Hoi ik ben Sven en niet heel erg bekend met fiets vakanties of andere lange fietstochten (mijn vader gelukkig wel). Afgelopen zomer was niet de leukste zomer uit mijn leven ik ben op 20 jarige leeftijd in het ziekenhuis beland vanwege mijn hart die erg niet heel erg goed aan toe was maar, na een open hart operatie is mijn hart redelijk hersteld en kan ik zelfs weer oud worden. Aangezien ik na de zomervakantie van plan ben om in Finland te gaan studeren wil ik daar graag met de fiets heen fietsen voor het goede doel (de Hartstichting) alleen de school is in rovaniemi wat ligt op de noordpoolcirkel. Ik zou heel erg graag willen fietsen zoals op de foto staat hebben jullie misschien tips, andere dingen waar ik rekening mee moet houden of ervaringen laat het me dan weten!!
Een paar korte puntjes die zo in mijn opkomen:
- gebruik voor het plannen/navigeren onderweg zeker géén Google (of Apple) Maps, maar een offline OSM kaarten app als Pocket Earth (iOS) of OsmAnd (Android).
- goede doel? Geeft ook een boel gedoe, en leidt af van de kern waarmee je bezig bent: fietsend genieten en op je bestemming komen.
- vergeet je hartmedicijnen niet en stap op de fiets! Ga het avontuur aan, met open vizier en open mind. Maak je niet te druk om details; voor elk probleem wat je tegen kan komen, kom je ook een oplossing tegen, al doende...
- vooral heel veel genieten; ook als het even moeilijk gaat.