Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Jongerius fietsen, alternatief voor Santos - Forum Wereldfietser

Ervaring met Jongerius fietsen, alternatief voor Santos

Hallo ik ben opzoek naar een goede reisfiets met Pinion of Rohloff naaf als vervanging voor mijn ruim 10 jaar oude Santos. In mijn zoektocht zag ik naast de nieuwe Santos fietsen ook hele mooie reisfietsen van Jongerius.

Ik zag op hun website dat ze deze in Vleuten bouwen en je echt heel veel dingen zelf kan kiezen. Ook sprak dit mij erg aan: https://jongerius.bike/by-jongerius/

Nou wil ik binnenkort een testrit gaan maken in Vleuten alleen ben ik heel benieuwd naar ervaringen van andere. Is hier iemand op het forum die een Jongerius fiets heeft of mij kan helpen met ervaringen of reviews van Jongerius vakantiefietsen?

Alvast hartelijk dank.
Jongerius is een sympathieke kerel met liefde voor het vak.

Het prijsverschil met bijvoorbeeld een Santos is groot en dat komt met name doordat het een tweemanszaak is. Geen grote fabrikant met veel personeel en overheadkosten. En hij levert direct aan de consument, zonder tussenkomst van een dealer.

Aangezien hij de fietsen zelf assembleert, is zijn capaciteit beperkt. Zijn levertijd is momenteel ongeveer 4 maanden. Levertijd Santos (met 25 personeelsleden): 5 weken.
John Jongerius is hier ook wel op het forum aanwezig, dus misschien heeft ie wel een positieve review over Jongerius?😁
Zijn mooie fietsen en de Jongerius heeft echt wel verstand van zaken.

Vind zijn oplossing voor de riem aandrijving altijd wel mooi gevonden. Of ik het er ook echt mooi uit vind zien, daar ben ik nog niet uit.
Dat heeft overigens vooral te maken met het beeld in mijn hoofd hoe een fietsframe eruit hóórt te zien :wink:
Bedankt alvast voor jullie adviezen. Afgelopen zaterdag in Vleuten een testrit gemaakt (dat kon overigens inclusief flink gevulde fietstassen met bagage) om een redelijk goed beeld te krijgen van de fiets. Het rijgedrag en de stabiliteit van het dames frame heeft mij positief verrast. Ik rij nu nog op een heren model.

De levertijd was overigens geen 4 maanden maar altijd ruim binnen 3 maanden gaven ze aan, dit is inclusief de kersvakantie meegerekend. Maar ik heb overigens geen haast en wil gewoon een goede fiets. Ze gaven ook aan dat de betaling pas bij de levering hoeft dus dan ik nog een paar maanden sparen.

Ik vond de mogelijkheid die ze aanboden om eerst een week een Jongerius fiets te huren ook nog wel een goede optie. Nu nog even gaan afwegen of de voorkeur naar een Rohloff of Pinion uit gaat en keuzestress voor de mogelijkheid van wel heel veel kleuren en opties voor de fietsen :)