OUIGO (uitgesproken als het Engelse We Go) is het lowcostmerk van de Franse SNCF.
Op Ouigo-hogesnelheidstreinen mogen tot nader order geen volledige fietsen mee (daar komt de volgende jaren verandering in).
Op de klassieke broertjes (Ouigo Train Classique) van Parijs naar Lyon, Nantes, Rennes kunnen fietsen wel al op een normale manier mee.
Vanaf 19 december kan dit ook op de nieuwe treinverbinding Brussel - Parijs.
Het gaat over drie treinparen per dag, waarvan er maar één goed bruikbaar is voor treinreizigers uit Nederland:
Fietsen kunnen mee (4 per rijtuig 2e klas), met reservering. Om te beginnen 4 fietsen voor de hele trein, gaandeweg meer (ombouw rijtuigen nog bezig).
(Alhoewel de I11-rijtuigen van de NMBS op deze verbinding hetzelfde type zijn als die op de EuroCity Brussel - Rotterdam, zullen de rijtuigen voor Parijs niet gebruikt worden naar Nederland of omgekeerd.)
Op Ouigo-hogesnelheidstreinen mogen tot nader order geen volledige fietsen mee (daar komt de volgende jaren verandering in).
Op de klassieke broertjes (Ouigo Train Classique) van Parijs naar Lyon, Nantes, Rennes kunnen fietsen wel al op een normale manier mee.
Vanaf 19 december kan dit ook op de nieuwe treinverbinding Brussel - Parijs.
Het gaat over drie treinparen per dag, waarvan er maar één goed bruikbaar is voor treinreizigers uit Nederland:
De informatie die ik kreeg, klinkt goed:
Fietsen kunnen mee (4 per rijtuig 2e klas), met reservering. Om te beginnen 4 fietsen voor de hele trein, gaandeweg meer (ombouw rijtuigen nog bezig).
(Alhoewel de I11-rijtuigen van de NMBS op deze verbinding hetzelfde type zijn als die op de EuroCity Brussel - Rotterdam, zullen de rijtuigen voor Parijs niet gebruikt worden naar Nederland of omgekeerd.)