Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1822 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36433 berichten
De veerpont Arcen-Broekhuizen. Hier steken we wel eens de Maas over, of we fietsen verder en steken dan in Well over.
De Hertog Jan brouwerij zie je op de achtergrond net niet liggen. https://www.google.nl/maps/@51.4864851, ... FQAw%3D%3D
DaVinci schreef:
wo 26 feb, 2025 10:41
De veerpont Arcen-Broekhuizen.
Helemaal goed DaVinci. Ik zakte destijds (2014) via de LF Maasroute naar het zuiden af om achter Roermond langs naar Aken te fietsen, voor aansluiting met de Venn Bahn. De LF Maasroute slingert van de ene naar de andere oever, vele leuke pontjes gezien :-). De volgende is voor jou.
Ok, volgende:
Water 3.jpeg
Nou zijn er niet veel kerken met twee torens (zie rechts) in de nabijheid van rivieren en vertakkingen. Tegelen? Cuijk is 'm niet. Roermond en Deventer vallen af.
Ik denk toch wel Roermond (rechts), niet ver van hier
Graag preciezer, je zit er toch een paar kilometer langs.
Die blauwe brugleuning op de voorgrond, ik heb alle bruggen of stuwen tussen Roermond, Wessem en Maasbracht uitgezocht maar niks gevonden.
Van alles geprobeerd, maar het wordt niet beter. Ik laat het aan iemand anders over.

Laatste poging : als je iets verder op de brug gaat staan dan het bordje "melden via meldpost" krijg je waarschijnlijk jouw plaatje (geen streetview).
Achter de rechter boom zie ik iets van een stompe toren staan, kan toch niet van de St. Christoffel in Roermond zijn?
De kerktoren recht voor je, Horn?
math schreef:
wo 26 feb, 2025 18:40
Laatste poging : als je iets verder op de brug gaat staan dan het bordje "melden via meldpost" krijg je waarschijnlijk jouw plaatje (geen streetview).
Volgens mij heb je gelijk Math. Want je kijkt naar het NNO en ziet in de verte rechts de voormalige Heilige Geestkerk in Roermond (ook wel de koepelkerk genoemd). Die witte blokjes ervoor zijn huisjes nabij de Drususberg in Roermond.
WillemT schreef:
wo 26 feb, 2025 19:32
math schreef:
wo 26 feb, 2025 18:40
Volgens mij heb je gelijk Math. Want je kijkt naar het NNO en ziet in de verte rechts de voormalige Heilige Geestkerk in Roermond (ook wel de koepelkerk genoemd). Die witte blokjes ervoor zijn huisjes nabij de Drususberg in Roermond.
Er is wel een streetview https://maps.app.goo.gl/roTqnf6oSMKTwnxK6 maar doordat daar bomen op staan is het lastig te zien, Ik denk dan ook dat Math het goed heeft.
Ja, math heeft het goed, ik stond vorige week vrijdag op de brug over de sluis Linne.
Roermond was me snel duidelijk door de horizon met de dubbele torens van de Munsterkerk en de Christoffel-kathedraal. Maar het was lang zoeken naar de standplaats.
Volgende skyline is in de VS :
IMG_0962.JPG