Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1810 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36203 berichten
Dank je renel. Ik denk dat ik een handvol bonuspunten had kunnen scoren, maar het zoeken is onbegonnen werk; er zijn tientallen fietstochten waarin ik foto’s van het Haringvliet zou kunnen hebben.
Op mijn eerste fietsvakantie brak ik op de Haringvlietdam zeven spaken in het achterwiel van mijn Halfordsfiets. Ik moest de cantileverrem openzetten om het wiel nog te kunnen laten passeren. Gelukkig was ik toen al op de terugweg. Eenmaal thuis heb ik mezelf wielen leren spaken, en ben ik een voorraadje spaken mee gaan nemen op fietsvakanties. Sindsdien heb ik nooit meer een spaak gebroken. :P

Volgende opgave, ik heb het plaatsnaambord een beetje digitaal verhaspeld. Waar vond ik deze muurschildering?
20241013-_MG_4634.jpg
Groetjes,

Carl
Een geblurd plaatsnaambord met een vage rode rand, de huizen op de achtergrond, dat kan Frankrijk zijn. Het gemeentewapen uitzoeken zal een hoop werk betekenen.
Martin E. van Doornik schreef:
za 01 feb, 2025 14:39
Een geblurd plaatsnaambord met een vage rode rand, de huizen op de achtergrond, dat kan Frankrijk zijn. Het gemeentewapen uitzoeken zal een hoop werk betekenen.
Geen blur toegepast maar gestempeld. Het is niet in Frankrijk.

Carl
Nu effe geen zin, waar ik al bang voor was met deze heersende griepepidemie in Nederland: donderdagmiddag familiefeestje in Blaricum en daarna overnacht in JH Soest (gebouw was bijna volgeboekt) met ontbijt in drukke eetzaal en nu ligt m'n vrouw ziek in bed. Zeker aangestoken maar waar....
Carl schreef:
za 01 feb, 2025 15:06
Het is niet in Frankrijk.
Ik was wel op weg naar Frankrijk, via een bekende route.

Groetjes,

Carl
Dan kan het alleen maar Belgique of Letzebuerg zijn....
Martin E. van Doornik schreef:
zo 02 feb, 2025 13:23
Dan kan het alleen maar Belgique of Letzebuerg zijn....
Ook niet; wel een buurland van Frankrijk.

Carl
Dus ergens aan de oostkant van de Rhein oder/ou la Rhine....
Vergeet Italië niet (of Spanje)
_Peter_ schreef:
zo 02 feb, 2025 15:43
Vergeet Italië niet (of Spanje)
Al warmer. :) Spanje klopt.

Carl
De weg waarop ik reed, luistert naar een naam beginnend met Bu-.

Carl
En toch en toch en toch vind ik dat zoekplaatjes duidelijke aanknopingspunten moeten bevatten, zodat de zoekers kunnen vinden.
Ik heb mij laatst ook schuldig gemaakt aan een zoekplaatje waarbij ik een aantal keer extra aanwijzingen moest geven voor het gevonden werd. Foute boel dus.
Kortom; geef de zoekers een kans met plaatjes die aanknopingspunten bevatten.
Het lijkt me dat het gebouw met de muurschildering voldoende onderscheidend moet zijn als je de juiste zoektermen gebruikt… (ik heb niet gezocht, dus misschien heb ik ongelijk)
Dus ergens in de buurt van Burgos dus als ik de wegbewijzering een beetje snap.
Polling schreef:
ma 03 feb, 2025 11:42
Het lijkt me dat het gebouw met de muurschildering voldoende onderscheidend moet zijn als je de juiste zoektermen gebruikt… (ik heb niet gezocht, dus misschien heb ik ongelijk)
Plaatje deed me meteen al aan Spanje denken en dus zaterdag daar al tijdje zitten zoeken, ook gisteren en nu nog weer met de nieuwste aanwijzingen. Diverse zoekopdrachten voor graffiti, muurschildering of mural en nog andere talen, maar noppes. geen enkel plaatje komt maar in de buurt. zelfs gezocht naar stadswapen dat er volgens mij op staat maar ook niet.
geef het nu maar op.......
Poppink schreef:
ma 03 feb, 2025 11:28
En toch en toch en toch vind ik dat zoekplaatjes duidelijke aanknopingspunten moeten bevatten, zodat de zoekers kunnen vinden.
Ja. Probleem is wel dat het mij ten enenmale onduidelijk is wat aanknopingspunten zijn. Quod erat demonstrandum: de een noemt alle buurlanden van Frankrijk op behalve het goede, en WillyW dacht bij mijn plaatje gelijk aan Spanje. Ik zie met grote regelmaat plaatjes langskomen waar mijns inziens geen enkel aanknopingspunt in zit, en toch zijn er dan allemaal spelers die onmiddellijk Kroatië herkennen, of een zoekgebiedje van een postzegel in een of andere Duitse deelstaat. Er zijn mensen die een hectometerpaaltje kunnen herkennen op basis van waar de plaatser woont, of recent gefietst heeft.
Maar ik vind het prima. Als iemand even zegt waar aan de Bu-701 dit gebouw staat, kunnen we verder en zal ik verder niet meer meedoen.

Carl
Carl schreef:
za 01 feb, 2025 15:06
Geen blur toegepast maar gestempeld. Het is niet in Frankrijk.

Dan moet het haast wel langs de Ruta Iberica zijn. Want het was in Spanje (op weg naar Frankrijk) en langs een bekende fietsroute. Het "gestempelde" wapen daar aan de muur lijkt wel erg veel op die van Aragon.
aragon.jpg
aragon.jpg (16.96 KiB) 290 keer bekeken
Ik zat er net al dichtbij en nu (echt meer geluk dan wijsheid) is het dus hier
https://maps.app.goo.gl/7FsAJegM92LcDLG19

Nadeel is wel dat ik dus op zoek moet naar een plaatje. :oops:
_Peter_ schreef:
ma 03 feb, 2025 19:54
Ik zat er net al dichtbij en nu (echt meer geluk dan wijsheid) is het dus hier
https://maps.app.goo.gl/7FsAJegM92LcDLG19

Nadeel is wel dat ik dus op zoek moet naar een plaatje. :oops:
Dat is hem _Peter_, succes ermee!

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 03 feb, 2025 19:13
Als iemand even zegt waar aan de Bu-701 dit gebouw staat, kunnen we verder en zal ik verder niet meer meedoen.
Hé, Carl, c'mon, je gaat toch niet als gevolg van één opmerking waar je een prima reactie op hebt gegeven niet meer meedoen?