Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1837 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36807 berichten
Klopt, het zwaartepunt van Nederland bij Putten. Althans als je het IJsselmeer en Waddenzee niet meerekent want dan ligt het ergens bij Zeewolde. Poppink heeft de goede locatie geraden en mag de volgende plaatsen.
Afbeelding
Na alle aanwijzingen als 'veluwe', 'kunstwerk', 'een reden dat het daar ligt', 'middelpunt' was het een eitje.
Met jullie aanwijzingen en zoekopdracht 'nieuw kunstwerk op middelpunt van nederland' werd het me in de schoot geworpen.

Tubantia:
Dat gebeurt allemaal in de werkplaats in Weerselo. „Hier hebben we met onze lasersnijmachine, kantbanken en ons team alles geproduceerd. Kortom: alles onder één dak”, zegt Knikhuis. Het vervoer naar Putten was een flinke operatie. „Het moest in delen vervoerd worden, zo’n grote opdracht was het wel. In totaal hebben wij acht ton cortenstaal gebruikt. En dat is netto aangehouden.”
Knikhuis met zijn kantbanken. Gelukkig werkt hun team onder hetzelfde dak.
DSC01301.JPG
Ik herken in de onmiddelijksteheid Delden met links de watertoren, in het midden de kerktoren en rechts de pas nieuw gebouwde Eschmolen. Ik volgde al het nieuws over die molen en heb daarom de omgeving van beelden herkend.
https://www.molendatabase.nl/molens/ten ... aging=true
Maar verdraaid moeilijk om de juiste locatie op Streetview te vinden, je stond vlak in de buurt van de Lage Eschweg.
https://www.google.nl/maps/@52.2695807, ... FQAw%3D%3D
Vlak in de buurt kan je op allerlei manieren interpreteren.
Ik accepteer je oplossing.
Ik stond op de plek waar het zicht op het pad ophoudt op dit plaatje.
Jouw beurt Martin.
Dank je wel, Poppink!
Kerkruïne.jpg
Een zwart-wit foto uit 1981. Mijn fiets staat op de voorgrond. Maar waar bevindt zich de kerkruïne?
Nein, aber näher....
De kerk op mijn foto is gotisch van stijl, de Frauenkirche van Dresden heeft Barokstijl, bovendien was het onder dictator Honecker voor Ausländer streng verboden te fietsen in de DDR....
Sehr gut! De restanten van de Nikolaikirche in Hamburg, verwoest in 1943. Gelukkig waren de fraaie glas-in-lood ramen al van te voren veilig gesteld en inmiddels in andere kerken herplaatst. De ruim 147 meter hoge toren, die nog overeind staat, behoort tot de top-5 van de hoogste kerktorens ter wereld. Je hebt vanaf de Alster, een meer binnen in de stad, een pracht zicht op de silhouet van Hamburg.
Het was in februari 1981, zomaar een weekendje Hamburg per trein vanuit Groningen en twee nachten in Auf dem Stintfang. Nog geen 30 gulden enkele reis, herinner ik me nog! Wat rondkijken in HH en 's avonds uitgaan in een discotheek aan boord van een groot schip in de haven. Mit schönen deutschen Mädchen.....
Hamburg 1981.jpg
De Karrimor fietstas op deze foto gebruik ik nog steeds....

De volgende is voor jou.
De volgende:
ruralroad.jpg
Heerlijk herkenbaar Vlaams.... Verrek, die kerktoren lijkt wel op Halle of Leuven. Eens de lijst van Belgische kerken nagezocht en het is Hoogstraten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... elgi%C3%AB
Gezien de ochtendzon een weggetje opgezocht ten noordwesten van Hoogstraten en gevonden:
https://www.google.nl/maps/@51.4128049, ... FQAw%3D%3D
Top! Beurt naar Martin.
De Streetview bestaat hier alleen uit blauwe puntjes.... weer van lang geleden, maar nog herkenbaar.
Auto's op brug.jpg
Ik heb hier het huis op de voorgrond op je plaatje te pakken.
Eerste stad, gelijk raak.
Stimmt, het is in Zürich, Schweiz. De Rudolf Brun-Brücke: https://www.google.nl/maps/@47.3743453, ... FQAw%3D%3D
Op de foto heb ik de autonummerplaten wat geblurd, behalve het wapen van Zürich rechtsonder.
Datum 25 mei 1974, was helemaal uit Nederland komen fietsen en heb nog een week bij familie in Davos gelogeerd. Na een overnachting in de Jugendherberge aan de Mutschellenstraße vloog ik de volgende dag vanaf Kloten naar Schiphol. Fiets gratis mee!
Aan boord van Swissair.jpg
De volgende is voor jou.
Hier mocht ik gratis op een bankje zitten.
DSC01267.JPG
Rechts zie ik een modern gebouw met een ruitenpatroon. Geprobeerd met "moderne bedrijfspanden Twente" op Google afbeeldingen en ik kon zo wel door scrollen totdat de eerste foto's tegen het dak van m'n huis raakten. Anders geprobeerd met stadions of sporthallen. Nope....
Echt meer iets voor mensen die de streek beter kennen dan ik.
Martin E. van Doornik schreef: Echt meer iets voor mensen die de streek beter kennen dan ik.
Nu ken ik wel een beetje van Twente, maar herken dit nog niet. Heb tijdje alles rond water beetje afgezocht maar niks bergelijkbaars gevonden. Maar zou het dan wel Twente zijn? ik zat daar ook wel meteen aan te denken, maar twijfel nu wel een beetje....
Als Poppink zo ver van zijn woonomgeving zo'n moeilijk foto zou maken, bijvoorbeeld in prov. Utrecht, maakt het onderzoek vrijwel onmogelijk. Dat geruite pand moet toch enige aanwijzing geven. Dat gele ding links lijkt me een geparkeerde vrachtwagen.
Nu net thuis van een uitvaart, geen zin in.
Ik denk dat het XL Business Park Twente is en wel nabij de Wolbes Landen. Er wordt daar zo snel bijgebouwd dat Streetview niet de actuele situatie weergeeft. Dit is het gebouw met het ruitpatroon en dit de boerderij (maar dan vanaf de weg).
raadplaatje.jpg