Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

333 berichten
Ik had toegezegd om vanmiddag een paar uur op mijn vijfjarige kleinzoon te passen. Hij woont in Overschie, dus dat is vanuit Dordt goed aan te fietsen. Toch twijfelde ik even toen ik net op pad was. Wel veel wind, ZW5 zei mijn weerapp, en dat zou ik dan 's middags deels tegen hebben? Maar teruggaan vond ik toch ook een beetje te minnetjes, dus toch maar door. Ik heb de meest voor de hand liggende route daarheen al vaker gefietst, maar gelukkig spaar ik van alles en nog wat (gemeenten, tegeltjes, en sinds kort ook postcodes), en er waren twee postcodes in Schiedam (3113 en 3114 om precies te zijn) die ik nog niet had. Dat zijn dus hartstikke leuke aanleidingen om op plekken te fietsen waar je anders nooit komt. Ik had ook nog gepland om wat noordelijker nog een postcode te scoren, maar dan werd het wel een beetje spannend of ik wel op tijd bij school zou staan om de kleinzoon op te pikken, dus dat moet dan maar een andere keer.
Nadat mijn 'dienst' er opzat gewoon langs de kortste weg naar huis, en tot mijn grote vreugde was de wind afgezwakt tot 2 bft.
20241017_125821.editjpg.jpg
'Molen' Schiedam
20241017_164140edit.jpg
Zicht op Zuid
Is geen echte molen. De Nolet, eigendom van een distilleerfabriek, is in feite een windturbine, "vermomd" als hoge Schiedamse molen. Alles werkt automatisch. De staart met kruirad is maar voor de schijn. Ooit hebben er 19 (echte) molens daar gestaan!
Martin E. van Doornik schreef:
do 17 okt, 2024 22:16
Is geen echte molen.
Dank voor de correctie, ik heb m'n tekst aangepast.
20241018_111233.jpg
Dom Magdeburg. Om 12 uur gingen de klokken 10 minuten lang luiden. Kon door het hele centrum horen. Brok in de keel.
Hier is het geluid: https://www.youtube.com/watch?v=p3DtKq5 ... 8T_h51ikf6
Wikiloc: https://nl.wikiloc.com/routes-fietsen/t ... -188559386

Zondag 6 oktober
Een fietstocht vanuit Den Helder
De auto parkeren we op de dijk, met zicht op de Zeepromenade. Vanaf hier fietsen we op de Zeepromenade richting Huisduinen en langs de vuurtoren "De Lange Jaap". Daarna door de duinen en tegen wind naar Julianadorp aan zee. We nemen het fietspad langs de weg naar Callantsoog waar we bij een bakker krentenbollen kopen. Hier verlaten we de kust en fietsen op een slingerend weggetje door de Harger- en Pettemerpolder met zicht op de Oude Schoorlse Zeedijk. We naderen het N.H kanaal en gaan naar Burgervlotburg. Hier steken we het N.H.kanaal over met het fietsveer omdat de brug is afgesloten. Via Burgerbrug nemen we de Westfriese Omringdijk. Altijd een mooi gezicht om vanaf deze hoge dijk op het landschap neer te kijken. We passeren Schagerbrug - Oudesluis - en fietsen door Anna Paulowna en langs de Molenvaart naar het Veer Julianadorp-Anna Paulowna. Langs het N.H.kanaal gaan we terug naar Den Helder.
Afgelopen weekend een ongepland fietsweekendje. Zaterdag vroeg klaar met een klus die langer zou duren, maandag vrij. Booking: Hotel bij Kerkrade (Rolduc). Fietsen achterop de auto. 17.00 daar. Zaterdagavond laten inspireren door diverse voorbeelden en zelf een rondje van ongeveer 75 km ingepland met TopoGPS. Een beetje heuvels opgzocht, we willen kijken wat Pendix doet op heel lage ondersteuning, vooral qua actieradius. Instellin g ondersteuning van max 15 Nm tot 18 kmpu.
Zondagochtend rustig opgestart, 10:00 op de fiets. Korte broek, fietsshirt met korte mouwen. Je zag alleen aan de herfstkleuren en de bladeren op de paden en wegen dat het herfst is.
Na 75 km terug in Kerkrade. 45% accuverbruik. Die accu gaan we op deze manier niet leegrijden op 1 dag. En Tweety heeft het ook fantastisch gedaan: geen zadelpijn, dat is voor het eerst in 12 jaar met een dergelijke afstand!
604C7756-D350-4836-B298-65A95F88D572.jpeg
Vanwege de laaaange zadelpen kon ik voor het eerst eens een testritje maken op mevrouw non-fixies nieuwste fiets in aanbouw: de Moderne Gravel Bike.

Afbeelding

En dat was maar goed ook. Alles werkte zoals bedoeld, behalve de remmen. Dat wil zeggen, de Tektro CR520's werkten op zich heel erg prima met de Power Hangers, maar achter raakte ik hen met mijn hielen. Niet goed. Klein frame + nokken aan de voorkant van de achtervork = te weinig ruimte. :cry:

Ik moet nog ergens een setje zwarte Shimano's hebben die wat meer rechtop staan. Morgen maar eens proberen te vinden.
Wou vanmorgen in Drenthe rondfietsen. Het NOS-weerbericht zei: mooi weer en zonnig. Maar niks ervan. Het was hier grijs en koud. Natuurlijk heeft De Bilt van geen weet „boven Zwolle". Dan maar thuis gebleven. Nog steeds naar de vele foto's van Oost-Duitsland en Tsjechië kijken en bewerken. Zoveel napret.... :wink:
non-fixie schreef:
vr 25 okt, 2024 21:40

En dat was maar goed ook. Alles werkte zoals bedoeld, behalve de remmen. Dat wil zeggen, de Tektro CR520's werkten op zich heel erg prima met de Power Hangers, maar achter raakte ik hen met mijn hielen. Niet goed. Klein frame + nokken aan de voorkant van de achtervork = te weinig ruimte. :cry:

Ik moet nog ergens een setje zwarte Shimano's hebben die wat meer rechtop staan. Morgen maar eens proberen te vinden.
Die Tektro's zijn wel erg breed, daar zijn wel smallere voor te vinden.
Eventueel voor die Tektro's laten zitten en achter een paar smalle Shimano's.
En dan nog een merksticker Marionnetti in een gestileerd lettertype op de schuine buis........
DaVinci schreef:
za 26 okt, 2024 11:32
En dan nog een merksticker Marionnetti in een gestileerd lettertype op de schuine buis........
Ik vond nog een setje M732's, en dat gaat nét goed, zolang er geen kabeleindjes uitsteken. Finale afwerking volgt als alle in- en afstelling is geschied. Eerst maar eens een proefritje.

Ha, die naam is wel leuk. Moet ik alleen wel mee oppassen, gezien de mogelijke associaties. :)

Afbeelding
Vanmiddag het dichtstbijzijnde stukje gravel opgezocht voor een kort proefritje: het jaagpad langs de Amstel tussen Papenveer en Vrouwenakker. À propos: ook meteen de twee mooiste plaatsnamen in de buurt.

Afbeelding

Afbeelding

Hij doet het. :)
non-fixie schreef:
za 26 okt, 2024 15:20
DaVinci schreef:
za 26 okt, 2024 11:32
Ha, die naam is wel leuk. Moet ik alleen wel mee oppassen, gezien de mogelijke associaties. :)
Je kunt haar een paar touwtjes aan de armen binden :wink:
Maar anders kan Marioni natuurlijk ook.