Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kruidvat Minerva / formula fietsaccu - Forum Wereldfietser

Kruidvat Minerva / formula fietsaccu

Via het Kruidvat hebben we de Minerva e-bike gekocht. Hiervan kunnen we de batterij niet meer laden.

Een oom heeft "dezelfde" fiets via het Kruidvat gekocht, maar deze heeft een andere batterij!

Deze batterij wil ook niet meer laden.

De voeding heeft de juiste specs, we hebben twee verschillende voedingen geprobeerd.

Minerva kan ik niet meer bereiken, voorheen kon dat wel, minerva.be heeft ook een lege website enzo...

Kruidvat klantenservice kon tot nu toe er niet bij helpen.

Hebben jullie tips? Bijv. over partijen die kunnen helpen, of vervangingsbatterijen die we kunnen proberen? We hebben allerlei combinaties met het power-knopje geprobeerd mochten ze gereset moeten worden, dat hielp nog niet...
Zo te zien is Minerva failliet gegaan niet lang na de aankoop: https://focus-wtv.be/nieuws/fietsoutlet ... llissement
Er staan nog wel handleidingen online waar je misschien iets mee kunt:

https://groepaanbod.be/vragen-antwoorden/handleidingen/

Edit: zie net dat alleen voor de vouwfiets daadwerkelijk een handleiding online staat :cry: . Wellicht dat daarvan de batterij overeenkomst heeft met jouw fiets, dat is zeker de moeite van het bekijken waard.
CorneK schreef:
vr 08 nov, 2024 15:47

Edit: zie net dat alleen voor de vouwfiets daadwerkelijk een handleiding online staat :cry: . Wellicht dat daarvan de batterij overeenkomst heeft met jouw fiets, dat is zeker de moeite van het bekijken waard.
Bedankt, CorneK! Ik heb het in ieder geval bekeken, ja.

(Bij de ANWB hoopte ik ontzorgd te zijn met de fietsverzekering en fietspechhulp, maar de klantenservice helpt niet echt.)
Een fiets kopen bij Kruidvat, het moet niet gekker worden.

Ik zie dat die fietsverkoop via z.g. partners verloopt, waardoor ze zelf onder de garantieclaims kunnen uitkomen, en jij nu het nakijken hebt. Bij ander fietsen die ze verkopen, zie ik dit staan:
De fabrikant werkt samen met FSNplus om garantiegevallen te behandelen. Bij FSNplus zijn zo'n 160 fietsenmakers aangesloten die over het hele land verspreid zijn.
Misschien geldt dat ook voor deze fiets?

Als het niet lukt, heb je iig een goede levensles erbij gekregen.
Flix schreef:
vr 08 nov, 2024 17:17
Een fiets kopen bij Kruidvat, het moet niet gekker worden.

Ik zie dat die fietsverkoop via z.g. partners verloopt, waardoor ze zelf onder de garantieclaims kunnen uitkomen, en jij nu het nakijken hebt. Bij ander fietsen die ze verkopen, zie ik dit staan:
De fabrikant werkt samen met FSNplus om garantiegevallen te behandelen. Bij FSNplus zijn zo'n 160 fietsenmakers aangesloten die over het hele land verspreid zijn.
Misschien geldt dat ook voor deze fiets?

Als het niet lukt, heb je iig een goede levensles erbij gekregen.
Dankjewel, Flix!

Ik zal ze in ieder geval contacteren, wie weet kunnen ze helpen, bij FSNplus.
Maxervaring schreef:
vr 08 nov, 2024 16:33
CorneK schreef:
vr 08 nov, 2024 15:47

Bedankt, CorneK! Ik heb het in ieder geval bekeken, ja.

(Bij de ANWB hoopte ik ontzorgd te zijn met de fietsverzekering en fietspechhulp, maar de klantenservice helpt niet echt.)
Wat zou de verzekeraar of pechhulp dan moeten doen?
Als dingen uit zichzelf kapot gaan, dan is dat geen 'schade' maar 'eigen gebrek', en dat is niet verzekerd. Bijvoorbeeld slijtage, of een ondeugdelijk product. Niet iets voor een verzekeraar.
Pechhulp is ehh, ja, hulp bij pech. Zodat je weer verder kan. Als thuis een accu niet laadt, dan kan de pechhulp ook niets voor je doen.

Ik zeg niet dat het niet enorm vervelend voor je is. Maar niet elke pech of tegenslag is verzekerd. Alle dingen gaan stuk. Net als elk dak uiteindelijk lek raakt. Soms na een week. Soms na 500 jaar. Maar uiteindelijk altijd.

De pech is dat je de verkoper en daarna de leverancier niet meer kan aanspreken. Dat is irritant maar ook gewoon een feit helaas.