Hoi,
Voor een lange fietsreis ben ik bezig met het in kaart brengen van de stroombehoefte, daarom eerst een overzicht gemaakt van wat we hebben:
• 2x Petz Lampjes - USB-c
• Steripen (batterijen)
• 2x Telefoons voor navigatie en fotocamera
• Horloge(usb-c) voor gps opname
Niet verder van belang
• Achter lampjes van de fiets (reserve batterijen mee)
• E-Reader (kan makkelijk 10 dagen mee)
- Laptops gebruiken we in de basis niet.
Doel
• 10 dagen lang geen stroom nodig en minimaal gebruik van telefoons, geen gebruik van laptop
• 4 dagen geen stroom nodig en volledig gebruik van telefoons, geen gebruik van laptop
Zonnepanelen en usb dynamo sluit ik even uit: zonnepanelen vindt ik nog steeds niet ultiem. Dynamo usb, heb dat nu al een paar jaar en het levert wat extra op voor de powerbank maar ook niet echt heel veel.
Het idee is een 20.000 mah powerbank die :
- zodra we ergens zijn snel oplaad (in bv 2 uur tijd).
- de oplader die ik nu heb vanuit de laptop 65w.
Een voorbeeld dat me aanspreekt is:
https://nl.ugreen.com/products/ugreen-1 ... e-batterij
1. Heeft een van jullie andere suggesties van powerbanks die hieraan voldoen om te kijken of het aantal gram minder is?
2. Heeft een van jullie suggesties voor een ultieme oplader die ook voorzien is van 2 usb-c uitgangen en die zodra we ergens koffie drinken in staat is de telefoons te superchargen en de batterij pack te laden.
Alle suggesties welkom !
Voor een lange fietsreis ben ik bezig met het in kaart brengen van de stroombehoefte, daarom eerst een overzicht gemaakt van wat we hebben:
• 2x Petz Lampjes - USB-c
• Steripen (batterijen)
• 2x Telefoons voor navigatie en fotocamera
• Horloge(usb-c) voor gps opname
Niet verder van belang
• Achter lampjes van de fiets (reserve batterijen mee)
• E-Reader (kan makkelijk 10 dagen mee)
- Laptops gebruiken we in de basis niet.
Doel
• 10 dagen lang geen stroom nodig en minimaal gebruik van telefoons, geen gebruik van laptop
• 4 dagen geen stroom nodig en volledig gebruik van telefoons, geen gebruik van laptop
Zonnepanelen en usb dynamo sluit ik even uit: zonnepanelen vindt ik nog steeds niet ultiem. Dynamo usb, heb dat nu al een paar jaar en het levert wat extra op voor de powerbank maar ook niet echt heel veel.
Het idee is een 20.000 mah powerbank die :
- zodra we ergens zijn snel oplaad (in bv 2 uur tijd).
- de oplader die ik nu heb vanuit de laptop 65w.
Een voorbeeld dat me aanspreekt is:
https://nl.ugreen.com/products/ugreen-1 ... e-batterij
1. Heeft een van jullie andere suggesties van powerbanks die hieraan voldoen om te kijken of het aantal gram minder is?
2. Heeft een van jullie suggesties voor een ultieme oplader die ook voorzien is van 2 usb-c uitgangen en die zodra we ergens koffie drinken in staat is de telefoons te superchargen en de batterij pack te laden.
Alle suggesties welkom !