Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPX Zilverroute - Forum Wereldfietser

GPX Zilverroute

Ik probeer de GPX van de zilverroute (bestand van Cycling Europe) in m'n Garmin Edge 2 te zetten, maar als ik de route in z'n geheel er in probeer te zetten, geeft ie aan dat er een berekeningsfout is ontstaan. Doe ik iets niet goed? Moet ik een ander GPX bestand hebben? Heb een willekeurige andere route geprobeerd (via Wikiloc), en dat ging wel goed.
Mogelijk teveel tussenpunten, probeer het eens in hapbare stukken op te delen, de track zal an ook een stuk sneller laden, nadeel is we dat je dan alleen weet hoever je in dat deel nog moet. dus of minder tussenpunten of opdelen.

Ik zie dat die uit meerdere delen (met varianten) bestaat dus het is nooit de hele route of je moet zelf de delen aan elkaar geplakt hebben waar het dan dus mogelijk is fout gegaan.
_Peter_ schreef:
za 08 mar, 2025 00:02
Mogelijk teveel tussenpunten, probeer het eens in hapbare stukken op te delen, de track zal an ook een stuk sneller laden, nadeel is we dat je dan alleen weet hoever je in dat deel nog moet.
Dat.
Probeer ook eens en en te doen.
Laad stukken in je Garmin en laad het geheel in Organic Maps.
De laatste geeft overzicht, geeft ruimte voor omwegen met overzicht van wat je aan het doen bent en wijst je fietswegen terug naar je route.
Organic Maps kende ik nog niet. Ga ik zeker even naar kijken.
Elke nav-app op een smartphone zal zo’n (GPX) route probleemloos inladen en tonen.

En daarmee zijn we weer bij het draadje wat TS eerder opende: viewtopic.php?t=40351
Hij probeert het alleen nu met een edge 1050, en volgens mij kan een gpx wel maar lust het ding liever fit bestanden, of heb ik het nu mis?
Zoals met alle nieuwe dingen (en met Garmin in het bijzonder) alle begin is moeilijk, dus volg een cursus of bekijk de grote hoeveelheid aan filmpjes die erover te vnden zijn, (of doe net als ik wordt wijzer door schade en schande)
Flix schreef:
za 08 mar, 2025 14:25
Elke nav-app op een smartphone zal zo’n (GPX) route probleemloos inladen en tonen.

En daarmee zijn we weer bij het draadje wat TS eerder opende: viewtopic.php?t=40351
Klopt:) En inmiddels heb ik er dus een gekocht. Wel een fijn apparaat hoor, maar heb er nog nooit eerder eentje gehad, en alle begin is moeilijk.
Heb zelf een 1030, die kan hele lange GPX bestanden aan maar omdat de Edge de track ook berekent als route om navigatie aanwijzingen te geven geeft een hele lange track wel problemen, knip de track meestal in stukken van ongeveer 200km, dat gaat goed
In dit geval bestaat de route al uit opgedeelde stukken dus dat zou geen probleem moeten zijn, tenzij je ze zelf aan elkaar gaat plakken, want dan ziet het er in basecamp ook heel vreemd uit.
DosSantos schreef:
za 08 mar, 2025 19:02
En inmiddels heb ik er dus een gekocht. Wel een fijn apparaat hoor...
Waarbij je nu al gelijk tegen het nadeel van zo'n Garmin loopt: beperkingen en een stijle leercurve.
Maar met een beetje doorzetten en YouTube kun je jezelf scholen zodat het ook een bruikbaar apparaat wordt.