Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even een nuttige tip bij fotograferen - Forum Wereldfietser

Even een nuttige tip bij fotograferen

Als je samen met jouw fiets voor een bekende bezienswaardigheid o.i.d. op de foto wilt hebben, kan je een voorbijganger vragen of die de foto kan afdrukken. Maar pas op met smartphones: die zitten vaak in een bijpassende etui met een linkerflap. In die linkerflap steken sommige mensen hun rijbewijs, bank- of creditkaarten in. Haal dan voor de zekerheid de telefoon uit de etui en steek die in je zak. Dan kan de voorbijganger er niet mee aan de haal gaan. Weg bankpassen en zo. Neemt die jouw telefoon toch mee, dan spring ik op mijn fiets en krijg hem zo te pakken. De foto is eergisteren in Magdeburg genomen.
Voor Dom Magdeburg 2024-blur.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
zo 20 okt, 2024 10:48
Maar pas op met smartphones: die zitten vaak in een bijpassende etui met een linkerflap.
Ah de boomerflap zo leerde ik laatst :D
Daarvoor hebben ze ook de selfie mode uitgevonden.
Selfies zijn alleen voor gekke bekkies, niet geschikt voor "staatsiefoto's" zoals hierboven.
Die gekke bek trek je zelf…of niet.
Of een afstandsbediening. De goedkoopste kost je nog geen tientje. Heb je geen passant nodig, afdrukken vanuit je eigen hand.
Grandonneur schreef:
ma 21 okt, 2024 09:04
Of een afstandsbediening. De goedkoopste kost je nog geen tientje. Heb je geen passant nodig, afdrukken vanuit je eigen hand.
Ik kan de telefoon ook op 10 seconden zetten. Vind maar eens een steunpunt voor de telefoon op ooghoogte op zo'n kale plein....
Ik had m'n digitale camera ook mee.
Mini tripod voor smartphone! Klein en weegt weinig (afhankelijk van het model).
Het lage standpunt creëert mooie resultaten in "portret"-mode, en met de zelfontspanner goed te doen.
Of zoals eerder aangehaald met een afstandsbediening, kost 2 x niets en werkt via Bt.