Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 12 januari met aansluitend nieuwjaarsborrel - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 12 januari met aansluitend nieuwjaarsborrel

Zondag 12 januari is het eerste rondje Groningen van het nieuwe jaar. Verzamelen om 10 uur bij het Peerd voor het station.
Dit is alvast een aankondiging voor wat er na het rondje is.
De rit eindigt bij mijn huis voor een hapje en drankje. Dan toosten we op het nieuwe jaar.
Voor de trouwe rondje-Groningen-deelnemers: als je dan niet meefietst, ben je welkom om aan te sluiten bij de borrel. Gezellig als je erbij bent.
Neem als je wilt wat foto's op SD-kaartje of USB-stick mee van een mooie fietsvakantie. Leuk om met elkaar te bekijken.

Tot dan,
Margo
Kom graag in januari naar rondje Grun.
Hallo,
Ik ben in ieder geval graag bij de nieuwjaarsborrel. Als mijn conditie het toelaat, dan fiets ik ook mee, maar dat laat ik t.z.t. nog weten.
Groet, Petra.
Leuk als je wat foto's van je mooie fietsvakantie meeneemt: alleen op SD-kaart. SD-mini en USB past niet op mijn TV.
Wij fietsen zondag graag mee en kunnen ook een rondje uitzetten.
En we borrelen natuurlijk ook mee en zetten onze foto’s op een geschikte data-kaart.

Geke en René
Ik kom ook en ik neem mijn mooiste/leukste plaatjes mee van Estland, Letland en Litauen.
En als het een klein rondje wordt, fietst Ingrid ook mee.
tot zondag,
Kees
Ben er ook bij.
Heb van mijn Italië-Balkan-tocht 33 foto's, waaronder een prijswinnende maar dat verhaal komt zondag wel, op een SD-kaart gezet.
Moi!
Mooi idee: rondje plus extra!
Ben er graag bij (hopelijk geen ijs sneeuw waarschuwing ondertussen)
BertV
We fietsen zondag een wat korter rondje, dan hebben we genoeg tijd voor de borrel met de foto's.
Moi!
Ik meld me af. Jammer
Risico voor gladde wegen mij te groot, en rond 10-en vriest het nog zegt Eelde. Brr
Nogmaals jammer!
BertV
Hallo,

Ik heb net het 6uur- journaal gekeken: inderdaad ook morgenochtend code geel. Ik wil niet het risico lopen op een valpartij. Ik vond het afgelopen woensdag, toen ik glibberend naar mijn werk ging, al spannend zat en ben blij dan ik het toen heelhuids gered heb.

Ik fiets dus niet mee, maar sluit wel graag wel aan bij de nieuwjaarsborrel. Zou iemand me kunnen appen wanneer jullie ong, 45 min van de borrel verwijderd zijn?
Fiets ze, doe voorzichtig en hopelijk tot morgenmiddag.

Groet, Petra.
Hallo allen,
Het had me leuk geleken om weer eens mee te fietsen. Helaas gooit een opkomend virusje roet door het eten. Ik wens jullie veel plezier met fietsen en borrelen!
Met zn tienen vertrokken we vanochtend vanaf het Peerd bij het Hoofdstation. Vier deden een korte route, zes een wat langere die uiteindelijk ca 55 km was, vanaf Peerd tot de nieuwjaarsborrel, maar daarover later meer.
Ik had geen GPS aan dus de “wat langere” doe ik uit het hoofd, wat enigszins lastig is want er werd weer veel gepraat. Het was een gezellige tocht. Hoewel de nacht ervoor koud was, was het goed te doen, op slechts een paar plekken lag wat ijs op de route.
Een aantal punten die ik me herinner: Hoornse Dijkje, Haren, Sassenheim, onder de A28 naar Eelde, onverhard bij het vliegveld langs, via Donderen en wat schelpenpaadjes naar Natuurplaats Noordsche Veld voor koffie en wat lekkers. Daar zaten de andere vier op ons te wachten.
Na de koffie, via Peest en de oostkant van Norg door de bossen, Langelo, Alteveer, en via het Mensingebos naar het Kleibos bij Roderwolde, waarna we via de Onlanden bij Peizermade de N372 overstaken richting het Stadspark. Vlak voor Stadpark een woonwijk in voor de koffie-en-thee-nieuwjaarsborrel met notenkoek en een chocolade-bieten-baksel. Daar waren de andere vier al aangekomen en werd de groep met nog drie anderen uitgebreid.
Met z’n dertienen foto’s bekeken van tochten in Australië, Kenia, Kirgizië, Zuid Korea en van de WF Balkantocht (Italië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië). Door technische issues konden de foto’s van de Baltische staten helaas niet getoond worden.
Rond half vijf ging een ieder huiswaarts.
Afbeelding van WhatsApp op 2025-01-12 om 18.18.00_927fb91c.jpg
Fietsen kregen ook wat rust.
Leuk om het Rondje Grunn op bezoek te hebben. Jammer dat iedereen al voor de borrel weer weg was. We hadden daarvoor namelijk nog een lekkere hartige hap klaar staan:

Humus met rode ui, feta, koriander en granaatappelpitjes, in winterstijl :-)
IMG_2660.jpeg
Nog even de route van peerd-naar-peerd: 60 km.
peerd naar peerd.JPG