Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Nicholas Yukon rohloff / trp hylex rs - Forum Wereldfietser

Van Nicholas Yukon rohloff / trp hylex rs

Hey

Ik rij sinds een aantal maanden met een VN Yukon (rohloff / disc versie).

Heel tevreden, maar ik vind de TRP hylex rs remgrepen behoorlijk oncomfortabel. (Enkel getest in de 105 versie)

Iemand enig idee of hier alternatieven voor zijn? Ik vind na wat zoekwerk niet direct veel opties terug.

Ik ben 105 / ultegra remgrepen gewoon. Is het überhaupt een optie om zo'n groep te monteren (en dan enkel als rem te gebruiken en niet om te schakelen)?
Sram maakt voor Santos remgrepen waarmee ook geschakeld wordt. Linkergreep voor op schakelen en rechtergreep voor af schakelen. Volgens mij komen die aardig overeen met de 105.
Ja wat let je om gewoon een willekeurige set Shimano te pakken, eventueel binnenste flipper eraf halen.

Dat hoef je dan alleen met de rechter greep te doen, een linker 1x greep is sowieso al slechts een rem.

Volgens mij was de eerste generatie hydraulische sram min of meer symmetrisch en zou je dus twee linker grepen kunnen nemen. Maar daar ben ik niet zeker van.
Lubbi schreef:
ma 07 apr, 2025 22:43
Sram maakt voor Santos remgrepen waarmee ook geschakeld wordt. Linkergreep voor op schakelen en rechtergreep voor af schakelen. Volgens mij komen die aardig overeen met de 105.
Sram gebruikt DOT-remvloeistof en TRP minerale. Dan kan je niet uitwisselen.

Shimano-shifters kunnen wel.
Top, dat moest ik weten.

Bedankt voor de reacties!