Additionally, paste this code immediately after the opening tag: continental travel band en steentjes - Forum Wereldfietser

continental travel band en steentjes

Rijd ongeveel al 6000 km op continental travel banden. Bevallen goed en geen duidelijk zichtbare slijtage. Maar zie nu toch dat op het vlakke oppervlak steentjes in de band gaan zitten. Heb er enkele uitgepulkt met een schroevendraaier maar dat ging niet gemakkelijk. En er blijft dan een gaatje achter. Een fietsenhandelaar zei me dat ik deze steentjes gerust kon laten zitten! Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? En verzwakt dit de band erg? Er zit toch ook nog een kevlar laag onder?
Bedankt.
Jan
Jan schreef:Een fietsenhandelaar zei me dat ik deze steentjes gerust kon laten zitten!
Andere fietsenmaker zoeken.....of een reserveband meenemen....

Natuurlijk moet je niet te panisch zijn voor elk steentje of elke kleine oneffenheid in de band maar het advies om het te laten zitten is wel erg kort door de bocht.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf mijn banden bijna nooit nakijk......Waarom? Ik ben aan het reizen...wanneer de band daar niet tegen kan dan is de band gewoon geen goeie reisband.
Jan schreef:Rijd ongeveel al 6000 km op continental travel banden. Bevallen goed en geen duidelijk zichtbare slijtage. Maar zie nu toch dat op het vlakke oppervlak steentjes in de band gaan zitten. Heb er enkele uitgepulkt met een schroevendraaier maar dat ging niet gemakkelijk. En er blijft dan een gaatje achter. Een fietsenhandelaar zei me dat ik deze steentjes gerust kon laten zitten! Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? En verzwakt dit de band erg? Er zit toch ook nog een kevlar laag onder?
Bedankt.
Jan
6000 km en geen duidelijke slijtage, prima banden dus!
De steentjes vreten zich in de loop der kilometers naar binnen, dus het is toch echt beter als je ze er uithaalt. Het best controleer je je banden regelmatig op steentjes en bv kleine stukjes metaal, doornen en wat dan ook.
Aan het gaatje wat achterblijft hoef je niets te doen, want de kans dat op diezelfde plek weer iets komt te zitten is klein.
Groeten,
Leon

Is de band nog goed dan plak ik de gaatjes dicht met secondenlijm. Er komt altijd vuil in de gaatjes als de band op spanning staat.
Klaas.

Zelf haal ik alleen glas, steentjes en andere troep er uit als mijn band lek is. Toch frapant als je ziet wat er zich verzameld op het loopvlak. Ook zie je dat ondanks kevlar lagen glas door de buitenband heen kan komen.
Dus eigelijk zou het heel slim zij om iedere 1000km de disipline op te brengen om de loopvlakken te controleren.

Groeten, John.