Vanaf het voorjaar 2025 wil ik voor onbepaalde tijd op de fiets door Europa reizen. Nog geen vast plan kwa route, maar globaal via de Balkan naar Griekenland (En mischien Turkije) om daarna via Italie Frankrijk/Spanje/Portugal te fietsen.
Wat ik wil vermijden zijn wegen waar hard gereden wordt en je geen kant uit kunt om uit te wijken.
Ik ben bijna 58, heb mn huis verkocht en mn werk loopt nog door tot ongeveer half April.
Ik heb straks dus alle tijd en een stuk onverhard omrijden is geen probleem.
Ben nu nog gezond en fit en wil dit daarom ook nu gaan doen.
Alle tips kwa veilige en mooie routes zijn welkom, ook onverhard.
Heb in de jaren '80 en '90 regelmatig per fiets in het (verre) buitenland gereisd maar in deze eeuw slechts 1 maal (Finland 2008). Daar was het een paar keer een 'close call' met vrachtwagens die me inhaalden, dus dergelijke situaties wil ik straks zoveel mogelijk vermijden.
Ik zie tips, en reacties van allerlei aard met belangstelling tegemoet!
Wat ik wil vermijden zijn wegen waar hard gereden wordt en je geen kant uit kunt om uit te wijken.
Ik ben bijna 58, heb mn huis verkocht en mn werk loopt nog door tot ongeveer half April.
Ik heb straks dus alle tijd en een stuk onverhard omrijden is geen probleem.
Ben nu nog gezond en fit en wil dit daarom ook nu gaan doen.
Alle tips kwa veilige en mooie routes zijn welkom, ook onverhard.
Heb in de jaren '80 en '90 regelmatig per fiets in het (verre) buitenland gereisd maar in deze eeuw slechts 1 maal (Finland 2008). Daar was het een paar keer een 'close call' met vrachtwagens die me inhaalden, dus dergelijke situaties wil ik straks zoveel mogelijk vermijden.
Ik zie tips, en reacties van allerlei aard met belangstelling tegemoet!