Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff krans - Forum Wereldfietser

Rohloff krans

Weet iemand een adres waar ze nog een Rohloff krans/tandwiel met schroefdraad verkopen, 16 of 17 tands? Bij voorbaat dank voor de info!

Jos de Haan
Als ze er al zijn, en ik heb ook zitten zoeken (en niks gevonden) dan is dat bij Rohloff in Wijchen, (www.rohloff.nl) het beste mail of bel je Hans van Vugt even al zal die nu misschien wel op de SPEZI in Duitsland zijn.
En anders ombouwen naar een splined carrier, moeilijk is het niet. Je moet er wel weer het gereedschap voor hebben.
[urlhttps://www.sjscycles.co.uk/sprockets/thorn-spr ... t/?geoc=NL][/url]
Misschien is dit merk ook elders te krijgen.
Als je een 13-tands tandwiel achter hebt heb je pech en 40 pond ex transport en Douane kosten is wel aan de prijs. Op de site van Jtek staan ze ook niet vermeld, dus mogelijk dat de fa. Rohloff boos is geworden en dit nog oude voorraad is.
Ik moet nog wel een netjes 16 tands met schroefdraad hebben liggen, we fietsen nu met 17 achter.
Kan morgen even kijken.
Dank voor de reacties, ik heb een mail naar Elan (rohloff.nl) gestuurd, import uit GB lijkt me idd omslachtig en prijzig, maar ik sluit dit niet uit en ik ben geïnteresseerd in de 'nette' optie van DaVinci. Ik heb een nieuwe KMC-E1 ketting op de fiets gezet en ik dacht nog een kransje te hebben liggen die aan één zijde ongebruikt was, maar dit bleek niet het geval, de krans die er nu op zit kraakt dat het een lieve lust is en deze wil ik zo snel mogelijk vervangen, tot die tijd gebruik ik een andere fiets.
Ik heb een 16-er gevonden.
Foto's zijn van allebei de kanten.
Rohloff 2.jpeg
Rohloff 1.jpeg
Ik begrijp dat deze gebruikt is, ik kan aan de hand van de plaatjes niet beoordelen of deze gaat 'kraken' met een nieuwe ketting, dus dit lijkt me lastig ...
Naar een dealer die Santos of idworx verkoopt en er een splinded carrier voor Rohloff er op laten zetten en een nieuw tandwiel
Aan onderdelen kost je dat ongeveer 40 euro, heb je het gereedschap ook nog nodig reken dan op het dubbele.
Inderdaad even een Rohloff Splined Carrier op laten plaatsen, dan passen alle moderne Rohloff tandwielen er gewoon weer op. En als het oude tandwiel er al af is dan draai je de Splined Carrier er gewoon even met de hand op en trap je hem vanzelf vast zonder tools tijdens het eerste ritje goed kracht zetten op de pedalen.
Uiteindelijk heb ik vandaag een Rohloff splined adapter 8540s en een nieuwe 16-tands krans besteld. De adapter werkt met een dunne ring die handmatig te bevestigen is (dus geen aparte tool nodig) en de krans op zijn plek houdt. De s versie is de kleinste van de twee varianten en wijkt het minst van de bestaande kettinglijn af (1 mm).
De zgn. splined carrier heeft een dikkere lockring, die met een aparte tool (50 EUR) ge(de)monteerd wordt. Voornaamste argument om deze niet te nemen is de extra aanschaf van die tool en de kans dat deze ring gaat aanlopen tegen de kettingkast, dat had ik ergens gelezen.
De kransafnemer die ik een tijd geleden heb moeten aanschaffen, ook een extra tool van ruim 30 EUR, kan, als ik de oude krans heb verwijderd, de prullenbak in dus.
Ik zou 'm lekker in m'n gereedschapskist laten zitten.
Maar ergerlijk is het wel, dat superspecialistische gereedschap dat peperduur is.