Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff-gerelateerd: spaaklengte / onderlegringen - Forum Wereldfietser

Rohloff-gerelateerd: spaaklengte / onderlegringen

Beste WF-ers,

Ik wil een Rohloff-wiel (laten) bouwen met DT Swiss TK 7.1d velgen: hier staat een lengte van 268 mm voor. Nu wil ik DT Competition-spaken monteren, maar deze zijn niet leverbaar in 268 mm. Wel in 266 (of 274) mm.

Kan ik dit tekort opvangen door 2 mm langere nippels te gebruiken?

Zijn spaakringetjes aan te bevelen (of DT AlpineIII spaken gebruiken)?

Alvast bedankt voor jullie wijsheid!

Gr. Frank

beste,

koop de 274 spaken en laat ze inkorten tot de juiste lengte. Hier is een speciaal apparaatje voor.

mario
Frank Z schreef:Beste WF-ers,
Nu wil ik DT Competition-spaken monteren, maar deze zijn niet leverbaar in 268 mm.
Kratje bier op zetten?

Zwarte?

Frank Z schreef:Zwarte?
Hey, laat die doelpalen staan! :D
In zwart heb ik ze niet, maar Juncker vindt wel dat ze op de plank liggen. Maar er gaan 3 naven uit een doos. Zwarte spaken zijn niks sterker dan gewone, wel tot twee keer zo duur. Ik doe er dan ook zo weinig mogelijk in

Je zou langere nippels kunnen gebruiken, maar ik zie graag de kop van de nippel gevuld met spaak: de nippel wordt er sterker van. 6mm te lang is echter ook weer te veel van het goede.

32 spaken in gaan zitten korten met een spaakwalsje is een goede les tegen ijdelheid. :lol:

Spaakkopringen zouden niet nodig moeten zijn, die gebruik je als de spaak niet bij de flens past.

Zwarte spaken zijn heel lelijk. Ik wil ze echt zien glimmen.
W

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden... :wink: Een hele doos is wel gortig.