Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin edge 1040 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin edge 1040

De edge 1050 is nu te koop voor €750,00
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1196129
Wel gelijk een significant mindere batterijduur dan de 1040. Maakt hem gelijk een stuk minder interessant...
Totaal oninteressant wat mij betreft, belangrijkste voordeel tov smartphone is de batterijduur. Erg fijn om bijna een week met de 1040 solar te kunnen vakantiefietsen met de smartphone ver weggeborgen.
CorneK schreef:
zo 02 jun, 2024 12:16
De tovenaar schreef:
di 28 mei, 2024 20:14
Waarschuwing voor Garmin Edge 1040 bezitters: pas op met de laatste firmware: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=54 ... ad030483e7 :(
Dank voor de waarschuwing! ik zit nog op versie 20.19 en heb nergens last van. Ben nooit zo van het snel updaten, ik laat anderen graag de bugs melden zodat ze wellicht worden opgelost.

Er lijkt inmiddels een work-around te zijn:
https://www.openfietsmap.nl/tips-tricks/customize
Met de laatste Edge firmware 24.xx heeft Garmin de bugs met dikke lijnen gefixed, dus de alternatieve typ file voor de Openfietsmap is niet meer nodig.
Ondertussen de 1040 alweer weggedaan en de 1050 aangeschaft.
Reden is dat het Amoled scherm echt een enorme verbetering is t.o.v. de 1040.
Vandaag voor het eerst gebruikt en ben zeer tevreden.
Ook de verschillende toonhoogtes voor linksaf en rechtsaf vind ik heel positief.
Ik begrijp alleen niet waarom ze 3 piepjes laten horen bij aankomst afslag.
en 1 piepje als je er vlak voor bent.
Dat had toch wel anders gekund of hebben drie piepjes een reden?

gr, Robert
heb je misschien ervaringen met de batterijduur tov die van de 1040? Ik lees namelijk dat die minder is; ervaar je dat in de praktijk ook?
Persoonlijk was ik meer tevreden over de 1030 dan de 1040.
Tocht van 3 uur gedaan en heb nog 82% er in zitten terwijl het scherm ook nog behoorlijk helder staat.
Voor rond het vriespunt vind ik dat niet slecht.
Koop je dan elke paar jaar het nieuwste model? Of tweedehands? 650 euro voor een fietscomputer is niet niks. Maar goed, als je 'm veel gebruikt, is het geld het apparaat wel waard.
JandeFietser schreef:
di 25 jun, 2024 16:10
De edge 1050 is nu te koop voor €750,00
Wat een bedrag zeg. Voor puur navigeren biedt het eigenlijk hetzelfde als een eTrex die nog geen 200 euro kostte. Alleen het scherm is groter (en beter, maar dan nog stukken duurder dan die van een smartphone) en er zit een accu in. En voor reizigers zijn alle andere gadgets meestal onzinnig.
Blijf even bij het onderwerp.
Ook al kost dat ding 2000 euro.
Dat moet iedereen voor zich zelf weten.
Ik heb bewust gekozen voor de 1050 om het scherm.
Dit is stukken beter dan zijn voorgangers.
En dat dit weer geld kost dan moet dat maar.
Voordeel is wel dat de 1040 nog redelijk waardevast is gebleven.
Alleen jammer dat ik de 1030 ook weg heb gedaan want mijn zoon is begonnen met wielrennen.
Voor Garmin had ik een Cyclo van Mio.
Over een gigantische miskoop gesproken.