Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elektrische Fietspomp - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Elektrische Fietspomp

Zo'n Frans (Presta) ventiel is ook een gehannes en gefrut. Soms raken ze krom van het geweld, kortom vrij kwetsbaar ook nog.
Hollandse ventielen zijn vind ik al veel degelijker. Niks losdraaien en voorzichtig doen.

Hopelijk slaat het initiatief van Schwalbe met hun nieuwe ventiel aan voor meer gebruiksgemak.
windinderugfietser schreef:
za 19 apr, 2025 08:20
Zo'n Frans (Presta) ventiel is ook een gehannes en gefrut. Soms raken ze krom van het geweld, kortom vrij kwetsbaar ook nog.
Hollandse ventielen zijn vind ik al veel degelijker. Niks losdraaien en voorzichtig doen.

Hopelijk slaat het initiatief van Schwalbe met hun nieuwe ventiel aan voor meer gebruiksgemak.
Mbt presta ventielen, jij beschrijft het hier zoals ik het ook ervaar.
Met mijn fietspompen van Lezyne ervaar ik nooit de problemen die jullie omschrijven. Deze pompen hebben een slang en pompkop. Ik zou zelf niet snel een pomp zonder slang gebruiken, want dan vraag je ook om problemen.
Ik heb nu ook gemerkt dat de kern van het presta ventiel niet kan worden verwijderd. Ik speelde met het idee om eventueel gebruik te maken van het Schwalbe Clik Valve systeem. Maar helaas kan dat dus niet.
bandje oppompen wordt dus een probleem met een handpomp vanwege je schouders.
Heb je dan geen belasting op je schouders tijdens het fietsen?
Ed kettingvet schreef:
zo 20 apr, 2025 00:08
Ik heb nu ook gemerkt dat de kern van het presta ventiel niet kan worden verwijderd. Ik speelde met het idee om eventueel gebruik te maken van het Schwalbe Clik Valve systeem. Maar helaas kan dat dus niet.
Het binnenwerk van franse ventielen is te vervangen, maar niet van alle merken binnenbanden. Die binnenwerken zijn los te koop en eventueel te vervangen door de Schwalbe clik valve https://www.futurumshop.nl/schwalbe-cli ... kyOTM3NTUz
Robert Winkelhuis schreef:
zo 20 apr, 2025 07:58
bandje oppompen wordt dus een probleem met een handpomp vanwege je schouders.
Heb je dan geen belasting op je schouders tijdens het fietsen?
Daarom heb ik wat aanpassingen gedaan , o.a. stuurverhoger en stuur met terugloop.
Schouderpijn komt ook opdagen tijdens dagelijkse activiteit, maar ik probeer ook om mijn schouders zoveel mogelijk te laten rusten.
Een band oppompen is een heel wat andere "belasting" dan stuur vastgrijpen en fietsen hé.
DaVinci schreef:
zo 20 apr, 2025 08:31
Ed kettingvet schreef:
Het binnenwerk van franse ventielen is te vervangen, maar niet van alle merken binnenbanden. Die binnenwerken zijn los te koop en eventueel te vervangen door de Schwalbe clik valve https://www.futurumshop.nl/schwalbe-cli ... kyOTM3NTUz
Zo dacht ik het ook te gaan doen, echter kan dat niet met mijn huidige banden daar de kern niet uit het ventiel kan.
De kern moet er uit om die van schwalbe te kunnen inbrengen.
DaVinci schreef:
zo 20 apr, 2025 08:31
Ed kettingvet schreef:
De SCV zette me ook op het verkeerde been want dat staat dus voor Schwalbe Clik Ventiel en niet voor Sclaverand, en voor Sclaverand hebben ze nog geen oplossing bij Futurum, wel bij Schwalbe maar wanneer die in de winkel liggen weet ik ook niet.
ErikB81 schreef:
do 17 apr, 2025 15:00
Pompida schreef:
do 17 apr, 2025 00:05
Ik heb er vorig jaar eentje in Spanje gekocht, na langdurige ruzie met mijn handpomp. Dat was een heel grote, maar hij doet het prima. Weegt alleen 400 gram. :cry:
Dit jaar voor 30 euro een mini-pompje gekocht op de fiets- en wandelbeurs, de ProUser BP120, 170 gram. Geweldig!
Hoe vaak kan je een band daarmee oppompen? Ik vroeg het ook aan een AI-bot en die berekende dat de accu van die ProUser BP120 goed is voor ongeveer 3-4 keer een band oppompen (een 50mm 28" band), klopt dat?
Ik heb een paar experimenten gedaan met leeg laten lopen en oppompen met dezelfde band, die jij noemt. 3-4 keer kan hij zeker aan. Hierna was de accu nog half vol.
Nadat ik de eerste pomp retour heb gestuurd werd er vandaag een andere Dunlop met voetbediening geleverd.
Zelfde adapter op deze als de vorige ... en met deze is het oppompen van de fietsbanden kinderspel, zo gebeurd.
Besluit: er was iets niet juist met de eerste pomp van het merk rockbros.