Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen nederland alle provincie hoofdsteden - Forum Wereldfietser

Fietsen nederland alle provincie hoofdsteden

Voor aan actie ben ik van plan in een maand tijd alle provinciehoofdsteden van Nederland per fiets aan te doen.

Bij voorkeur NIET de hele route over fietspaden langs een provinciale weg, dus wel een beetje, zeker 50% recreatief

Ik denk aan rond de 50 km per dag omdat ik ook tijd nodig heb om informatie te geven ..

Heeft iemand zo'n route misschien al eens gedaan en bijvoorbeeld op Komoot staan.

Ik merk namelijk dat het heel wat gepuzzel kost op mijn fietsrouteplanner....

Dus mijn hoop is op jullie gericht!!

Alvast heel hartelijk bedankt!

Maria Remmerswaal, Leiden
Het plan is mooi, maar met 50km per dag ga je dat niet redden, binnen een maand. Tenzij je af en toe een trein neemt.
Dank je wel. Daar was ik al bang voor!!! Dan houd ik het bij alle PROVINCIES en niet bij alle hoofdsteden. Dan kan ik behoorlijk "smokkelen".
Blij dat je dit bevestigd hebt
Dank je wel!
ErikB81 schreef:
wo 23 apr, 2025 21:51
Het plan is mooi, maar met 50km per dag ga je dat niet redden, binnen een maand. Tenzij je af en toe een trein neemt.
Serieus? Ik heb even heel vlug een rondje uitgezet met Brouter, dat geeft ongeveer 1030 km. Alleen als de Afsluitdijk nog niet open is voor fietsers wordt het denk ik een probleem.

Groetjes,

Carl
Hallo Carl,

Wat is Bouter?

Zoiets als Komoot?

Kun je die route naar mij toesturen aub?

Of de GPX hier op het forum?

Loopt die route niet langs allemaal provinciale wegen?

Zou fantastisch zijn!!

En mijn dank groot!!
Hartelijke groet,
Maria
Maastricht - 's Hertogenbosch - Middelburg - Den Haag - Haarlem - Utrecht - Arnhem - Lelystad - Zwolle - Assen - Groningen - Leeuwarden geeft zo'n 900 km èn je hoeft niet over de afsluitdijk. 18 fietsdagen à 50 km/dag. Heb je nog minimaal 10 dagen over om wat "recreatiever" te rijden ...

Ik zou zoiets etappe per etappe opsplitsen en gaan "puzzelen" inderdaad om tot een knappe route te komen. Voorpret!
Dank je wel!

Ik was het "puzzelen" een beetje zat.
Heb nu Komoot laten doen en kwam ik idd ook op 1022 km.
morgoth924 schreef:
wo 23 apr, 2025 23:26
Maastricht…Leeuwarden geeft zo'n 900 km èn je hoeft niet over de afsluitdijk.
Ja, zo kan ik het ook! :wink: Dan heb je een start- en eindpunt waar je nog naartoe dan wel vandaan weer naar huis moet reizen. Met Middelburg-Maastricht-’s-Hertogenbosch-Arnhem-Lelystad-Zwolle-Assen-Groningen-Leeuwarden-Haarlem-Den Haag-Middelburg ben ik even uitgegaan van een rondje waar je met één extra reisdag altijd wel ergens kunt ‘instappen’. Ik weet niet hoe ik het doe, maar vandaag is die route in Brouter nog een stukje gekrompen. Er valt ongetwijfeld nog veel aan fijnafstelling te doen, maar daar heb je dan ook nog behoorlijk wat reserve voor.

Veel plezier alvast!

Carl
Ik zou de route per etappe laten berekenen door de routeplanner van de fietsersbopnd, en dan de provincie-huizen als routepunt opnemen. Voor rapportage naar de ondersteuners van het goede dloel zijn foto’s van jou of je fiets voor het provinciehuis leuk.

De routes laten plannen door de routeplanner van de fietsersbond, dan kan je spelen met diverse instelingen (natuurroute, autoluw, doorfietsen, knooppunten e.d.) en ook onverhard en trappen vermijden bijv. Dan per etappe een gpx.

En met de trein naar beginpunt en vanuit eindpunt naar huis geeft denk ik geen probleem voor je doel om in 1 maand alle provinciehoofdsteden aan te doen per fiets.

Veel plezier!
Helemaal eens met Polling.
Ik zou dan kiezen voor autoluw, een goede mix tussen makkelijk doorfietsen en natuur route met over het algemeen ook redelijk veel goed begaanbare paden door een langs bossen.
Dank voor jullie reacties!!

Ik was inderdaad de routeplanner van de Fietsersbond effe vergeten! Stom, ik ben lid...

Ik gebruik Routiq en Komoot, vandaar..

Ga het nu met Fietsersbond doen..

leuk idee die provinciehuizen, ik zat op gemeente/stadshuizen OF op stations...
Maar provinciehuizen is idd leuker waar mogelijk, ivm die 12 provincies.

Ik laat het weten op deze site als de route rond is én de vraag of jullie willen meefietsen en eventueel sponsoren, DANK
Kijk !
Weer eens een ludiek initiatief. Doet me terugdenken aan "de ronde van 12" , een 24-uursrit waarbij je alle provincies aan doet.
Als eigenwijze bejaarde vertikte ik navigatie te gebruiken en kwam zo op 549 km in 22,5 uur . Het kan in 523.....
Goed....even een zijsprong ,maar ik weet dat we kilometerknallers in ons midden hebben.
Veel plezier, van Pier.
Ha Pier,

ja alleen alle provincie is een stuk korter, klopt. Maar ik kom nu een heel eind met de routeplanner van de Fietsersbond. Ik kan aanklikken wat mij wat betreft afstand het beste uit komt. Autoluw, kortste, LF of knooppunten routes!

je hoort nog het doel van mijn ''ludiek'' actie!

Goedenacht,
HG Maria
Ik heb 10 jaar geleden al eens alle hoofdsteden langs gefietst. In mijn geval was dan 1.335 km. Van Maastricht naar Middelburg via België gereden en ook nog Brussel meegenomen en de muur van Geraadsbergen (poeh). Erg leuk om te doen. Ik hou er wel van met een soort van thema te fietsen. En overigens ook Amsterdam in het rondje meegenomen. Vanuit huis vertrokken en rondje gemaakt.

Als je belang hebt bij de GPX (die heb ik nog wel ergens denk ik) stuur je me maar een privébericht met je e-mail adres.
Dank voor je reactie. Helaas voor mij iets te veel kilometers. Als ik "autoluw" combineer met " kortste" en " knooppunten" red ik het net om álle steden aan te doen in de tijd die ik heb!
Ik heb een speciaal doel met deze fietstocht. Daar horen jullie meer van zodra ik op "papier" rond ben.
Het gaat gebeuren in september dus heb nog even de tijd....
In ieder gevál bedankt.

Hártelijke groet, Maria
Wanneer je het totaal opknipt in stukken van 50km, en je wilt finishen in provinciesteden én daarnaast ergens op de route overnachten zal regelmatig een etappe dik onder de 50km uitkomen.

Houd je er rekening mee dat je dus dan ook etappes van 70-80km gaat rijden?
Dank je wel. Ik hoop met af en toe ''kortste routes '' te gebruiken het te halen. het is even puzzelen, maar hoop er uit te komen,
Dank e wel. hartelijke groet,
Maria Remmerswaal