Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jan Janssen rohnin - Forum Wereldfietser

Jan Janssen rohnin

Ben nu 1 jaar in het bezit van de JanJanssen Rohnin, met alu frame, rohloff met beld drive en magura mt4 schijfremmen. Ik ben er erg blij mee.

Ik heb voor de grap deze fiets vergelijkt met andere bekende merken.

Als je een nieuwe Rohnin koopt met de volgende afmontage: rohloff met beld drive, magura mt5 schijfremmen, son afmontage met cycle to charge, en almotion banden met tubus dragers, is dit ongeveer de uitkomst:

Janjanssen Rohnin. €4659
Santos T.M 2.9. €7096
Koga signature. €5480
Idworxx. €6428
Avagon staal 28S. €5621

Scheelt met santos. €2437
Met koga. €821
Met idworxx. €1769
Met avaghon €962

De Snel eigenaar Berend vertelde mij: als Janssen hun Rohnin €1000 duurder zouden maken, zou ik de fiets nog steeds blijven verkopen.

Mario
Fijn dat je er zo blij mee bent, is een mooie fiets.
fietje.JPG
camping.JPG
voorvork.JPG
(ja de fotos zijn overbelicht, snipping tool in windows 10 doet dat om een of andere vage reden)

Ik ben erg zelf ook erg blij mee, paar puntjes van aandacht:
- Een enkel gaatje op de voorvork, je kan dus niet makkelijk een fork pack ofzo monteren.
- De handvaten zijn niet fijn bij warm weer (als je zweet).
- Fietsbel die erbij kwam was voor wielrenners, ik kom daar niet bij met mijn feedbags etc.

De handvaten ga ik vervangen en wat betreft de voorvork twijfel ik nog wat ik ermee kan / wil doen:
- TUBUS Gemini Lowrider / Tubus DUO lowrider met 2x 12.5L voelt een beetje aan als overkill.
- Cages voor water, maar weet niet of dat verstandig is met maar 1x schroefdraad.
- Ortlieb fork packs, idem zorg als hierboven.

En wellicht vervang ik het stuur nog voor een waarbij ik wat rechterop zit plus dat het axa slot eraf zal gaan en ik iets anders ga kopen, denk aan een foldylock.

Wat voor bepakking heb jij en enig advies mbt de bovenstaande punten?
Fotos in Windows overnemen: Windows vlaggetje-shift-S
Je kan de foto zo in WhatsApp of een document plakken met Ctrl-V.
Om in het forum te plaatsen moet je de foto eerst opslaan.
Windows vlaggetje-punt en je krijgt de emoties in beeld. :D
RalphP schreef:
ma 28 okt, 2024 09:11
(...)
Ik ben erg zelf ook erg blij mee, paar puntjes van aandacht:
- Een enkel gaatje op de voorvork, je kan dus niet makkelijk een fork pack ofzo monteren.
- De handvaten zijn niet fijn bij warm weer (als je zweet).
(...)

De handvaten ga ik vervangen en wat betreft de voorvork twijfel ik nog wat ik ermee kan / wil doen:
(...)
- Cages voor water, maar weet niet of dat verstandig is met maar 1x schroefdraad.
(...)
Bij de Ortlieb Fork Packs zit bevestigingsmateriaal waarmee je deze kunt bevestigen zonder gaatjes in je voorvork.
Ik heb ze bevestigd op mn MTB aan een verende voorvork, geen gaatjes dus. Gaat prima, al een aantal tochten mee gedaan, blijft goed zitten.
Jij hebt iig nog één gaatje, komt helemaal goed dus.

En wat betreft die handvaten: ik heb altijd handschoenen aan. Ook als bescherming voor het geval je valt, en om zweet van je voorhoofd te wissen bij heet weer.
RalphP schreef:
ma 28 okt, 2024 09:11
Tip: King cage Universal Support bolt

https://www.m-gineering.nl/shop.htm

Gebruikt op mijn Koga (naast het ene montagepunt) en de bidons met 0,8 liter hebben nooit een kik gekeken. Stopte wel wat elektriciteitstape onder de USB voor meer grip en om de lak te beschermen.
Hoi ralph

Mooie fiets. De handvatten zijn klote, maar nu kan je tijdens het samenstellen van de fiets ook kiezen voor bv ergon handvatten.

Ik kocht mijn fiets bij Snel in Den Haag, die er denk ik al 3 jaar stond, want de huidige frames hebben een standaard aan de achtervork.

Mijn achterdrager is niet van tubus, maar kan max 25kilo hebben.

Ik heb er een brooksB17 zadel en ergon handvatten en bredere pedalen op gezet.

Ook monteerde ik een tubus voordrager met standaard en een son achterlicht.

Mario
supermario schreef:
ma 28 okt, 2024 14:46
Hoi ralph

Mooie fiets. De handvatten zijn klote, maar nu kan je tijdens het samenstellen van de fiets ook kiezen voor bv ergon handvatten.

Ik kocht mijn fiets bij Snel in Den Haag, die er denk ik al 3 jaar stond, want de huidige frames hebben een standaard aan de achtervork.

Mijn achterdrager is niet van tubus, maar kan max 25kilo hebben.

Ik heb er een brooksB17 zadel en ergon handvatten en bredere pedalen op gezet.

Ook monteerde ik een tubus voordrager met standaard en een son achterlicht.

Mario
Ja ik ga een paar ergeon handvaten halen, maar ook een ander stuur.

Je kan het 2024 model herkennen aan de voorvork, deze is iets breder dan voorgaande jaren en de kabels lopen door de vork (zie mijn eerder foto's).
JanH schreef:
ma 28 okt, 2024 11:20
Bij de Ortlieb Fork Packs zit bevestigingsmateriaal waarmee je deze kunt bevestigen zonder gaatjes in je voorvork.
Ik heb ze bevestigd op mn MTB aan een verende voorvork, geen gaatjes dus. Gaat prima, al een aantal tochten mee gedaan, blijft goed zitten.

En wat betreft die handvaten: ik heb altijd handschoenen aan. Ook als bescherming voor het geval je valt, en om zweet van je voorhoofd te wissen bij heet weer.
Thanks, gisteren 5.8L fork packs besteld, eens kijken hoe dat uitpakt en bedankt voor de handschoenen tip maar ik vind die niet altijd prettig.
JanH schreef:
ma 28 okt, 2024 11:20
Ik heb ze vandaag binnen gekregen en volgens mij gaat het inderdaad goedkomen met de montage. Ik heb de middelste schroef gebruikt want anders zitten ze me iets te laag / hoog.
IMG_0514.jpg
IMG_0513.jpg
IMG_0512.jpg
IMG_0510.jpg
Ik vind ze ook wel passen en ik denk dat ik hiermee genoeg ruimte heb voor langere tochten samen met een framebag, 2 grote ortlieb panniers achterop. Eventueel nog een 35L ortlieb rack pack maar ik denk dat ik deze wel kan laten en met deze nieuwe fork packs het gewicht iets beter kan verdelen.
Gebruik je alleen dat ene bevestigingspunt? Of ook het bijgeleverde bevestigingsmateriaal?
Flix schreef:
wo 06 nov, 2024 14:00
Gebruik je alleen dat ene bevestigingspunt? Of ook het bijgeleverde bevestigingsmateriaal?
Sorry, ik ga de andere 2 punten ook gebruiken. Ik heb dit er even snel opgezet om een indruk te krijgen.