Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd! - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd!

164 berichten

Reclame beleid op het forum:

streng
18%
15
gematigd
57%
47
tolerant
25%
21

bert sitters schreef:Beste Peter de Rijk,
Die discussie had over de Thailandtocht jijzelf op voorhand kunnen vermijden door eerst met mij contact op te nemen over de status van dat initatief in plaats van in het blinde weg te roepen dat het een "commerciele reis" is.
Hé Bert, dat valt me nou van je tegen. Dat je je gram wilt halen, snap ik, maar om dan uitspraken te verdraaien, gaat wel wat ver...

rtk schreef:
Michael W schreef: 2. Daar heb ik ook al een paar keer specifiek om gevraagd. In het bijzonder wie diegene zijn die zich aan overmatige reclame te buiten gaan.
Het wordt dan telkens erg stil :wink:
Zou iemand van het bestuur van de vereniging de officiele cijfers kunnen geven omtrent het comercieel misbruiken van het forum ? Dat lijkt me toch het minste als je de leden vraagt om te stemmen.
Zie je dat hier geen enkel antwoord op komt :wink:

peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Beste Peter de Rijk,
Die discussie had over de Thailandtocht jijzelf op voorhand kunnen vermijden door eerst met mij contact op te nemen over de status van dat initatief in plaats van in het blinde weg te roepen dat het een "commerciele reis" is.
Hé Bert, dat valt me nou van je tegen. Dat je je gram wilt halen, snap ik, maar om dan uitspraken te verdraaien, gaat wel wat ver...
Peter,

Het valt mij van jou tegen, dat je dit weer naar voren haalt in een toch al verhitte discussie. En wat heb ik verdraaid?

Is dit trouwens een onderwerp dat in de Algemene Ledenvergadering behandelt móet worden en waar de leden over geraadpleegd moeten worden? Kan er niet gewoon, hup, van de één op de andere dag een besluit door het bestuur genomen worden om (al dan niet) sluikreclame van het forum te weren, de regels zoals ze nu in het voorstel staan vast te leggen, en de moderatoren daar over in te lichten? Dan kunnen de boeken schrijvende en winkelbezittende leden van de vereniging hier een onderwerp van maken op een ledenvergadering.

Wees blij dat het bestuur zo vriendelijk is om hier een discussie over te voeren.

Martin

bert sitters schreef:Het valt mij van jou tegen, dat je dit weer naar voren haalt in een toch al verhitte discussie. En wat heb ik verdraaid?
Lees de posting van Dick en Els van 11:31 uur van vandaag nog eens goed, daarin wordt precies de vinger op de zere plek gelegd.
Verder ga ik er echt geen woorden meer aan vuil maken.

peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Het valt mij van jou tegen, dat je dit weer naar voren haalt in een toch al verhitte discussie. En wat heb ik verdraaid?
Lees de posting van Dick en Els van 11:31 uur van vandaag nog eens goed, daarin wordt precies de vinger op de zere plek gelegd.
Verder ga ik er echt geen woorden meer aan vuil maken.
Dat onder andere gestoeld is op een eerder zwaar verwijt op drijfzand van jou en dat je vervolgens in jouw posting van 15: 24 van vandaag weer aanhaald als voorbeeld met mijn naam erbij.
Dat is wel ontzettend goedkoop. Ik noem dat witwassen van onjuiste berichten.

martin schreef:Kan er niet gewoon, hup, van de één op de andere dag een besluit door het bestuur genomen worden om (al dan niet) sluikreclame van het forum te weren, de regels zoals ze nu in het voorstel staan vast te leggen, en de moderatoren daar over in te lichten?
Tuurlijk kan dat. Een bestuur kan altijd tussen twee ledenvergaderingen handelend optreden, wel moeten ze dan achteraf verantwoording afleggen aan de leden.
Het is tenslotte een vereniging, geen stichting.

Nog slimmer is het als ze het forum onderbrengen in een stichting. Dan hebben ze met niemand meer wat te maken :wink:

peter de rijk schreef:Lees de posting van Dick en Els van 11:31 uur van vandaag nog eens goed, daarin wordt precies de vinger op de zere plek gelegd.
De betreffende posting is juist een aaneenschakeling van insinuaties en onjuistheden die over bepaalde personen gaan, zonder de betreffende personen bij naam te noemen. Walgelijk en achterbaks. Waarom zorgen het bestuur en de moderatoren niet dat dit soort postings verwijderd worden?

Gerd

GerdC schreef:De betreffende posting is juist een aaneenschakeling van insinuaties en onjuistheden die over bepaalde personen gaan, zonder de betreffende personen bij naam te noemen. Walgelijk en achterbaks. Waarom zorgen het bestuur en de moderatoren niet dat dit soort postings verwijderd worden?
Precies, ik stem voor !!

peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Het valt mij van jou tegen, dat je dit weer naar voren haalt in een toch al verhitte discussie. En wat heb ik verdraaid?
Lees de posting van Dick en Els van 11:31 uur van vandaag nog eens goed, daarin wordt precies de vinger op de zere plek gelegd.
Verder ga ik er echt geen woorden meer aan vuil maken.
In wandelend Nederland zit men een stuk rustiger in deze materie. Ik zal het volgende voorbeeld geven:

De Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging organiseert oa bergwandelingen. Dit wordt in feite gedaan door enthousiaste wandelaars die binnen en buiten de vereniging wandelaars werven om mee te gaan op een bepaalde reis, die zij dan ook leiden. Vervolgens wordt deze reis ingekocht bij bijvoorbeeld SNP om de kosten van reis en onderdak te drukken want SNP koopt dat nou eenmaal groot in.

Die wandelaars maken zich echt niet druk over eventuele commercieel belangen van SNP en/of de organisator. Als de reis maar Ok is.

Aan de reacties van medereizigers uit het Thailand voorbeeld maak ik op dat er blijkbaar een grote behoefte bestond om zo'n reis te maken en is de begeleider een aansprekend persoon, mede gezien zijn publicaties.

Wie kan hier nou ongelukkig van worden? Er zijn toch alleen maar mensen geholpen en gelukkig gemaakt ?

Bovendien kan ik door de link onder de berichten prima zien waar hij zijn brood mee verdient en als ik twijfel kan ik het altijd vragen. In het Forum dan wel in een PB.

Als onafhankelijke en onbelanghebbende heb ik het niet als stuitend ervaren.

Ik vind het ook frappant dat de mensen die er over vallen allemaal al de "reputatie" van deze persoon kennen. Zij kunnen dus iig niet benadeeld zijn, zij wisten waar ze aan toe waren. Of zijn er ook klachten van mensen die niet wisten waar ze aan toe waren ? Wat is er nou eigenlijk voor "verschrikkelijks" gebeurd dat met name dit voorval zo uitvoerig besproken wordt ? Ik snap het niet, zie ik nou iets over het hoofd ?
Groet,

Rolf

GerdC schreef:
peter de rijk schreef:Lees de posting van Dick en Els van 11:31 uur van vandaag nog eens goed, daarin wordt precies de vinger op de zere plek gelegd.
De betreffende posting is juist een aaneenschakeling van insinuaties en onjuistheden die over bepaalde personen gaan, zonder de betreffende personen bij naam te noemen. Walgelijk en achterbaks. Waarom zorgen het bestuur en de moderatoren niet dat dit soort postings verwijderd worden? Gerd
Omdat er behoefte is binnen deze club aan mensen die durven te zeggen wat hun mening is en die niet om allerlei belangenverstrengelingen voor zich (moeten) houden. Dick en Els zei bijna precies waar de schoen wringt, maar gooide de knuppel nog net niet meteen in het hoenderhok.
Leon

Waarschijnlijk slaat het nergens op dat ik nu reageeer. Maar het zou nu in mijn ogen wel goed zijn als iedereen weer even "normaal" gaat doen. Niet beginnen met beschuldigen en soms zelf beledigen...... :(

Het lijkt wel alsof het zonnetje is uitgegaan en er grote donkere wolken boven het forum aan het komen zijn.....

Bert, ik denk dat jij de post van Peter de Rijk niet helemaal goed leest. Hij zegt juist dat hij die discussie liever vermeden had en dat is, volgens hem, met de nieuwe regels mogelijk. Hij gooit in mijn ogen geen olie op het vuur en volgens mij is het zeker niet zijn bedoeling om de discussie over te doen....

Dick en Els schreef:
rtk schreef:Wat ik schandalig vind is dat er mensen tussen zitten die ronduit zeggen dat ze tegen reclame zijn, als admin grote invloed hebben op deze site en zelf een advertentie hebben op deze site. Als ik dan een bijdrage van zo iemand lees blijkt nergens uit dat hij al deze belangen heeft.
En als klap op de vuurpijl opent zo'n iemand ook nog een onderwerp als dit. Schiet mij maar lek. Dat kan je toch niet meer uitleggen?!
Volgens mij begrijp je het voorstel tot regelwijziging niet helemaal.

Het gaat in dit geval niet om de reclame BUITEN het forum, dus niet om de advertenties op de startpagina van de vereniging. Het gaat in deze discussie (en in het voorstel tot regelwijziging) om de reclame IN het forum, dus in de posts zelf.

Dat degene die deze draad begonnen is zijn boterham verdient met het verkopen van fietsen doet niet terzake (hij is overigens ook nog eens mede-bestuurslid van deze vereniging). Zijn bedrijf heeft een advertentie geplaatst op de voorpagina, op dezelfde manier eigenlijk als waarop bedrijven hun advertenties plaatsen in tijdschriften.

Je zou gelijk hebben wanneer hij via dit forum aandacht zou vragen voor de reparatiecursussen die hij in zijn winkel verzorgt. Of wanneer hij in zou haken op een post over bijvoorbeeld spaken (ik noem maar wat) en dan aan zou geven dat hij die spaken in zijn winkel heeft liggen. Of wanneer hij op het forum meldt dat hij ergens gaat fietsen (in Thailand bijvoorbeeld - ik noem maar wat) en het leuk zou vinden om dat met een aantal mensen te doen. En dat hij de belangstellenden vervolgens doorverwijst naar een reisorganisatie waar vervolgens blijkt dat hij ingehuurd is als begeleider van die reis. Snap je? Van die dingen.
Daar wringt voor velen de schoen.
Je zou ook gelijk hebben wanneer hij mede-organisator zou zijn van, bijvoorbeeld, een beurs of zo. Ik noem maar wat. En dat hij in de periode die voorafgaat aan die beurs, op iedere post in dit forum zou reageren met oproep tot bezoek van die beurs.
En je zou ook gelijk hebben wanneer ik in mijn posts bijvoorbeeld regelmatig zijn bedrijf zou promoten tot en met de mogelijkheid tot parkeren aan toe.
Snap je?
Je zou ook gelijk hebben wanneer hij in zijn pay-off onder zijn posts zijn bedrijfsactiviteit zou vermelden. En ook als ik dat zou doen.

Bovendien is de persoon in kwestie geen admin maar bestuurslid. Hij heeft op geen enkele wijze invloed op de inhoud van dit forum. Dat doen de posters en die worden gemodereerd. En dat gebeurt weer volgens regels die we met z'n allen vaststellen. En daarover wordt, door de leden van de vereniging, a.s. zondag gestemd.
Er wordt gestemd over een piepkleine regelwijziging die het mogelijk moet maken om oneigenlijk gebruik van het forum te beperken. En dan heb ik het nog niet eens over 'onmogelijk maken'.

dick
Dick ik zou het op prijs stellen dat als je "ik noem maar wat" zegt, je ook iets willekeurigs bedoeld. Ik begin achteraf een beetje een raar gevoel te krijgen bij je antwoorden. Ik ben niet erg ingewijd in de politiek van de vereniging en hoop dat ook zo te houden. Ik hoop dan ook dat je mij gewoon kan antwoorden en niet doorspekt met allerlei dubbelzinnigheden die ik niet begrijp maar voor jou misschien wel de hoofdzaak zijn.

Hopelijk onbedoeld heb jij mij in een politiek speelveld getrokken waar ik graag buiten wil blijven.

groet,

Rolf

Rolf,

Als op een vraag als "Ik ga naar Tsjechie, hoe kan ik daar komen met de trein" het antwoord komt "Daar heb ik een boekje over geschreven" dan roept dat bij verschillende mensen irritaties op omdat dat geen antwoord is. Sommige mensen zien daar een poging in om het eigen boekje zoveel mogelijk te verkopen. De schrijvers van de boeken blijven hardnekkig ontkennen dat deze opmerkingen worden gemaakt om het eigen boek meer te verkopen, en dat dergelijke opmerkingen niet commercieel zijn.

Dit zou geen irritatie oproepen als dat een keertje gebeurd, maar wel als dezelfde personen dat regelmatig doen, terwijl ze daar in het forum op worden aangesproken.

Martin

Leon schreef:Omdat er behoefte is binnen deze club aan mensen die durven te zeggen wat hun mening is en die niet om allerlei belangenverstrengelingen voor zich (moeten) houden. Dick en Els zei bijna precies waar de schoen wringt, maar gooide de knuppel nog net niet meteen in het hoenderhok.
Het wordt dan toch wel eens de hoogste tijd dat jullie eens wel "man en paard" gaan noemen in plaats van te blijven suggereren.

martin schreef:Rolf,

Als op een vraag als "Ik ga naar Tsjechie, hoe kan ik daar komen met de trein" het antwoord komt "Daar heb ik een boekje over geschreven" dan roept dat bij verschillende mensen irritaties op omdat dat geen antwoord is. Sommige mensen zien daar een poging in om het eigen boekje zoveel mogelijk te verkopen. De schrijvers van de boeken blijven hardnekkig ontkennen dat deze opmerkingen worden gemaakt om het eigen boek meer te verkopen, en dat dergelijke opmerkingen niet commercieel zijn.

Dit zou geen irritatie oproepen als dat een keertje gebeurd, maar wel als dezelfde personen dat regelmatig doen, terwijl ze daar in het forum op worden aangesproken.

Martin
Martin,

Ik respecteer je mening maar ik zit daar toch anders in. Als er een vraag wordt gesteld in een forum kunnen meerdere mensen daar op reageren. Als een van die reacties bestaat uit een verwijzing naar een, zelfgeschreven, gids is dat welliswaar geen direct antwoord maar wel een oplossingrichting en, puur inhoudelijk bekeken, meer dan geen antwoord geven. Ik heb daar niet zo'n probleem mee als anderen wel gewoon het antwoord kunnen geven. Bijvoorbeeld mensen die het boek al hebben.

Je kan toch ook moeilijk van die mensen/auteurs vragen dat ze hun hele boek op het forum zetten. Dat is ook niet reeel.

Ik ben met je eens dat het raar is dat die mensen ontkennen dat dat uit commercieel belang is. Daar zouden ze beter gewoon open in kunnen zijn. Is voor hun geloofwaardigheid beter.

Maar ja, als er zo fel gereageerd wordt op commercie, zijn ze missschien ook wel bang gworden om daar open over te zijn. Ik weet niet of dat zo is, maar het zou kunnen.


groet,
Rolf

giantus schreef:Waarschijnlijk slaat het nergens op dat ik nu reageeer. Maar het zou nu in mijn ogen wel goed zijn als iedereen weer even "normaal" gaat doen. Niet beginnen met beschuldigen en soms zelf beledigen...... :(

Het lijkt wel alsof het zonnetje is uitgegaan en er grote donkere wolken boven het forum aan het komen zijn.....

Bert, ik denk dat jij de post van Peter de Rijk niet helemaal goed leest. Hij zegt juist dat hij die discussie liever vermeden had en dat is, volgens hem, met de nieuwe regels mogelijk. Hij gooit in mijn ogen geen olie op het vuur en volgens mij is het zeker niet zijn bedoeling om de discussie over te doen....
Laat Peter de Rijk dat dan ook zo helder mogelijk zeggen dat het destijds geen juiste keuze van hem was geweest op zo te reagereren op mijn intiatief. In dat geval trek ik op dat punt mijn reactie naar Peter de Rijk volmondig in en geef ik ruiterlijk toe dat ik teveel vanuit mijn emotie heb gehandeld.
Overigens zorgt het voorstel van het bestuur nu juist dat er veel meer van dit soort reacties krijgen, omdat er forumgebruikers op jacht gaan naar vermeende verboden reclame. Verder ontstaat een groot grijs veld, want de Lidl aanprijzen mag wel, maar een eigen werk noemen mag niet..

rtk schreef:Als een van die reacties bestaat uit een verwijzing naar een, zelfgeschreven, gids is dat welliswaar geen direct antwoord maar wel een oplossingrichting en, puur inhoudelijk bekeken, meer dan geen antwoord geven. Ik heb daar niet zo'n probleem mee als anderen wel gewoon het antwoord kunnen geven. Bijvoorbeeld mensen die het boek al hebben.
In het nieuwe voorstel mag ik wel zeggen "Koop en lees het boek van Bert" ook al heb ik het boek niet gelezen of in m'n bezit en Bert mag niets zeggen, maar hooguit een Persoonlijk Berichtje sturen.

Hoe diep kunnen we nog zakken ?

Aan de reacties hier te lezen hebben maar weinig mensen daar last van :wink:

Bert,

(Weet niet hoe ik moet quoten)
"Overigens zorgt het voorstel van het bestuur nu juist dat er veel meer van dit soort reacties krijgen, omdat er forumgebruikers op jacht gaan naar vermeende verboden reclame."

Zorgt het voorstel van het bestuur daarvoor, of denk jij dat dat zo is. Het lijkt me een nogal voorbarige aanname. Ik ben ervan overtuigd dat echt niet elke verwijzing keihard afgestraft gaat worden. Maar ik hoop wel dat de mensen die heel regelmatig naar eigen werk verwijzen daar wat beter op aangesproken kunnen worden.

Michael,
Voor de volledigheid wil ik opmerken dat ik in het verleden een discussie heb gevoerd, vooral met Bert, omdat iemand steeds schreef dat hij een boek had geschreven over een bepaald onderwerp. Toen heb ik geschreven dat ik het geen goed boek vond, met een motivering waarom ik dat vond, en dat mensen het boek beter konden laten liggen. Dat was naar de mening van Bert destijds ook uit den boze. Zonder die discussie hier te willen gaan voeren, vind ik dat als je van Bert geen negatieve mening over een boek van iemand die hij in dit geval goed kent, hij en anderen hier ook niet mogen verwijzen naar een zelf geschreven boek om een dergelijk boek beter te verkopen.

Martin