Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lisette en Marco in Centraal Azie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lisette en Marco in Centraal Azie

Heerlijk om ook jullie verhalen over de mensen te lezen.
Een geweldige bevolking die het verdient om meer in de belangstelling te komen. Ik kijk al weer uit naar de volgende reportage.
Veel fietsplezier.
Gudy

Het is en blijft een genot om mee te genieten van jullie tocht!!!

Groet, Rena :wink:

Beste Vrienden,

Een andere wending, smeltkroes van culturen, de vooruitgang..
Wij zitten op dit moment in China en al met al hebben we het erg naar onze zin. De techniek doet het goed, het lichaam werkt mee, de geest is scherp en voor ons ligt nog duizenden kilometers weg. Wat wil een mens nog meer.
Geen dag-tot-dag-dagboek, geen uitgebreide reisgids (een mens moet tenslotte zelf reizen) maar alleen maar wat flinterdunne berichtjes. Voor wie even niet aan werk of verplichtingen wil denken.
Browse naar http://limaonbike.web-log.nl/ (ook in China te lezen!)

Gudy en John, veel plezier in Georgie!

Groetjes,
Lisette en Marco

------------------------------------------------------------
Marco Meijerink en Lisette Verzijl
Tijdens de reis door Centraal Azie houden Lisette en Marco af en toe een weblog bij. De log is niet professioneel, heeft geen enkele status, er zitten waarschijnlijk spelfoudten in en de opbouw kan wellicht ook beter. Maar dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling is om jullie te laten zien dat we springlevend zijn en om te laten zien hoe mooi de wereld is. Wees niet bang als jullie een tijd niets van ons horen. Er is (gelukkig) niet altijd internet. Reacties kan je altijd op de weblog plaatsen. http://limaonbike.web-log.nl/

Hi Marco en Lisette,

Gelukkig!! Eindelijk weer iets om vanuit m'n kantoorstoel eens even lekker de tijd voor te nemen. Bedankt voor deze 'time out'!

Groet, Rena :wink:

Hoi Rena,

We doen ons best :lol:

Even een idee waar we nu zitten.......ik ben omgeven door rokende en drinkende tibetanen. Naast mij zit een monnik fanatiek op een pc te rammen in de hoop zoveel mogelijk slachtoffers te maken in een gewelddadig videogame. Om de zoveel tijd valt de pc uit omdat ik eerst moet betalen voordat ik verder mag. En dat is jammer omdat dan ook alle door mij ingetypte info verloren is gegaan!
Buiten valt de regen met bakken uit de hemel maar al met al voelen wij ons opperbest. Straks weer wat van die slappe mie wegslurpen weg spoelend met een lauw biertje.....
Veel plezier en succes op de volgende ledenvergadering 8)

Groetjes,
Marco
Straks weer wat van die slappe mie wegslurpen weg spoelend met een lauw biertje.....
Hoi L&M,

Wat een mooie foto's zijn er bij gekomen. Vooral die enorm mooie vrouwen. Wat een kracht straalt daar vanaf. Heel mooi op de korrel genomen.

Regen, Slappe Mie, Lauw Biertje, klinkt als mijn Harskamperdennen menu op vrijdagavond....

Wat staat er bij jou op het menu Rena?

Veel plezier!

Eric
_________________
LID Vereniging De Wereldfietser :P

Ik vrees bagaroni... oftewel kant en klare macaroni met saus uit een pakje. Even wat water erbij, een paar minuutjes laten borrelen en eten maar.
De regen mag van mij uitblijven en dat lauwe biertje pik ik ergens onderweg wel op.

Groet, Rena :wink:

ps: Ik vertrek lekker vanmiddag om een uurtje of vier al... meteen na het werk... kampeer ergens tussen A'dam en Harskamp, om vervolgens morgen ergens in de late middag aan te komen...

Ja M&L, ook hier wordt er wild gefietst hoor... hahaha... jullie zullen gemist worden 't weekend, maarja je hebt zo je prioriteiten... vreemd eigenlijk... hihi

Beste Vrienden,

Dat wilden we toch? Avontuur. Niet weten wat er gaat komen? Onverwachte momenten? Nou dan moet je ook niet zeuren, toch?
En dat doen we dan ook niet al is elke pas van meer dan 4000 meter toch weer een verrassing wanneer je van 1000 meter af komt. De laatste weken fietsen we pas op en pas af. Van 900 meter naar 4400 meter, dan weer terug naar 1800 meter om vervolgens weer even de 4500 meter aan te tikken, weer terug naar 3500 meter, 4600 meter, weer naar beneden naar 2000 meter en dan weer naar de 4600 meter en een beetje en vanaf daar zijn we de draad kwijt geraakt. Wereldfietsers onder jullie weten hoe dat voelt.

Tijdens het fietsen zijn we aangevallen door een zwerm bijen. Marco heeft drie bijensteken opgelopen. Een op het hoofd, een in de knieholte en een in de lies. De eerste twee zijn vakkundig door Lisette uitgezogen!
Een paar dagen later hing er een hond in Marco's kuiten. Het zit niet mee :lol: . De hond leeft nu nog wel maar da's ook alles. In dit soort omstandigheden zijn we geen voorstander van een geweldloze samenleving!

Maar goed, er staan weer wat nieuwe berichtjes op de log.....en een filmpie.....

Groetjes,
Lisette en Marco

------------------------------------------------------------
Marco Meijerink en Lisette Verzijl
Tijdens de reis door Centraal Azie houden Lisette en Marco af en toe een weblog bij. De log is niet professioneel, heeft geen enkele status, er zitten waarschijnlijk spelfoudten in en de opbouw kan wellicht ook beter. Maar dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling is om jullie te laten zien dat we springlevend zijn en om te laten zien hoe mooi de wereld is. Wees niet bang als jullie een tijd niets van ons horen. Er is (gelukkig) niet altijd internet. Reacties kan je altijd op de weblog plaatsen. http://limaonbike.web-log.nl/

Beste Fietsvrienden,

De laatste berichten uit China. Binnenkort gaan we het land verlaten.
Gemengde gevoelens bij een land zo groot als een continent.
De afgelopen weken hebben we flink door gefietst maar ook flink veel indrukken opgedaan. Hier in het zuiden van China zijn we die aan het verwerken en maken we ons op om Laos in te duiken.

Op de weblog vinden jullie 6 nieuwe berichten terug. Het resultaat van zwetend werken in een donker internetcafe. Deze berichten zijn totaal random. Gewoon wat ons tijdens het intypen opkwam.
Condooms van 52 cm, ontmoeting met de laatste Tibettaan, de dood in de ogen gezien, de vochtigheid tegemoet, enz. Lees zelf maar.

Een kleine opmerking: de foto's op de weblog zijn kaal, zonder bewerking, zo uit de camera. En dat is voor een digitale spiegelreflexcamera niet altijd de beste resultaat. Ze zijn niet verscherpt, geen contrast toegevoegd, geen "levels" aangepast, enz. Allemaal zaken die met een compactcamera wel gebeuren. Ik wil de reden wel uitleggen maar dat wordt een erg technisch verhaal en dat laat ik voor nu achterwegen.

Veel geluk en plezier in Nederland. Morgen fietsen we verder richting het zuiden.

Veel leesplezier op http://limaonbike.web-log.nl/
Reacties kan je op de weblog plaatsen.....ongecencureerd!

Groetjes,
Marco en Lisette

Ze staan erop....de eerste selectie van de filmpjes.....voor wie van fietsen houdt en af en toe bloedt prikt....Er komen er meer...veel meer...maar eerlijk gezegd gaat fotograferen mij beter af dan filmen :oops:

http://www.lifescaneurope.com/nl/diabeteszorg/fietsen/

grt,
marco en lisette
Beste Fietsvrienden,

Het laatste bericht.....zoals Sinatra zong, "the end is near...". En moet eerlijk zeggen dat dat altijd weer emotioneel is. Daarom gaan we ook aan de whiskey en kijken we terug. Op de weblog staan een paar nieuwe berichtjes. http://limaonbike.web-log.nl/

Terwijl we de laatste dagen fietsen, de laatste kilometers afleggen gaat de onderstaande tekst door ons hoofd. De tekst zoals die op onze trouwkaart stond, de tekst zoals we in 2001 in de hoofdstad van Peru, Lima, in een oude Volkskrant lazen. De tekst die waardevol blijkt te zijn wanneer de wind even tegen zit.

Bedankt voor alle leuke reacties op de weblog. Bedankt dat jullie af en toe mee hebben willen fietsen en mee hebben willen leven. Thuis drinken we met jullie een goed glas wijn. Proost, op jullie gezondheid!

Marco en Lisette

"Ik drink op de mensen, die bergen verzetten, die door blijven gaan met hun kop in de wind. Ik drink op de mensen die met vallen en opstaan, blijven geloven met het geloof van een kind"

Marco, Lisette,

PROOST!

Geniet er nog even van! Drinken wij ook nog even een glas!

El & El