Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Expedition uit 1983 Biopace herenframe - Forum Wereldfietser

Giant Expedition uit 1983 Biopace herenframe

Na vele jaren met bepakking in Zwitserland en zuid-Frankrijk op mijn Giant Expedtion grote vakanties en korte vakanties doorgebracht te hebben, en het feit dat mijn Giant nu al jaren stilstaat in de garage, ga ik afscheid nemen van mijn tweewielige maatje (herenframe overigens).
Van de biopace en van de 3x7 versnellingen heb ik veel genot gehad in de bergen.
Ik weet dat ik destijds een andere set tandwielen achter gezet heb speciaal voor zeer bergachrige gebieden echter, de verhoudingen moet ik nakijken, weet ik niet uit mijn hoofd.
Behoeft een nakijkbeurt maar daar draait de liefhebber zijn/haar hand niet voor om.
Hij mag gaan! Ik hoor wel wat de echte liefhebber ervoor over heeft en dan bekijk ik of ik daarmee leven kan.
Fotootjes kunnen uiteraard toegezonden worden. Echter alleen bij serieuze interesse.
Van welke regio ben je. Ik ben eventueel wel geintresseerd. Maar liefst een beetje in de buurt natuurlijk. :lol:
Regio Zuid-Limburg
Carin schreef:
do 17 apr, 2025 19:17
(...)
Fotootjes kunnen uiteraard toegezonden worden. Echter alleen bij serieuze interesse.
Om serieuze interesse te krijgen is het wel handig om de framemaat te vermelden. Ook helpen een paar duidelijke foto's, o.a. van de aandrijfzijde, wel.

1983 lijkt me overigens wel erg vroeg voor een Expedition. Het framenummer vertelt het juiste bouwjaar.
Lijkt me ook vroeg.. deore triple was er toen nog niet. XT deer head dan toch? Interesse :D

(Of was die 3x6?)

Maar inderdaad, een echte liefhebber zoeken voor je fiets en dan zonder maat specs plaatje of richtprijs is natuurlijk kansloos.
Ik durf met enige zekerheid te stellen dat de eerste Shimano m700 'deer head' een 3x6 speed is, biopace bestond toen dus dat zou prima kunnen. Productie begon eind 1982 dus op fietsen geleverd met bouwjaar 1983. Als de aangeboden fiets een complete originele groep uit dat jaar heeft is het wel het verzamelen waard en begrijp ik de toon uit de openingspost.
Als het een eind 1980 of begin 90 is met 3x7, met thumbies, is het grappig om op te knappen en zou ik het zonde vinden als het weggegooid wordt. Dan wil ik het best overnemen om netjes rijdend te maken, maar ik denk dat ik dan een ander bedrag in mijn hoofd heb dan verwacht wordt.
Precies. M700 op een grotere maat toerfiets in nette bruikbare staat heb ik absoluut interesse. en binnenkort moet ik toch even in Zuid-Limburg langs.
Aan allen:
Ik weerspreek u allen niet uiteraard. Mijn annonce is in een opwelling geschreven omdat ik (eindelijk) rust in de garage wil.
Ik zal fotootjes maken van alle cruciale delen.
Wat betreft het jaartal: ik heb mijn huidige partner in 1982 leren kennen. De 2e grote vakantie 1983 zijn we gaan fietsen op deze fietsen (die van mijn partner is er ook nog). Aangeschaft bij Kersten Nijmegen destijds zaak met een keur aan randonneurs.
Nu al vele jaren doelloos in Zuid-Limburg (regio was ook een vraag) opgehangen.
Ik vraag even geduld van u tot na de Pasen. Er hangen meerdere fietsen in rustende toestand voor mijn Giant. Ik kan 'm niet 123 tevoorschijn halen.
Vast dank voor uw begrip en geduld.
Ben nu wel benieuwd naar de fiets. :)

Over Giants in Nederland uit de pré-Kogaperiode is niet veel bekend. Ze werden geïmporteerd door Werlimpex, maar dat is alles wat ik erover kan vinden.