Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1838 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36807 berichten
Om precies te zijn zaten we te genieten op het bankje links onder de boom, op de foto onder de bladeren niet zichtbaar.
Ik vind dat je het knap gevonden hebt WillemT!
Dankjewel Poppink! Hieronder de volgende, welke kerk zien we hier?
IMG_8986-2025.jpg
Ik herken de kerktoren van de Martinuskerk in Vijlen (Zuid-Limburg). Maar waar jij stond, is niet met Streetview te vinden. Wel de twee bomen van de voorgrond gevonden, die staan op Google satelliet een paar centimeter boven de naam Harles. In de haakse bocht onder het woord Paardenstalling heb je wellicht gestaan.
https://www.google.nl/maps/place/Sint+M ... FQAw%3D%3D
Jee, Martin, dat heb je snel gevonden. Ot kende je het plaatje? De kerk is een van de hoogstgelegen parochiekerken van Nederland. Aan jou de volgende.
Herkend, alleen omdat Vijlen al enkele malen in Raad plaatje heeft gestaan 8) . Maar ook van mijn vroegere fietstochten in de omgeving van Vols (Vaals). Zeker vijf keer op JH. 't Heemet overnacht. Was reuze gezellig.
Ga zo een plaatje uitzoeken.
De volgende:
DSC08491.JPG
Vlakbij een fort bij de Linge?
Niet Linge.
De Goilberdingerdijk bij Culemborg.
Heel goed, Peter van Rijn. De schuiven van de Hollandse Waterlinie. In geval van een invasie kon het laag gelegen land geïnundeerd worden met water uit de Lek. Links ligt het Fort Everdingen, precies op de provinciegrens tussen Utrecht en Gelderland. Staat op de lijst van Unesco-werelderfgoed.
De volgende is voor jou.
Het was geen kwestie van zoeken (hooguit naar de juiste Streetviewplek) maar van herkennen.

De volgende, waar fietste ik bijna twee weken geleden tegen de wind in.
dijk.jpg
Tikkie onscherp zie ik nu, nou ja, moet ook niet te makkelijk worden. :-)
Amerongen vanaf de dijk
Afbeelding
Dat is al weer snel, ondanks de onscherpte.
Volgende voor jou.
PeterVanRijn schreef:
do 27 mar, 2025 10:26
Dat is al weer snel, ondanks de onscherpte.
Volgende voor jou.
In mijn fietsregio dus heel herkenbaar. Voor de bonuskorting heb ik er nog een eigen foto toegevoegd :wink: Ik zal even een plaatje zoeken.
Hier eentje van gisteren. Iets lastiger, maar misschien voor de locals een makkie.
bloesems.jpg
Eindhoven? Ik herinner me dat men daar van die lanen met Japanse sierkers heeft.
WillemT schreef:
do 27 mar, 2025 11:03
Eindhoven? Ik herinner me dat men daar van die lanen met Japanse sierkers heeft.
Nee, in die regio kom ik niet zo vaak :wink:
Laat er nu van dat stuk van de Hendrick de Keyserlaan net geen streetview zijn, al staan de bomen hier ook mooi in de bloesem.

https://maps.app.goo.gl/1WUzdedPn7mwJ9LfA
En dit was meer geluk dan wijsheid (al weten we dat je veel rond Amersfoort fietst)
De tovenaar schreef:
do 27 mar, 2025 10:23
Amerongen vanaf de dijk
Afbeelding
Kan ik zo meteen zien dat die kerktoren van het zuivere Utrechtse type is. Loenen, Eemnes, Soest, Houten, Westbroek, enz. Bussum heeft een replica van Eemnes. Had ik makkelijk eruit gevist, maar vanmorgen geen tijd voor gehad.
Martin E. van Doornik schreef:
do 27 mar, 2025 12:24
Had ik makkelijk eruit gevist, maar vanmorgen geen tijd voor gehad.
Ik ook :D want ik reed rond diezelfde tijd op dezelfde plek, was via de Kollandselaan op de Lekdijk gekomen. Inderdaad tegenwind en naar mijn idee veel meer dan weerbericht vermeldde. Fijne route om naar (in dit geval) het oosten te fietsen: Odijk (Rijnpad), 5 km Langbroekerdijk, Sterkenburgerlaan, Gooyerdijk, klein stukje Amerongerwetering (druk) en dan via Kollandselaan naar Lekdijk. Zo vermeed ik groot deel van drukke Langbroekerdijk.