Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Forum Wereldfietser

Flixbus

Ben aan kijken om naar Compostela te gaan met Flixbus maar bij elke datum staat dat er geen fiets plaatsen meer beschikbaar zijn.
Zelf denk ik dat het niet klopt , nu al in jan.
Weet iemand een ander manier om mezelf en mn fiets daar te krijgen eind mei?
De fietsbus komt niet zover .
En via Soeters moet ik mn fiets al weken van tevoren inleveren, tevens best kostbaar
Moet dan zelf vliegen.
Iemand andere ideeën?
Vanaf daar wil ik naar Sevilla.
Daar wil ik weer naar huis .
Dan wel vliegen en met Soeters.
Ik geloof dat er al ergens een topic loopt dat ze geen fietsen meer mee nemen (voorlopig dan)
Je kunt ook overwegen om naar Santiago heen te vliegen, en de fiets op de heen- en terugreis in het vliegtuig mee te nemen. Mocht je veel verpakkingsmateriaal (bubbelplastic, zeil, touw) of een (gehuurde) transporthoes gebruiken, dan kan je deze als pakket naar een hotel bij je eindbestemming sturen.

Mocht je in Spanje een langer stuk met de bus willen gaan, dan is Alsa een prima busmaatschappij. Wil je de fiets mee in het ruim nemen, dan moet je deze wel demonteren, en dus vooraf even naar een bouwmarkt voor wat verpakkingsmateriaal gaan.
Berger schreef:
zo 05 jan, 2025 19:54
Ik geloof dat er al ergens een topic loopt dat ze geen fietsen meer mee nemen (voorlopig dan)
Ik dacht het eerst ook, maar volgens mij was dit in de Facebookgroep van De Wereldfietser.
Ga met de fietsbus naar Pamplona.
In Spanje kan je langs de noordkust tussen Biarritz en Santiago je fiets meenemen in de trein.
henkioo schreef:
zo 05 jan, 2025 19:47
Ben aan kijken om naar Compostela te gaan met Flixbus maar bij elke datum staat dat er geen fiets plaatsen meer beschikbaar zijn.
Ik heb eind september mijn fiets als speciale bagage bijgeboekt en in een doos meegenomen naar Lissabon. Wielen en voordrager moesten er wel af, en bereid je voor op veel gedoe (gesleep, chauffeurs die als eerste instinct hebben te roepen dat je doos niet mee mag).

Succes,

Carl
Ik dacht altijd dat de tocht ernaar toe als een soort van boetedoening of bezinning gezien moest worden, met de bus of het vliegtuig getuigt daar nu niet echt van.
_Peter_ schreef:
zo 05 jan, 2025 22:44
Ik dacht altijd dat de tocht ernaar toe als een soort van boetedoening of bezinning gezien moest worden, met de bus of het vliegtuig getuigt daar nu niet echt van.
Ik ben 2024 erheen geweest ,en wil verder fietsen 🚲.
_Peter_ schreef:
Dan heb jij nog nooit 24 uur in een Flixbus gezeten :lol:
Bij Flixbus kan je pas 3 maanden vooruit boeken. Zo ver ik weet bieden ze de fietsplaatsen van april tm september aan.
Berger schreef:
ma 06 jan, 2025 08:41
_Peter_ schreef:
:lol: De bus in zien te komen voelt al als een soort vagevuur. :evil:

Groetjes,

Carl
Westveen schreef:
ma 06 jan, 2025 11:33
Bij Flixbus kan je pas 3 maanden vooruit boeken. Zo ver ik weet bieden ze de fietsplaatsen van april tm september aan.
Bedankt👍
Ook ik was bezig met flixbus te reserveren voor juni 2025, met fiets. Begin december waren er nog vele opties voor juni. Half december bleken de fietsplekken dicht gezet te zijn. Flixbus gebeld (tjonge wat zorgt dat bedrijf voor veel afstand en ontoegankelijkheid) maar kreeg geen opheldering, moest de website maar in de gaten houden. Ik krijg zodoende het idee dat ze de fietsplekken echt aan het afschalen zijn.

Dat je Flixbus slechts 3 maanden van te voren kunt boeken, klopt dus niet! Helaas.
Berger schreef:
ma 06 jan, 2025 08:41
_Peter_ schreef:
Boetedoening en zelfkastijding zijn 2 verschillende dingen, maar dan lijkt me rustig ernaar toe treinen misschien een betere optie. Bussen is sowieso niet mijn ding vanwege de beperkte beenruimte.
_Peter_ schreef:
di 07 jan, 2025 17:17
Boetedoening en zelfkastijding zijn 2 verschillende dingen
Kastijding kan toch een vorm van boetedoening zijn? Dit is zoiets als fruit en appel zijn 2 verschillende dingen.
Ik denk dat toch Soeters vervoer , en dan met vliegtuig erheen de beste optie is.
Bedankt voor meedenken 🤗😜
Als je toch gaat vliegen, waarom neem je dan de fiets niet mee in het vliegtuig? Of heb je een e-bike?
Treinen tussen Santiago en Sevilla lijkt goed te doen. Eén van die twee per trein bereikbaar en dan een retourtje trein-fiets vanaf daar?

Eén van die twee per auto bereikbaar zou dan ook een optie zijn.
Voor de duidelijkheid zet ik hier even de aankondiging op de website van Flixbus:
Vanwege technische redenen kunnen er helaas geen fietsen worden toegevoegd aan je boeking voor ritten met een vertrekdatum vanaf 1 mei 2025. Deze optie is later dit jaar misschien weer mogelijk.
https://www.flixbus.be/service/fiets-in-de-bus
lastig te zeggen waar het naar toe gaat met het fietsvervoer bij Flixbus. Stel dat ze er last van hebben, dan zou ik als eerste maatregel de prijzen voor fietsvervoer omhoog gooien. Doen ze niet, dus wat het nou is.
Ik had ook al een mail gestuurd naar Flix, of het nou een probleem met het boekingssysteem is of een technisch probleem op de bussen zelf. Geen reactie...
Flixbus geeft wel mogelijkheid voor "speciale bagage" met l+b+h=<240cm en 30 kg. met een hoes die gemakkelijk op de fiets wegpakt (een "rinko bag") en wat demontage zou dat moeten gaan
Ik ga dat dit voorjaar proberen met een niet al te nieuwe fiets