Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Telefoon aansluiten op display e-bike - Forum Wereldfietser

Telefoon aansluiten op display e-bike

Ik heb een andere E-fiets. Daar zit een EVO display op met een USB aansluiting.
Eureka telefoon en navigatie en 500 watt aan vermogen beschikbaar.
In het instructie boekje staat Micro USB aansluitpunt (uitgang 5V-0,5A).
Alle kabels bij mij thuis hebben een USB A aansluiting en aan de andere kant een micro.
Dat gaat dus niet werken. Er bestaat een kabel met 2 x een micro aansluiting.
Als ik die op de kop tik, zou ik dan mijn Cyclo200 kunnen gebruiken en 220V dus niet meer nodig heb.
Ja, dat zou gewoon moeten werken, maar het zal je telefoon niet snel laden, zoals moderne opladers dat doen.
Denk echt aan uren om de telefoon volledig op te laden. Net als vroeger, toen een telefoon 's de hele nacht aan een oplader moest.
WimB schreef:
za 08 feb, 2025 12:08
Als ik die op de kop tik, zou ik dan mijn Cyclo200 kunnen gebruiken en 220V dus niet meer nodig heb.
Je hebt 230V nodig om de accu van de fiets op te laden.
Houd er rekening mee dat de boel tijdens het fietsen constant in meer of mindere mate rammelt en dat micro USB aansluitingen daar maar matig tegen kunnen.
Bij de Mio 200 kan de USB aansluiting ook los raken van de printplaat.

En zoals al genoemd: met een e-bike bivakkeer je toch wel dagelijks bij stopcontacten, dus zou ik telefoon en gps gewoon lekker daar opladen.
Shrek schreef:
zo 09 feb, 2025 09:19
Houd er rekening mee dat de boel tijdens het fietsen constant in meer of mindere mate rammelt en dat micro USB aansluitingen daar maar matig tegen kunnen.
Bij de Mio 200 kan de USB aansluiting ook los raken van de printplaat.

En zoals al genoemd: met een e-bike bivakkeer je toch wel dagelijks bij stopcontacten, dus zou ik telefoon en gps gewoon lekker daar opladen.
Goeie info.

Echter de batterijen van de Mio zijn niet meer je dat en leveren nog maar een paar uur stroom. Zou dit toch handig zijn.
En daarbij. Al dat oplaadbare gedoe is leuk maar over het algemeen, wil je het gaan gebruiken zijn de batterijen leeg.
Áls je apparatuur gebruikt moet je er ook op kunnen vertrouwen :wink:
https://www.mantel.com/wahoo-elemnt-bol ... snavigatie :D

... en er goed voor zorgen: USB poort drogen als je in de regen hebt gereden, en op tijd opladen :idea: