Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Napoleon: Nice naar Grenoble - Forum Wereldfietser

Route Napoleon: Nice naar Grenoble

Ik ben bezig met een route voor de komende zomer. Het idee is om van Geneve/Lausanne richting Aosta te fietsen (Grote Sint Bernardpas), dan vanaf Viverone de route van Benjaminse 'Alpen Piemonte' te volgen richting de Italiaanse kust en door naar Nice.

Vanaf Nice ben ik op zoek naar een route richting het noorden, bijvoorbeeld Grenoble, of nog verder, weer terug naar Geneve. Ik heb gelezen over de Route Napoleon/N85. Het ziet er heel mooi uit, maar ik ben bang dat dat een hele drukke route is qua auto's. Heeft iemand daar ervaring mee? Of misschien ideeën voor alternatieve routes in die regio?

Ik zag ook de Via Rhona, maar die is eigenlijk iets te westelijk. En natuurlijk is er de Route Des Grandes Alpes, maar die lijkt me wel heel pittig met bepakking ;).

Ik ben benieuwd naar ideeën en ervaringen van anderen :). Bedankt alvast!
Pak vanuit Nice de P'tites routes du Soleil naar vlakbij Genève.
Prachtige route, mooie stilte wegen.
Heb het vorig jaar gefietst.
Ik heb de D902 gevolgd over rustige wegen, deze 'Route des Grandes Alpes' gaat dan wel over alle hoge bergpassen.
Bedankt voor de tips! P'tites Routes du Soleil klinkt heel interessant, daar ga ik eens verder naar kijken :). En Henk, ik vind het knap hoor. Hoe heb je de passen ervaren?
Ik heb geen specifieke ervaring met die Route Des Grandes Alpes, maar ik wil wel meegeven: staar je niet blind op de hoogte.

ALs ik naar mezelf kijk; ik fiets liever met bagage elke dag een stevige col van boven de 2000 meter op met een bescheiden stijgingspercentage; dan dat ik een paar dagen op rij in gebieden als de Ardennen continue op-af-op-af-op-af met stijgingspercentage tot in de dubbele cijfers.

De juiste tactiek bij de hoge cols is ver genoeg terugschakelen zodat het niet meer zwaar is, gewoon rustig aan doen en uiteraard voldoende blijven eten en drinken. Het is het waard :D

Uiteraard wel even het weer checken voor je naar boven gaat natuurlijk :wink:
Precies. Gewoon rustig fietsen, geen haast hebben, je hoeft geen wedstrijdetappes te winnen. Het grote voordeel van zelf rustig fietsen is dat je de omgeving maximaal in je kunt opnemen.