle kanten uit, maar meestal valt het wel mee. Strakblauwe luchten moet je niet verwachten in dat seizoen en tegen de late namiddag kan er wel een typische tropische stortbui komen. Maar wellicht kan je ook van de zon genieten tussen de wolken door.

Wanneer ik in een regio ga fietsen kijk ik altijd eerst even naar de betreffende klimaatdata op de website Weatherspark (een goeie tip van Leon destijds). Ik let daarbij vooral op precipitatiegemiddelden en dominante windrichting van het seizoen.