De hoogte is geen probleem. Op zowel mijn gravelbike als met name mijn racefiets zit ik gestrekter en een stuk lager en heb ik nergens last. Op mijn (gebikefitte) MTB met relatief recht stuur (maar heeft wel degelijk een flinke backsweep én rise) heb ik wel wat last, maar dat kan ik ondervangen door vaak van houding te wisselen.ej groningen schreef: ↑do 06 feb, 2025 16:26Nou weet niet of Gaastra niet aan de wensen zal voldoen, want binnen budget en rohloff, je kan er alle kanten mee op en volgens mij een iets relaxte fietshouding dus hiermee met juiste handvaten wellicht minder druk op de polsen enzo, want licht het probleem bij wel geen dropbar stuur of heeft de fiets die hij heeft de juiste zitpositie? Misschien gewoon op aantal merken gaan fietsen en bikefitting overwegen op zo’n proef fiets zoals bij de vakantiefietser in Amsterdam? Heb daar totaal geen ervaring mee…..
Ik kreeg op een idworx direct last van mn rug, zo ook op een giant MTB , koga en orbea waren dan weer perfect, maar waar dat dan aan ligt? Totaal plaatje denk ik…. Dus ik denk, maar ben maar gewoon proef fietsen, gewoon boeren verstand.
Maar echte onderbouwing heb ik niet maar hoeft soms ook niet…je kan lezen en bedenken wat je wilt over geometrie van de fiets, over sturen, zadels etc maar je weet het pas als je erop zit.
Succes in ieder geval! En hopelijk vind je de juiste fiets!
Gr ej
Sowieso geldt: hoe smaller een stuur/hoe minder mijn handen uit elkaar staan, des te minder last ik heb. En ook: hoe meer mijn duimen naar voren staan, hoe minder last ik heb.