Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Save the date: Nazomerweekend 2025 op 29-31 augustus - Forum Wereldfietser

Save the date: Nazomerweekend 2025 op 29-31 augustus

We kunnen alvast één ding verklappen: de locatie! Dit jaar strijken we neer op Camping Gouden Plakje, Kaepwei 2, Gaastmeer. Gelegen in het hart van het Friese merengebied en het fietsvriendelijke Gaasterland, is dit de perfecte uitvalsbasis voor prachtige tochten langs het IJsselmeer en sfeervolle stadjes zoals Hindeloopen, Makkum en Workum.

Blokkeer de datum in je agenda en houd de https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... tiviteitenin de gaten! Over een paar weken maken we het programma bekend en kun je jouw plek reserveren.
Het is geen 1 aprilgrap toch? Hoe kom ik daar?
Bert van Sprang schreef:
za 29 mar, 2025 16:24
Het is geen 1 aprilgrap toch? Hoe kom ik daar?
Trein, via Leeuwarden en dan Workum uitstappen. En volgens Google Maps 12,4 km fietsen.

Toevoeging: Vught - Workum is maar 3:31 met de trein.
staat genoteerd. bij mij in de buurt,2 dagen fietsen. :D :D :D :D
Vught - Workum is maar 3:31 met de trein.
En dan nog een half uur fietsen, dus ruim 4 uur reistijd, dit remt mijn enthousiasme wel een beetje.
Bert van Sprang schreef:
za 29 mar, 2025 19:59
Vught - Workum is maar 3:31 met de trein.
En dan nog een half uur fietsen, dus ruim 4 uur reistijd, dit remt mijn enthousiasme wel een beetje.
Tsja, voor de Berggeitentocht moet ik 4:15 / 4:20 uur treinen en een half uur fietsen..... moet ook een dag van te voren vertrekken dan (kan niet om 10:00 uur in Zuid Limburg zijn).... en vaak ook een dag later weer naar huis vooral nu de laatste dag niet meer op tweede pinksterdag is maar op dinsdag, dan heb ik last van de spits.
Ik zou Heerenveen aanhouden voor de trein. Vanuit Utrecht 1,5 uur en Vught een uurtje langer. Dan een fijne fietstocht van 40km door het Friese platteland, dorpjes en meren. Ik zou daar de vrijdag voor nemen. En misschien afspreken om elkaar te treffen in Heerenveen om een uurtje of 12 en dan samen opfietsen. We zijn toch Wereldfietsers😉. We schrikken toch niet van zuidwest Friesland🤔?
Jan, fijn dat je er dat voor over hebt! Op zaterdag starten doe ik zodat het vanuit veel plaatsen in NL nog mogelijk is 's-morgens met de trein te komen en dinsdag na de spits naar huis.

Voor mijn berggeitentocht heb ik geen andere optie als starten in Zuid-Limburg, maar voor een verenigingsweekend had ik toch gekozen voor een locatie ergens tussen Zwolle - Nijmegen - Rotterdam - Amsterdam - Zwolle.

En Fons: We gaan het zien wat de locatie doet met de opkomst.
Vanuit Noord-Holland is het beslist een aanrader met de fiets in Enkhuizen (daar stopt ook een trein) de veerboot te nemen over het IJsselmeer. Heeft verschillende afvaarten gedurende de dag. Je arriveert dan in Stavoren en dan fiets je vandaar in een uurtje via Workum eenvoudig naar Gaastmeer.