Additionally, paste this code immediately after the opening tag: le tour de bourgogne a velo - Forum Wereldfietser

le tour de bourgogne a velo

Kan iemand me iets meer over dit 800 kilometer lange rondje in bourgogne
vertellen ,via het franse verkeer bureau heb ikinmiddels een mooie folder met een karige route beschrijving, ik heb begrepen dat inmiddels 650 kilometer af is.
Als iemand wat meer over deze route weet of over een deugdelijke route
beschikt hou ik me aanbevolen

groet toon

Hoi Toon,

Mijn vriendin en ik hebben vorige maand in de Bourgongne gefietst. We zijn begonnen in Chalon sur Saone na het fantastische straattheaterfestival daar te hebben bezocht. Vanaf Chalon zijn we naar Givry gefiest en hebben daar het Voie Verte opgepikt. (Oude spoorlijn.) Dit is een erg makkelijke en prettige route. Er zitten wel wat klimmetjes in maar die zijn over het algemeen goed te doen. Wel kom je veel sluisjes tegen :(

Het rijdt wel erg ontspannen zonder autoverkeer maar aan de andere kant vond ik het na anderhalve dag prima om het Voie Verte te verlaten, toch wel heel erg een rechte weg zeg maar...

Wij zijn na Macon de Jura ingereden wat een stuk pittiger is qua klimmen natuurlijk.
Over het algemeen zijn de D-wegen rustig genoeg om prettig op te fietsen in dat gebied. Daarnaast vind ik de franse automobilisten goed op je anticiperen. Slechts een enkele keer het gevoel gehad dat ons weinig ruimte geboden werd.

Na de Jura zijn we de Bourgonge weer ingereden en bij Verdun sur le Doubs hebben we het Voie Bleue opgepikt. Dit is een jaagpad langs de Saone. Let niet te zeer op borden die aangeven dat het pad nog niet gereed is, je kan er heel veel verder op doorrijden dan staat aangegeven.

Wat betreft de karige routebeschrijving in de folder; als je de routes wil gaan fietsen die staan aangegeven heb je eigenlijk niet meer nodig dan een karige omschrijving. Alles is keurig bewegwijzerd.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groet,

Maarten

maarten bedankt voor je antwoord,we zijn van plan het rondje in een week te rijden en willen starten in Migennes in het noorden,en mischien ook het lusje naar Macon,afijn we zien wel ,ik heb begrepen uit je antwoord dat het volgen van de route eenvoudig is en dat het goed aangegeven is.
Zal in ieder geval wat michelien kaarten meenemen mochten we van de route afwillen.

groet toon

Graag gedaan en geniet van de tocht!
Macon is een leuk stadje, evenals Chalon trouwens. Met de route kan je inderdaad niet mis gaan. De spoortunnel van 1,6 km in de route is wel een leuke ervaring. Die gaat echter wel dicht in het najaar omdat er veel vleermuizen huizen.

Mocht je het abdijen complex in Cluny gaan bekijken houd er dan rekening mee dat het stadje draait op het tourisme van een niet langer bestaand complex. Persoonlijk vond ik het tegenvallen. De camping in Cluny is erug netjes, (perkjes en paaltjes) maar heeft wel heerlijke douches en was rustig. Prima voor een nachtje zeg maar.. Volgens mij wel de enige camping op het traject Chalon - Macon die ik heb gezien. Hoewel ik me haast niet kan voorstellen dat er geen camping in de omgeving van Taize te vinden is..

Ik ben benieuwd hoe de overige routes in de Bourgogne zijn want ik kom er vast nog wel een keer.