Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het M I K click systeem ... - Forum Wereldfietser

Het M I K click systeem ...

Mijn eerste vaststellingen/ervaringen met het M I K systeem ...
Volgende combinatie gekocht en bevestigd:

https://www.bol.com/be/nl/p/massload-mt ... 099141043/

https://www.bike24.nl/producten/720895

Nu loop ik tegen het volgende aan:
De tas komt vrij hoog boven het zadel, waardoor op de fiets geraken erg lastig is.
De sleutel kan moeilijk worden gebruikt doordat er weinig spatie is tussen de tas en de bagagedrager.
Hierdoor heb ik ontdekt dat de tas ook makkelijk te verwijderen is zonder sleutel, met de vingers dus, m.a.w. de tas kan niet worden "gesloten" zoals word beweerd. Sleutel heeft totaal geen meerwaarde.
Zo'n bult achterop lijkt me zelfs ronduit gevaarlijk. Stel dat je onverwachts moet stoppen en in een reflex je been over je zadel zwaait, en dan tegen dat gevaarte aankomt en dan valt.
Zolang de tas niet hoger komt dan het zadel is het geen probleem.
Vakantiefietsers hebben vaak een hogere "bult" op de achterdrager.
Ed kettingvet schreef:
do 27 mar, 2025 19:09
...
De tas komt vrij hoog boven het zadel, waardoor op de fiets geraken erg lastig is.
...
...
Zolang de tas niet hoger komt dan het zadel is het geen probleem.
...
Komt de tas nou wel of niet hoger dan het zadel?
De tas komt op mijn fiets hoger dan het zadel.
Mijn reactie "Zolang de tas niet hoger komt dan het zadel is het geen probleem." duidt op jou redenering "Zo'n bult achterop lijkt me zelfs ronduit gevaarlijk".
Ik bedoelde dus dat zolang die "bult" niet te hoog is er geen probleem is.
Zo is het misschien wat duidelijker.
Is gewoon gewenning. Ik heb al eens bijna mijn dochter van de tandem geschopt toen we die net hadden. (de tandem :wink: )
gios schreef:
vr 28 mar, 2025 08:27
Is gewoon gewenning. Ik heb al eens bijna mijn dochter van de tandem geschopt toen we die net hadden. (de tandem :wink: )
Denk het niet, ik zal wat moeten verzinnen om de drager wat lager te kunnen stellen (zodat de tas ook lager komt), straks of morgen eens overleggen met de fietstechnieker en eventueel de metaalbewerker in de buurt.
Misschien heb je de verkeerde drager gekocht.
Topeak en ook andere merken hebben deze met een knikje voor de grotere framematen. De drager zit dan ook dichter op het achterwiel. Zie de link, voor grotere framematen moet je type V hebben. https://www.topeak.com/global/en/produc ... -BeamRacks
Maar of deze er ook zijn voor het MIK-systeem?
Ik heb erg lang gezocht naar een drager voor zadelpen bevestiging met M I K systeem, maar ik kon deze niet vinden.
Toen ik een tip kreeg voor de drager waar de link naar verwijst heb ik deze gekocht.
Onlangs nog wat uurtjes google opdracht gegeven om een andere te vinden zonder resultaat.
Ik ben er dus haast zeker van dat er niet veel dragers zijn die aan mijn eisen voldoen, dus wordt het zelf behelpen vrees ik, knutselen dus.
Waarom moest het een drager met het MIK-systeem zijn?
Lijkt me gewoon een kwestie van voorzichtig je been over de stang heen doen. Kinderzitje op de bagagedrager levert toch exact dezelfde situatie op zou ik zeggen.
DaVinci schreef:
za 29 mar, 2025 08:24
Waarom moest het een drager met het MIK-systeem zijn?
Omdat ik een tas met MIK systeem heb en geen extra MIK plaat wou monteren op een "gewone" drager.
windinderugfietser schreef: Lijkt me gewoon een kwestie van voorzichtig je been over de stang heen doen. Kinderzitje op de bagagedrager levert toch exact dezelfde situatie op zou ik zeggen.
Heb aantal pogingen ondernomen en net niet met mijn snuit tegen de beton terecht gekomen.
Het gaat over een e-bike herenmodel en een berijder die geplaagd door 3 hernias niet meer kan wat hij vroeger wel kon.
Waarom niet een gewone bagagedrager? Is veel lager, lager zwaartepunt bagage en een stijvere constructie. Je moet wel oogjes bij je achteras hebben.