Additionally, paste this code immediately after the opening tag: idworx ebb long life - Forum Wereldfietser

idworx ebb long life

Mijn Idworx rockn rohler (2015) heeft een EBB long life. Daarvan is één lager sruk gegaan. Nu ben ik op zoek naar de (geperste) lagers van deze EBB. Ik heb de vraag al bij twee winkels gesteld, maar die kunnen mij niet helpen.
Ik heb al heel internet afgezocht maar er is weinig over te vinden. Ik wil niet gelijk een hele nieuwe EBB LL er in zetten, die zijn prijzig. Ik kijk ook nog naar een EBB Lite van Idworx, te koop in één winkel in NL, maar verder geen onfo over te vinden.
1e vraag dus: weet iemand waar ik de lagers voor een EBB LL kan kopen?
2e vraag: iemad ervaring met de EBB Lite van Idworx?
Misschien gewoon bij idworx zelf?!

https://www.idworx-bikes.de/nl/idworx-parts

Staan ze daar tussen die je zoekt? Anders hun contacten

Gr ej
Hij wil zijn lagers vervangen van de huidige trapas.
Niet de hele trapas.
Het zullen denk ik standaard industrielagers zijn, van AKG (Duits) dus dan blijft de vraag alleen welke? meestal staat op de rubber lip wel een code, maar dan moet je om dat te kunnen lezen wel het een en ander gedemonteerd worden. Vraag christophorus eens al doet die nu vooral santos https://saintchristopher.bike/
Ik denk overigens dat die lagers zelf ook niet goedkoop zijn en daarnaast heb je iemand met het juiste gereedschap nodig om ze er uit en er weer in te persen. Dat doe je beter niet even zelf
[Buiten diameter] x [binnen diameter] x [dikte] -> google -> lager nummer
Dan moet je het lager er eerst wel heel uit zien te krijgen, en dan nog is het maar de vraag of ze die ook los verkopen.
Misschien dat https://www.atd.nl/ je daarbij kan helpen al lijken die geen AKG in het sortiment te hebben. Je kan daar ook als particulier kopen overigens.
De lagers heb ik er wel uit, het er in persen zal ook wel gaan. De maten heb ik gegoogeld, maar no luck. Ik zie op de lagers alleen ATK staan, maar ik ga de voorgestelde sites bekijken. Alvast bedankt voor het meekijken.
Als iemand ervaring heeft met de EBB Lite van Idworx lees ik het graag.
Kan je die maten hier misschien ook delen? Dan heeft iemand die in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanloopt er misschien ook wat aan.
Mogelijk dat iemand hier meer succes heeft met de zoektocht of de juiste connecties/catalogie heeft. Je weet maar nooit.
Maten geven is wat lastig, het moet allemaal zo precies zijn dat ik geen foute maat wil doorgeven.
Maar ik heb contact gehad met Idworx (Bike Basic), wat mij positief verrastte omdat zij geen service verlenen aan tweedehands fietsen dacht ik (zie site). Maar al snel kreeg ik antwoord dat je een service kit kan kopen. Hierin zitten de lagers voor beide zijden en de extra vilten afdichtingen. Zo een servicekit kost €115,- exclusief verzendkosten.
Ik ga nu toch kiezen voor de EBB Lite met Idworx trapascups, fijn en snel geholpen door Hetty van Bikefeeling. Als over tien jaar de lager weer het zou begeven ben ik bang of ik die nog kan vinden, de Idworx trapascups moet wel lukken :wink:
Als het er op zit zal ik laten weten hoe de installatie is gegaan en of ik tevreden ben met de EBB Lite.
Als ik google op EBB lite krijg ik onderstaand plaatje.
Dit is nog geen trapas. Dit is het gedeelte waar de trapas ingeschroefd wordt.

Afbeelding
Ja klopt, deze is 65 euro iit tot de EBB long life, die is 195. Met trapas stuk goedkoper en makkelijker te vervangen.